Subaru topik - Technika, hobbi, otthon fórum

üzenetek

hozzászólások


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

nem, egy sokkal szebb és kevesebbet futott, kék kombi volt. én is kattogtam rajta.


Jorus
(nagyúr)
Blog

Hehe, azt észrevettem én is hamar, hogy jellemzően valamiért nem azt nézik ki az autóból, amit tud. :) M0-on belsőben 120-nál beállt ma mögém lökhárítóra egy RS Octavia; előttem még volt pár autó, de aztán padló, és vrömm, Octi meg elmaradt simán, arcában a benzingőz-függönnyel, pedig csak simán D-ben volt a váltó. :) Jó, hát mondjuk családi kombi formája van, aztán azt hiszik, úgy is megy. Persze így sosem lesz 9 lityis fogyi. :D

Van már topicösszefoglaló is. :R

Szerk.: Jaja, 2010-től felfelé már csak a 3.6 maradt, a többi H4-es 148 és 170 lóval... Mondjuk nekem formára sem tetszik az 5th gen.

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

a legújabb (2015-ös asszem) outback viszont bitangul tetszik, bár egy nagyon másik kocsi már. majd tíz év múlva megnézem a hahut :DDD


Jorus
(nagyúr)
Blog

Asszonynak is nagyon tetszik. Igen, 2015-től gyártják a 6th gent, de minden évben jön ki rá vmi frissítés, itt írnak az ideiről némi összehasonlítást.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

fú, az a barna is de pazar! :Y


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

urak, felnigumi téma: az outback 215/55 r17-tel jött. a mai divattal ellentétben nekem halálom a peres gumi, részemről minél ballonosabb, annál jobb, nagy kár, hogy nem 215/60 r16-tal adták. láttam viszont a subaruklubon hirdetve 205/70 r15 felnigumit.

mennyire gáz a keskenyebb gumi, van ilyesmivel tapasztalatotok? anno az ls400-hoz keskenyebb volt a téli, még szerettem is, de igazából fingom sincs, hogy mi a jó.

(igazából a peresség a kisebbik fele a dolognak, az csa nem az esetem, de eléggé bosszant, hogy sokkal drágább méret a 215/55 r17 a másik kettőnél)

[ Szerkesztve ]


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Igyekszem... :DDD

Igen, mondta Bögre hogy IS400-ad volt. Ő váltott téged márka téren mert mk3 WRX-ből ült át egy IS250-be.

mod:

Télre jobb a keskenyebb mert vizen és havon is az az előnyösebb. Vizen később úszik fel mint egy széles gumi (kisebb a vízkiszorítása) havon meg jobban utatvág magának a keskenyebb.
15"-os felni egyáltalán felmegy rá? :F

Az a Spec B tetszett nekem. Volt egy Spec B Lega sedan az AAA autonál de nagyon le volt lakva. :( Elmentünk megnéztük Bögérvel de borzasztóan le volt rúgva. Kb 1,5M lett volna helyrehozni így elengedtük nagy szívfájdalommal...

TIR elég kezdetleges, kéne bele még írni vmit... :D

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

a 15-ös felni igazából túlzás, a 215/60 volna jobb a 215/55 helyett. na mindegy, majd szitkozódom akkor, amikor cserélni kell a gumikat.

sokáig hirdetve volt az a spec.b 3.0r, hónapokig. jó gépnek tűnt. amit jorus vett, azon is látszott a képek alapján, hogy feltehetően jó vétel, az enyém meg el sem jutott a hahuig :DDD


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

:DDD


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Az igazán jók elkelnek mielőtt felkerülnének a hahu-ra.

Drága méret nagyon mind a kettő... szerencsére az enyémre a tök átlag 205/55R16 kell. De ugye az enyém nem is terepre való a maga kis 15 cm-es hasmagasságával. :D

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

hát ez van. most hibátlan a téli alu szett is, conti gumi van rajta, kb. új. eladni nyilván értelmetlen, mert nem fizetnék meg, ha viszont használom, akkor 4-5 év alatt szétmennek télen a felnik is. na mindegy, majd lesz valahogy, ezeket örököltem, ezekkel főzök.

tényleg, Jorus: nálad mennyire megbízható a termosztát? nálam 16-17 fokra állítva is meleget fúj a klíma is, gondolom ideje újat tenni bele. erre hivatkozva viszem majd el a Hacéhoz szerintem, nézzék csak át.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Ha lemosod róla a sót akkor nem lesz baja a gyári alunak.


