üzenetek

hozzászólások


Gomez86
(őstag)

Köszi az írást, rá is nézek a konfigurátorra hogy hol van most ez egy octavia (amit nem igazán lehet még normálisan konfigurálni), egy proceed, meg hasonlókhoz képest.

A szüleim vásároltak tavaly nyáron egy (új, de még) 1.8-as hatchback corollát, nem sokat ültem benne, de az is jópofa volt.

Azzal mi a tapasztalatod hogy 140 fölött hogy megy? Ha ott akarsz "előzés idejére" felmenni egy kicsit magasabbra.


adamssss
(veterán)
Blog

Bírja a 140 feletti tempót, gyorsít is de azért csodát nem kell várni. Én 160-at mentem eddig vele max rövid ideig (előzés). Jobb élmény volt mint az 1.8-al. :K


joghurt
(addikt)
Blog

Várkonyi Gábor szépen elmesélte, mi a gond az újabb autókkal. Mármint a belsőégésűekkel. (Ő eleve eléggé EV-szkeptikus.) És ezzel szorosan összefüggésben az EU-s döntéshozatallal, ami ezt a helyzetet eredményezte.

Nem a neppereket sajnálom, hanem hogy az előírásokat tegnap/ma teljesítő járművek olyan tervezési elvek mentén voltak kénytelenek megszületni, hogy nem fognak eljutni a használtautó-piacig. Magyarul: gyártjuk a hulladékot - a környezetvédelem jegyében.


plömplöm
(őstag)
Blog

vicces a tengelytávolsága, így nem csoda, hogy négyésfél személyes.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

szerintem egy ilyen corolla ts 2.0 is ki fog menni a világból és nyugodtan meg lehet venni majd később is. nekem a következő előirányzott családi kocsi, majd egyszer...


Paxker315
(addikt)
Blog

egyébként a 115-120 km per órás pályázás nagyon "idegen" lenne? Mert én simán úgy szoktam a 2.0 crtdi-vel, egyszerűen ahogy nagyobb tempónál megnő a fogyasztás, nekem nem éri meg. Jobb szeretem, ha csak 1100 km-enként kell tankolni, és nem 800-900 :D

Szépek ezek a Corollák :B Köszönöm a beszámolót és beletett időt!

[ Szerkesztve ]


h1mpi
(nagyúr)

Arról már nem is tennék említést, hogy nem tudom mennyire etikus exportálni a szemetet. Gondolok itt arra, hogy az elhasznált akkumulátorok újrahasznosítása nem megoldott ipari mennyiségben és tartok tőle, hogy ezeket nem a norvég fjordok mellé fogják elásni, hanem valami eldugott afrikai ország nyomornegyede mellé. Erről kevés szó esik, de a valóság biztosan ez lesz. Azt meg már fel se hozzuk, hogy érdemes megnézni pár videót, amivel tele van az Internet, hogy az akkumulátor gyártáshoz felhasznált alapanyagokat kik és milyen körülmények között termelik ki, plusz egy akkumulátor gyár környezeti terhelése sem piskóta.

Azt azért remélem tudod, hogy az autódban is van akkumulátor (ráadásul a környezetszennyezőbb li-ion kb. 1.9 kwh méretű), még ha kicsi is, illetve jelenleg annyira tartósak az elektromos autó akkumulátorok, hogy a feldolgozásukra létrehozott cégek (mert vannak ilyenek és nem Afrikában ássák majd el) nem jutnak akkuhoz, ezért szinte házalnak a mobil telefon akkukért... Második körben energiatárolók lesznek amúgy az E-Autó akkuk és csak végső esetben dolgozzák fel őket újra. A modern LFP akkukban már töredéke sincs a ritka és nehezen bányászható anyagoknak. Értem én, hogy Toyotás szemmel ez ilyen fekete, de valójában nem az csak tisztába kell lenni a dolgokkal.

Biztos, hogy jó autó a leírásod szerint, de pl. nekem ez az e-CVT iszonyat lassú váltó. Hiába fejlődött sokat, aki a sportos vezetési stílust szereti, annak még mindig lassú.

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Nekem idegen igen. 140-re szoktam rakni a tempomatot. Ennyi utazasnal mar szamit az a 30km/h kulonbseg.

