[Re:] [Mr X:] Bömbi-blog, első rész - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Lalikiraly
(addikt)
Blog

Na hát ez is hasonlóan kalandos, mint az én Mercis sztorim :D
Használd sok egészséggel és várok sok sok képet róla.


Mr X
(veterán)
Blog

Direkt azért kezdtem el írni, hogy meglegyen majd összesítve a sok cumizás. :D

Amúgy is szeretek bütykölni, szakértő segítség is van, ha elakadnék, profi felszerelés is, ezért mertem belevágni az E46-ba.

Egyébként a blog ötletét a te írásaid adták. :)

[ Szerkesztve ]


batyuska100
(senior tag)

Sok sok balesetmentes kilómétert vele, vigyázz rá mert jól néz ki! :)


Krugszvele
(aktív tag)

Az ilyen autók miatt terjed a tévhit hogy szaraBMW meg társai, pedig igazából ezek csak emberi hibák voltak, az autónak semmi baja :)

Ha rajtam múlna kb 50-70 lóerőben maximálnám a személyautók teljesítményét. Kevesebb károsanyag, kisebb fogyasztás. Persze lehetne kapni a versenyautókat, a 150-200 lóerősöket, de csak pályán használhatnák (nem autópályán, hanem épített versenypályán)


#90088192
(senior tag)
Blog

Egyet értek, mondjuk ez a lóerő mizéria könnyen kijátszható hiszen kik mozdítják még az autót?
Hát Nyomaték :DDD
Tudok neked akár 5000 köbcentis motort 50LE max teljesítménnyel pl IFA.
Vagyis úgy gyorsulna mint egy versenyautó és annyit is enne, csak végre 180 a max.
Sok értelme nem lenne mert a kissebbségi komplexusos ki a fenegyerek úgyis megölné magát még másokat is.
Kombinációban viszont jó lenne: max sebesség 130, max lóerő 50 max nyomaték 130Nm max köbcenti meg 900.


flymi
(addikt)
Blog

Akkor mindenkinek papírjaguárt? :DDD

Jó, h lehet választani sokféle motor és bódé közül. A legnagyobb gond még csak nem is a sok száz lovas értelmetlen street racsing, meg a felvágós virítós kocsikkal van.
A jogszabályok és a büntetések nem épp elrettentő mivolta sokkal inkább tehet arról, h akinek erős kocsija van az általában röhögve kifizeti a 300k-s büntit és ugyanúgy veszélyeztet másnap másokat.
Mondjuk szvsz a fix trafik is elég veszélyesek, mert folyton az órát bámulják nehogy fölé menjenek néhány km/h-val is.

Mr X: Mikor vetted, mennyiért, kitől?
Lesz olyan hosszú mint Lali mercis blogja vagy az anyátok közt?

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Kb. Egy hónapja vettem, magánszemélytől nem messze Budapesttől. Kicsit volt 1 millió felett a vételára. A blog jövőjét még passzolom, de anyag lesz rá, én az a fajta hülye vagyok, Ki bütykörészéssel relaxál, az eddigi autóimon is, ha nem volt javítanivaló, én akkor is találtam. 😁

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

A trabi 601, 1.1 és 1.3-as verzióban volt mint Papir jaguár :DDD
Ha jól emlékszem :R


#90088192
(senior tag)
Blog

Mindegy milyen betegágyat veszel, a különbség a japánon egyszer körbe érsz, míg a modern német technika ezt nem engedi még egyenlőre :DDD

Jó sokáig űzheted a hobbid, amit igen nagyra becsülök mert magam is csináltam sokáig :R
Aztán rájöttem jobb egy barátnő még egy kutya ;]

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Volt egy öreg Lancer-em, sosem volt semmi baja. Ezen felbuzdulva a következő két autóm is Mitsubishi lett. Életemben nem volt annyi bajom autóval, mint azokkal. A Fiat és az Alfa összesen nem okozott annyi gondot, mint azok egy lazább hónapban. 🙂


8th
(addikt)
Blog

Ez elég ostoba karigeris megközelítés. Belegondoltál már abba, hogy egy mai 1.3t súlyú átlagos kompakt kategóriás autó mennyit fogyasztana egy 50-70 lovas pöcsköszörű motorral aminek folyamatosan padlógázt kéne nyomni, hogy egyáltalán mozgásban maradj?