Jorus
(nagyúr)
Blog

Elvileg váltóméret, legalábbis +-2.5%-on belül van az átmérő csökkenése a gyári ajánlotthoz képest, ami 205/55R16-tól 215/45R18-ig sokféle lehet, de szinte minden gyűjteményes oldal a 225/55R17-et írja "gyári" méretként.
Az általad írt felni+gumi párossal az autó több mint fél centivel alacsonyabban lesz, a sebességmérő közel 2 kmh-t fog csalni lefelé. A régebbi, 2000 előtti OBK-kat szerelték ilyen gumikkal, egy 4th gen elég furán hatna ilyen pici kerekekkel szerintem.

Aki sokat viszi terepre, a ballonosabb, /60-as 16-ost szokta használni. A keskenyebb gumi télen jobban jön, ahogy Qru is írta, de mondjuk a 205-ös azért nem olyan keskeny. Passaton az van, és nem tűnik keskenynek, pedig az szélesebb kaszni, mint a Subi. A magasabb oldalfalú, kisebb átmérőjű gumik plusz centiket adnak hozzá a hasznos rugóutakhoz, növelik a komfortérzetet, jobban gyorsíthatók, és összetettebb terepviszonyok között kényelmesebbek. Cserébe jó tapadásnál, gyors kanyarokban "taknyos", kenődő fílingjük van, ahogy az oldalfal próbálja megtartani az autó tömegét kanyarokban.

Szentem /60 R16-ban érdemes gondokodni, a 15-ös elég extrém lenne (és nem is szerepel a manualban - ami persze nem szentírás).

Én szerencsére kaptam két szett 225/55R17-es prémium gumit az autóhoz, egyet télre, egyet nyárra, ez így magában vagy 400k.

A termosztát szentem nálam rendben működik, ha letekerem 18-19 fokra, határozottan hűvös lesz az autóban, 22 fokon normális (itt szokott állni), 24-25 fokon meg szauna van már. :)

Ma nyomtam egy 7.2-es tripet 90 kmh-val, tempomattal. :D

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

érdekes, hogy mindkettő gyári méretnek tűnik. nekem is kvázi újak a 215/55/r17-esek, szóval hiába tetszene jobban a 16-os felni, nem éri meg variálni, csak ha elfogytak a gumik. akkor is inkább a télinél váltanék 16-osra, elsősorban.

a 225/55/r17 egyébként a legdrágább méret az összes közül, a váltómérete ismerős, mert az volt a lexus alá is: 225/60/r16. 40e ft egy normálisabb gumi.

ezzel szemben az x-trailünk (az a másik gép) 215/65/r16-osa jóval olcsóbb, ott 30e ft-ból megvagy.

[ Szerkesztve ]


Jorus
(nagyúr)
Blog

Nyírőék is a 215-öst javasolják rá, persze azért mondták, hogy ne kukázzam a 225-ösöket. :)

Holnapután viszem hozzájuk az autót kormányszervó cserére, remélem, péntekre elkészül.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

Nekem van gyári alu (azt most vettem) meg gyári acél is de ugye 4 évszakos gumim van így nem cserélgetem. Jelenleg az acélon majd tavaszra átkerül az alura és úgy is marad.

7,2? Az k. jó! Nekem ott kb 6,8-al beéri de ez tényleg 80-90 tempomat behajtott tükrökkel. :D Igaz az enyém jóval könnyebb és gyengébb is...

Kicsit upgrade-eltem a tir-t. Mit írjak még bele?


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

egyelőre jó lesz, még csak hárman vagyunk :DDD


Jorus
(nagyúr)
Blog

Jaha, az már kvázi vitorlázás. Próbáltam tempomat nélkül, figyelve a pillanatnyi fogyira, de ő láthatóan jobban ért a finom szabályzáshoz, így hagytam a tempomatot. :) Az egy tankra számított átlagfogyi így most lement 11.8-ra, szal szentem ez beáll majd 11 körülre, ami nekem teljesen elfogadható.

Nálam csak a gyári alu jött az autóval, azon van most a téli, tavasszal felmegy rá a nyáro, aztán majd jövő télre veszel acélt a téli gumikhoz.


Qru
(MODERÁTOR)
Blog

11,8? Az kemény, az túl van a fájdalomküszöbömön 1,8 literrel. :D Nekem most a nagy átlagom (az elmúlt 5300 km alapján) 8,21 (sajnos csak nem rég kezdtem el írni a tankolásokat). De ugye alig használom városban ez kb a minimum fogyi ami kihozható normál közlekedéssel. Igaz van benne 2 torzító tankolás mert nyaraláskor kvázi abnormálisan lassan mentem és ott lett egy 7,5 meg egy 7,6-os átlag. Reálisnak inkább a 8,5-et mondanám.

Persze a Subaru klubos vezetési tréning után 13,5 lett az átlag (oda-vissza úttal együtt)... Szóval ez is tud enni ha rugdosod. :D

Parci: Jó, majd felfejlődik ez. :K

[ Szerkesztve ]


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

milyen tréning volt az pontosan, mit lehetett csinálni, hol, mennyibe fájt?

üzenetek