Szivesen, orulok hogy tetszett. :R


Greentea
(senior tag)
Blog

Azt jó hallani, hogy ebben már kényelmesebbek az ülések. Előző gen Aurisban nekem bántóan fáj ülni.


Paxker315
(addikt)
Blog

:) jó, nálam más szempont is játszik: füldugóval 120 körül még elviselhető a zajszint, de 140-nél már áttöréses túltelítést fogok átélni. : ) (VW Jetta 2015 végi highline). Szóval alapvetően be sem indítom az autót ha nincs bedugva a fülem :$ régebben az auris HSD volt "szkópon", de tesztkörön nem jött be a szélzaj :( :(

[ Szerkesztve ]


esss
(csendes tag)

Minden tiszteletem a márkáé, amit az utóbbi pár évben letettek az asztalra, az sok gyártó teljes élete alatt se jön össze. Autószerető ember szerintem nem vesz autót ezzel a hajtással. Egyetlen modellről tudok, ahol elviselhető a konstrukció, az a Subaru Levorg. Bármi másban eddig, a tapasztalataim szerint ez minden előnyével együtt egy .... Mint autó lehet, lehet praktikus, jól kinéző stb , de hogy jó-e vezetni..? Valahol ez is nagyon szubjektív, de szerintem nem az. Nem mellesleg a Toyota "bölcsességével" a Toyota vezetése sem értett egyet( maga a hibrid vonal) hiszen kukázva lett a boss, és az új teljes mellszélességgel az elektromos vonalat nyomatja, mint mindenki más.


adamssss
(veterán)
Blog

Én úgy tudom, hogy elég jó szerviz statisztikákkal rendelkezik. Nem hiába mennek az ezer éves lerúgott modellek annyiért amennyiért.

Vezetési élmény. Nem mondom van jobb de szerintem ezzel is lehet dinamikusan menni. Igen gangolás nem lesz, bár ezen is van váltó amivel egyébként egész jól lehet szórakozni.


adamssss
(veterán)
Blog

Elolvastam jó pár tanulmány absztraktját a témában. Az egyértelmű hogy maga az e-autó zöldebb mint a robbanó motor. A két nagy kérdés amiről nem győztek meg a tanulmányok az a teljes életciklusra vetített kibocsátás (aksi gyártás, majd újrafelhasználás környezeti lábnyoma), valamint hogy milyen forrásból nyerik az áramot. Mert ha megújulóból akkor valóban tiszta, de ha nem akkor már nem biztos, hogy kijön a matek és sajnos ezt nagyon számszerűsíteni sem lehet.

Az e-CVT olyan amilyen, biztosan nem adrenalin bomba (bár ha kipróbálod az LC500h-t megváltozik a véleményed) ;) . Dinamikus autózásra sport üzemmódban lehet használni, aki meg sportosan szeret vezetni az menyjen pályára és ne a közúton veresse. Oda meg a belépő az új generációs PDK. Szerintem.

[ Szerkesztve ]


h1mpi
(nagyúr)

Ennyi erővel az olajat is újra kell hasznosítani, ami a motorból lejön… ami szerintem fontos az a városi nulla károsanyag kibocsátás, főleg a dugókban, ezt szívják a gyerekeink. Hisz fix 100-130-as temponál a benzines is alig termel károsanyagot.

[ Szerkesztve ]


Elmör
(senior tag)
Blog

Nagyon alapos írás, gratula! :R

A Toyota mindenképp egy olyan japán márka, amit szívesen választanék, ha vennék ismét új autót. Használtban már viszont nem biztos, mert ez a hybrid technológia magában rejt egy fontos hibalehetőséget. Lehet rosszul tudom, cáfoljon meg aki biztosan tudja.

Ha minden körülmény megfelelő számára, akkor az autó nem indítja a belső égésű motort, csak amikor már elérte azt a töltöttségi limitet vagy olyan erő kell, amihez a belső égésű kell, tehát a visszahűlt hideg olajjal járó motort hirtelen beindítja és máris kapja a padlógázt. Lehet az újabb modellek már nem ilyenek, nem tudom, mert én egy 2019-es Toyota Camry hibridet vezettem csak ami így viselkedett, de az bérautó volt, nem igazán érdekelt, hogy mennyire melegedett fel az olaj, mert 3 hét múlva vissza is adtam, viszont ha az ember saját magának vesz autót akkor azért ott évekről beszélünk általában és nem mindegy a motorkopás.

