nahát lehet értelmesen is megnyilvánulni a kérdésben.
Amit szertnék hozzátenni, hogy a ksz nem csak a fizetést, de a munka minden körülményét szabályozza. A nélkül a munka törvénykönyve lép hatályba, ami - érthető módon - csak irányelveket tartalmaz az ilyen nagy vállalatok részére. Az alapján lehetetlen egy bkv-nek dolgoznia.
Tárgyaltak róla, de persze a lóvén bukott meg a tárgyalás.
1:
Amit ehhez hozzátennék, hogy épp most zajlik a sok bkv-s botrány. Azok a dolgok elég sok lóvét vittek el, spórolni ott kellett volna.
2. Hááát ha az elégséges szolgáltatás tárgyalása úgy zajlott mint a mávnál - konkrétan a vezetőség átadta a hatályos menetrendet, hogy ez az elégséges szolgáltatás - akkor meg sem lepődök, hogy nem lett megegyezés.
3: Az relatív, hogy mi a sok. Szakszervezetet elvileg 5 munkavállaló alapíthat. Egyébként a mávnál van 3 nagy. Ebből a mozdonyvezetőké a leg ütőképesebb, de ők csak ritkán sztrájkolnak.
4. Ez így van. Kérdés az, hogy a többinek miért nincs érdekérvényesítő ereje? Kellene, hogy legyen, nagyon is. A mávnak van. Illetve volt, mára ez is szinte semmi.
Akkor - kérdem én - végül is mi mint munkavállaló ebben az országban hogy a fenébe érvényesítjük az érdekeinket??? Sehogy. Jó szavazunk 4 évente... de minek....
Lassan a máv sztrájknak se lesz semmi eredménye. Azért érdemes belegondolni, hogy akkor mi van a munkavállalóval?
Na ezért akadok ki, mikor köpködik itt a sztrájkolókat. Mert ha már ők se tudnak semmit tenni, akkor baszhatjuk, mert SEMMI nem marad a kisember kezében. Ebbe gondoljatok bele léci...