Octavia 1.2 TSI 86 hp 5,98 L /100km
Octavia 1.4 TSI 150 hp = 6,42 L /100km

Az erősebbik verzió mindössze négy és fél decivel fogyaszt többet ami konkrétan semmi közben jobb a felszereltsége jobb a futóműve jobb a féke sokkal jobban megy és ugyan ahhoz a dinamikához sokkal kevésbé kell taposni mint a gyengébb verziót. Teljesen értelmetlen dolog alulmotorizált autót venni. Fogyasztáson (emisszión) az ég világon semmit nem nyersz. A gyengébb verziónak nyomni kell, hogy ugyanúgy menjen mint az erősebbik amiben ugyanahhoz a tempóhoz csak simogatod lábbal a gázpedált. A városon kívüli előzéseket is kétszer meg kell gondolni a gyengébbikkel pláne ha meg van pakolva értsd. bent ül a család csomagokkal együtt. Az erősebb autóban meg nyomsz egy teli gázt és biztonságosan átugrottál vele két három tötymörgőt.

Gratula az autóhoz. Én kézivel vettem volna mert rohadt jó váltót párosítottak ehhez a motorhoz. Mondjuk itt már akad némi nyomaték is ezt már nem fogja le annyira az automata váltó. :D

[ Szerkesztve ]


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Szép kis kaland , főleg az elején.
Munkatársam is vett egy ilyen kombi csodát. Azóta már egy motor csere történt rajta ,nem volt hosszú életű az 1.8-as motor.


D1Rect
(félisten)
Blog

Látom neked se hiányzik majd az index. ;]


8th
(addikt)
Blog

Sziporkázol ma. :DDD


Mr X
(veterán)
Blog

Konkrétan onnan indult az autócsere gondolata, hogy automatát akarok. Öregszem, kényelmesedem. 😁


flymi
(addikt)
Blog

Akkor még rosszabb. :D

1 literes motor autóba nem való. Kollégámnak volt asszem 800 köbcentis Tico-ja. Lámpánál mindent legyorsult a bádogdoboz, de azért azt nem nevezném autónak hiába van négy kereke.

Mr X: Bár nem riadok vissza a műszaki dolgoktól, de az autószerelést inkább a profikra bízom. Nekem egy mk2 fókuszom van majdnem két éve, tudnék mesélni...


#90088192
(senior tag)
Blog

Itt szeretném felhívni a figyelmet, hogy mennyi hiba jön elő az sok dolgon múlik, és nem feltétlenül mérvadó az adott autó megítélésében. Ha a hibák típus hibák, az igen.
Ezért írtam a japanon általában amit megcsinálsz az jó is maradt, mert kevesebb a tipushiba.
Nem azt jelenti hogy tökéletes, hanem azt, hogy megbízhatóbb ha karban van tartva.
Ebből adódik egy nagyon visszás nézet, hogy a japán autót nem kell karbantartani. Ez vezet pont oda ahová jutottál :R
Aztán nézhetjük úgy is a Japánra kevesebbet kellene költeni, míg a német prémium vinné a pénzt ha lenne.

Ezek az anomáliák amikkel elérkeztünk ide, a váltó szervíz lehet egy vagyon lett volna, nekem 180E km után nyílt lehetőségem frissen vásárolt automon először valtoolajat cserélni. Túlélte minden gond nélkül mert egy hulladék toyoka. :R

De nem ocsarolni akarom a járműved, hanem konstatalni, a legjobb döntést hoztad hobbid érdekében :R
Élvezni fogod a vezetést, amikor nem akkor a szerelést :R


Mr X
(veterán)
Blog

Lesz rajta még mit csinálni, az biztos. A váltócserére is készülök azért lelkileg. 😁