Szóval a csomagteret irigylem meg nagyon picit a fogyasztást, mert nekem fordítva van, fele ekkora csomagtér, kétszer ekkora fogyasztás. :))


<Adamsky>
(nagyúr)

Nagy pluszpont az első oldalért! :K
... a tesztet majd holnap olvasom el részletesebben (elsőre csak átfutottam).


adamssss
(veterán)
Blog

Egyet értek olyannyira, hogy ez benne is van a cikkben, hogy pl a városi közlekedés az ahol az elektromos hajtás előnye vitathatatlan, és a városokba való behajtást inkább szankcionálnám mint kollektíve az összes belső égésű motort.


adamssss
(veterán)
Blog

Az enyém (de már az előző is) úgy csinálta, hogy addig járatja a motort indítás után míg egy bizonyos hőmérsékletet el nem ér, utána kapcsolgat le. Az más kérdés, hogy ez nem biztos, hogy elég a megfelelő olajhőmérséklet eléréséhez, szóval ha saját autóról van szó érdemes az első pár percben óvatosabban taposni a gázt, már csak azért is mert gyorsul ez 1/3 gázzal is.


Elmör
(senior tag)
Blog

Akkor jól sejtettem, köszönöm a megerősítést. Sajátomban van olajhőmérő és az alapján szoktam megvárni a padlógázt, főleg hogy turbó benzin. :R


Donki Hóte
(veterán)

Mi a tapasztalat, a fűtés hogyan működik ezekben a hibridekben?

Nincs garázsunk, az autók a szabad ég alatt állnak, téli reggeleken igencsak kell az utastérfűtés.

Az asszony autója egy TDCI dízel, annak kell legalább 10 km-es út, hogy az utasteret érezhetően fűteni kezdje (itt jön ki a dízel magasabb energetikai hatásfokának a hátránya :( ).

Hasonló motorral szerelt autót vennénk, mint a cikkben szereplő, csak C-HR típusban, a 12-14 milliós autó mellé nem szívesen építenék 6 millióért egy garázst, csak azért, hogy reggel meleg legyen az autó.

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Ennek is kell a motorho de a tapasztalatom az hogy a leghidegebb teli napon is eleg neki 3-4 perc, vagy 1-2 km es beindul. Az ulesfutes ugye azonnal. Illetve van az a lehetoseg hogy telorol elinditod a futest. Mondjuk ez nem a legkornyezetbaratabb viszont amellett hogy meleg kocsi fog varni meg a motorral is jot teszel hogy van ideje elerni az uzemi homersekletet.


chess001
(aktív tag)

Kicsit olyan, mintha egy Toyota saleses írást olvasni. Vitathatatlan, hogy a hibrided nem rossz közlekedési eszköz, de ugye embere válogatja, hogy neki kézre áll e. Mivel az egyik legnagyobb gyártó terméke, tőlük mindenki tud szemezgetni tőlük neki valót, de a Corollát ők is tömegmodellnek szánták. Olyan, mintha az óráknál a digitális Casioért rajogana valami. Sokáig bírja az elem, viszonylag pontos is, nem is olyan drága. Toyota vezetősége is bevallotta, hogy EV-nél lecsúsztak a vezető szerepről, őket is elaltatta a hibrid népszerűsége. Amíg nincs pénz EV-re, addig jobb lehet egy hibrid, mint egy ICE, de az otthon tankolással, óriás (időleges) teljesítménnyel nem nagyon van minek versenybe szállnia szvsz. (Aki pedig minden nap Horvátországba menne nyaralni, az költözzön oda.)


h1mpi
(nagyúr)

Ettől függetlenül mégis a Toyota CEO-t védve, az USA piacon a mai napig a legtöbb eladott autó a Toyota hybrid. Az elektromos a töredéke csak.


kp78
(addikt)

"Erre jó példa, hogy ha megállok a pályán tankolni és visszaülök a kocsiba, mindig összerezzenek amikor bekapcsol a rádió, olyan hangos, de sajnos kell."