Amúgy már kész a következő rész, abban lesznek a kezdeti finomhangolások, javítgatások. Így már utolértem a mai napot, csak egyben túl hosszúnak éreztem.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Szerettem szerelni sokat is csináltam, mint megélhetés is.
Amióta elkezdtem öregedni :DDD nem annyira vonz.
Inkább csak okoskodni szeretek :P


Mr X
(veterán)
Blog

Én továbbra is szeretem csinálni, csak egyre jobban fáj másnap. 😁


#90088192
(senior tag)
Blog

:))

Nem nem pornószínész voltam :DDD


Mr X
(veterán)
Blog

Pedig itt is, ott is lehet kiadós orálozás. 😁


Top cat
(őstag)

A harmadik képen a háttérben, milyen talicska van lezúzva?


Mr X
(veterán)
Blog

Az egy C270-es Merci. Sógorom tavaly ezzel koppant villanyoszlopba 98 km/h-val egy agyvérzés folyományaként.


Top cat
(őstag)

Az durva lehetett, remélem megúszta.


Mr X
(veterán)
Blog

Meg, de nem sokon múlt.


Elf
(aktív tag)

Van egy autója. Használja sokat.
Eladja és 150km után teljesen mozgásképtelen a kocsi.
Ezt így hogy? Sima véletlen?


Freiherr
(őstag)
Blog

Jó kis szopóroller lesz ez, követem a topikot érdeklődve. ;]


#81556480
(veterán)

az egész írásból csak a km állást hiányolom


Mr X
(veterán)
Blog

350 km után, de jogos. Viszont mentségére legyen mondva, előtte én sem éreztem rajta semmit.

LaciCRM:

254000 kilométer van az autóban. Elvileg valós, minden modulja ennyit mutat.


Tikakukac
(titán)

Oh igen E46 kombi.

Uncsi is úgy gondolta a bajor prémium lesz a tuti, ő egy 320 dezsőt húzott be. A kocsira ráment a vételár (és elvben eleve egy jót vettek, hogy ne így legyen) és még mindig nem jó.
Viszont mivel ez az új magyar Swift ezért legalább szerelő meg fórum van hozzá. Csak tárca is nyíljon mellé.


domos
(senior tag)
Blog

Delet yourself. ;]


MasterDeeJay
(veterán)
Blog

Válltóolajat is cseréltél vásárlás után? Vagy legalább megnézted milyen állapotban van?
Én vétel után egyből cseréltem (2gen Avensis), igaz horror áron mert bonyolult cserélni. (megadott hőmérségleten kell lennie, szűrő is gyári, gyári tömítés kell..senki nem vállalta csak a márkaszervíz) Az előző tulaj nem tudta megmondani hogy volt-e cserélve azaz szerinte nem volt. Hibát nem tapasztaltam de olcsóbb az olajcsere mint a váltófelújítás.
Bár magán a pálcán is fel van tüntetve hogy nem kell cserélni én valahogy nem hiszek olyan olaj létéezésében ami elmegy közel 300k km-ert és nem esik szét. Az avensisben barna volt az eredetileg rózsaszín áttetsző olaj.
Előző astrámban sem cserélték látszólag az automata olaját és szürke fémszínű volt ami benne volt, az R-et kissé ütve vette be (egyik szelepje szar). Csere után nem javult meg csak enyhültek a tünetek azaz télen hidegen nem ütött akkorát. De új tulaja boldogan használja tovább. (abban óra szerint 280ekm volt, a valóságban meg lehet a duplája is)
Valahol biztos le van írva mikor kell cserélni. (60-90ekm között szoktak lenni)
Elméletben egy automata válltó ugyan annyit kell hogy bírjon mint egy kézi.(itt most a hagyományos olajkavargatósra gondolok, nem a mai robotizált csodákra)
Ajánlott egy kínai 800ft-os elm327 hibakód olvasó is valamelyik rekeszbe bedobni, így út mellett egyből rá lehet nézni valamennyire.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Szerintem nem érted, hogy mit jelent a nyomaték meg a teljesítmény.

A nyomaték TELJESEN MINDEGY, az egyetlen dolog, ami számít, az a teljesítmény.


Mr X
(veterán)
Blog

A hétvégi kiruccanás utánra volt beütemezve, gondoltam 5 napot kibír. Tévedtem. Itt nem vészes a csere, alulról könnyen szerelhető. Pár óra alatt megvoltam vele.

Tikakukac:

Szerelő van a családban, ha valamivel esetleg nem boldogulnék. Alkatrészek is baráti áron vannak kedvezménnyel. Az S60-hoz sem olcsóbbak a cuccok, ráadásul, ha olyan dologról van szó, E46-ot minden bokorban bontanak.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Mikor állsz a horvát parton és nem megy a verda a szerelő sem sokat segít :B Valami cső para volt ott is. 130k volt csak a csövek ára, mindegyiket kicserélték a kocsiban ami motortér. 2 nap meló ráment.

Barátinak meg baráti. Csak jó sok kell belőlük meg a prémiumhoz képest baráti maximum. Tipik majom-banán kombók az E46-ok. Plusz a rozsda. God.

Szerk.: S60 is prémium, ahhoz is drága minden, ami nem Ford egyen cucc.

[ Szerkesztve ]


Mr X
(veterán)
Blog

Idős autóim voltak mindig, ez az ottmaradás mindig benne van a pakliban. Épp ezért tartom magam karban az autóimat, hogy ne járjak így. Első saját automata, bele is szaladtam, legközelebb már tudni fogom, mire figyeljek.

Az olasz autók után nem ijedek meg ettől a betegágy dologtól. Ott is riogattak, hogy mindig lesz vele valami. A Bravo és a 156 voltak az eddigi legmegbízhatóbb autóim. Az Alfával megjártam Lengyelországot, Horvátországot, jónéhány kilométert beletettem.

Majom vagyok, de a banán megvásárlása sem jelent gondot. Nem azért vettem ilyen autót, mert erre futotta, hanem mert minig tetszett. A rizikókkal tisztában voltam, ezért is nem a kínálat aljáról válogattam. A bal hátsó sárvédőn lévő, kezelhető szintű rozsdát leszámítva az autó nem rohad sehol, alul sem. Épp ezért választottam ezt. A régi 30D motor pedig megbízható konstrukció.


#90088192
(senior tag)
Blog

:))

Ha te így gondolod akkor nem tudom.

Maradjunk annyiba, hogy próbálj ki egy egy autót ami 100Le de 1Nm a kerekekre leadott nyomaték és szintén egy 100 lovast ami 100Nm tud leadni a kerekekre.

Aztán folyhatjuk :R


dabadab
(titán)
Blog

Mondom, hogy nem érted.

Eleve nincs olyan, hogy egy motor teljesítménye, teljesítménygörbéje van. Nyomatéknál szintén. A legtöbb nyomatékkal kapcsolatos félreértés abból adódik, hogy a maximális nyomaték és a teljesítmény mértékéből szokás afféle intutitív szinten megbecsülni a nyomatékgörbét (ami azért nem egy túl megbízható módszer).

A nyomatéknál meg mindig a motor nyomatékát adják meg, az, hogy a kerékre mennyi nyomaték jut, abból nem derül ki, mert ugye az autókban szokott lennie egy u.n. "nyomatékváltó" (vagy konyhanyelven simán váltó), ami pont arra való, hogy a kerékre tök más nyomaték jusson, mint ami a motoron van.

Ha meg egy 1000 kg-os autó 10 másodperc alatt nulláról százra gyorsul, akkor ott 39 kW átlagos teljesítményre van szükség. Ha nincs annyi, akkor nincs ekkora gyorsulás, akármennyi a nyomaték.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Te azt montad nem számít a nyomaték, ne zavard magad össze ezzel.

Most hirtelen jösz a motor nyomaték görbével.
Csak azt felejtetted el a motor akár lehet elektromos illetve akár külső égésű is.

Ez mit takar? 0 fordulatszámhoz is tartozik nyomaték külső égésű és elektromos motorok esetében, a teljesítmény mérése ugye azon alapul, mennyi a potenciális munkavégző képessége, de a leadott teljesítmény az erő irányába történő elmozdulást ami jelenti, hiszen az a munka, és azt tudjuk merni, ami sacc per kb fordulatszám X nyomaték X konstans :R

Akkor mégegyszer, adok egy 5 sebességi fokozattal megáldott nyomaték váltó amihez ez esetben egy belső égésű motor tartozik.

Végezd el fejben a kísérletet :K

Tudod a Ferrari hiba 600LE az ekét nem tudja elhúzni, de az MTZ csak 50 és mégis :C

Ezért számít a nyomaték :R

Értem miért érvelsz a fizikai tények miatt a teljesítmény mellett, de az határozza még a használhatóságát, hogy a mekkora a nyomaték és annak eloszlása.

Tudod az elmélet és a gyakorlat......


dabadab
(titán)
Blog

Mondom, hogy nem érted.


#90088192
(senior tag)
Blog

Igen te a gyorsulásra és az ahhoz szükséges befektetett munkavégzésére alapozod az egészet ami végső soron meghatározza a vegebességet is.

Ha behatárolód a nyomatékot akkor be tudod határolni a fordulat számot is, hiszen nem lehet a végtelenségig emelni, mert a centripetális erő nagy úr.

Csak ugye ezt te nem érted mert csak az elmélet megy.

Majd ha láttál már belső égésű motort közelről és érted is miért működik akkor tudjuk folytatni addig gondolkodj el azon hogy egy méter átmérőjű tömör hengeres tárgynak mekkora a maximális fordulatszáma akkor, ha jelenleg elérhető legnagyobb szakító szilárdságú anyagból készítjük :R


Mr X
(veterán)
Blog

Tikakukac
(titán)

Autószerelő barátomnak van 159-ese. Imádja, de kellett másik autót vennie mellé. Azt mondja mindig, ő ezt inkább nézegetni szereti amúgy is, és az autó ehhez asszisztál vastagon ;]


Mr X
(veterán)
Blog

159-es 2.4JTD-t is nézegettem, de minden tulaj beszámoló ja úgy végződött, hogy hengerfejes lett. Így passzoltam. A 156 2.4-ese ebből a szempo tból sokkal jobb konstrukció.


Tikakukac
(titán)

Az elvben egyik legjobb 1.9 dezső van benne. Motorral van a legkevesebb gubanc, minden másal inkább :B
A 320D E46 mellé is van egy Corolla amúgy, kérdés, ennek amúgy mi értelme :B


Mr X
(veterán)
Blog

Ó, itt is megvan még az S60, most asszony jár vele, illetve egy darabig még megtartom az öreg Bravo-t tartaléknak. :)


ivana
(Ármester)
Blog

Azt nem érted, hogy az autót a teljesítmény hajtja. Nem a nyomaték.

(#4) Krugszvele Akkor legyen 700 kiló a kocsi, mert kb. akkorában elég 50-70 ló.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

És még mindig, igen értem, a de a legfontosabb adat számodra is a 0-100 Hany másodperc ugye?
Na az a nyomatéktól függ és annak eloszlása a nyomaték-teljesítmény görbén.
Vagyis meghatározza az autó dinamikáját.
Vagyis a nyomaték szabályzással szabályzód a teljesítmény és w hülyegyerek faktort. :R


Gyok2
(aktív tag)

Nagyon úgy tűnik, hogy te nem érted. Wikipédiából:

A teljesítmény mértékegységeit a mechanikai munka mértékegységeiből származtatják az idő mértékegységével osztva. Az SI-egység a watt (W), amely egyenlő a joule osztva másodperccel:

1 W = 1 J/s
1 metrikus lóerő = 75 kgf·m/s = 735,499 W (Ezzel a teljesítménnyel egy 75 kg tömegű testet 1 másodperc alatt 1 méter magasságra lehet felemelni. 75 kg súlya a nehézségi gyorsulás 9,80665 m/s² szabványértékével számítva 735,499 newton.)

Itt is jól le van írva: [link], de a lényeg:

A teljesítmény egyenesen arányos a forgatónyomatékkal és a fordulatszámmal.

üzenetek