Nem próbáltad magasabbra állítani az automatikus (sebességfüggő)
hangszínszabályozót?
Én a gyári "alacsony" értéket feljebb toltam, és szerintem jól hangosít a sebesség növekedésével. :)

Multimédia rendszer leírás 85. oldal.
Innen letölthető alvázszám szerint pár leírás. >> [link]


adamssss
(veterán)
Blog

Azt tudtam, hogy van ilyen de bevallom anno volt vele rossz élményem de lehet adok neki most egy esélyt. Köszi

chess001: Szerintem leírtad a lényeget. Való igaz, hogy ezért pont úgy lehet rajongani mint egy casio-ért. Mert tud mindent amit egy autó tudhat ebben a kategóriában. Persze én is jobban rajonganék egy Model 3 LR-ért vagy egy Porsche Boxterért de azok számomra kívül esik a rangen így marad ez. A hibákat leírtam (ami nekem valós hiba), egyébként meg csak azért nem fogom fröcsögni, hogy ne tűnjek elfogultnak. :P

[ Szerkesztve ]


chess001
(aktív tag)

Nyilván én is a saját szemüvegemen keresztül nézem a dolgokat, ha én ott élnék kizárt dolog, hogy nem egy piszkált hemit használnék...
Amúgy Ford F-150 48e, Toyota RAV4 35e, Tesla Y 34e volt januárban, ha jó statot néztem.


Donki Hóte
(veterán)

Egyéni szocprobléma, de az ülés (és kormány) fűtést nem tudom elviselni. Ettől függetlenül az új autóban biztosan lesz, mert az asszony meg rajong érte :U

Egyáltalán nem vagyok e-autó párti, ettől függetlenül kénytelen vagyok gondolkodni e-autó vásárláson is.

Két autó van a háznál, legtöbbet az asszony dízel autóját használjuk, az enyém benzines, de a december 31-én teletankoltuk az olcsó üzemanyagból, a beletankolt benyából kb. 5 liter fogyott el 2 hónap alatt, már attól félek, hogy megromlik a benzin :B

Sőt, igazából az is lehet, hogy két autó helyett elég lenne egy is...


adamssss
(veterán)
Blog

Hát igen, ekkora felhasználásra lehet, hogy luxus/fölösleges fenntartani két autót, inkább egy jót ;)


Pityu.
(nagyúr)

Kimegy csak előtte még szétrohad :)


noPublicFG
(senior tag)

Mindenek előtt köszönöm a cikket! Kellemes olvasmányos.
A Toyota mellett most elég kevés érvet tudnék felhozni! Akkor inkább Lexus, mert az árak már eléggé összeérnek! (Abban is egyet értek, hogy abban nincs kombi, "csak" sedan és SUV.)

Az autópályázós résznél, eléggé felhúztam a szemöldököm... Nem is értettem az olvasottakat! Ha valaki pályára vesz Hybrid Toyotát, ott valamit nagyon benéztünk! Az alábbi képpel szeretném illusztrálni, (a márkasemlegességet hangsúlyozva) hogy mi értelme egy dízel pályázós autónak.
(Pill a képet nem sikerült még megjeleníteni :W )

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Egyet értek mindkét állítással de azért magyaráznám a bizonyítványt. :)

Az autót mi tavaly mindenféle kedvezménnyel 11,6 millióért vettük (bruttó) amitől mondjuk az ES nagyon távolt van/volt. Kettő az ugye nem kombi ami családosként gyakorlatilag kötelező, a SUV-okat meg utálom.

Miért hibrid? Mert a Toyota nem gyárt mást, és bevallom elég márkahű vagyok aminek praktikus oka az is, hogy a márkaszervíz 15 percre van, mindig óriási kedvezményt adnak a listaárból, adnak csere autót, egyszóval jó a viszony.

Ami nagyon érdekel az az új Superb és abból a dízel. Csak félek a szervíztől meg a haverom most kapott egy új Octaviát és a minőség az katasztrófa. Mind az anyaghasználat, mind az elektronika. Nem tudom, hogy a superb jobb lenne-e.

(Milyen autó, új 5-ös BMW?)


Donki Hóte
(veterán)

Jó lenne egy pöpec tisztán elektromos autó, de egyelőre túl drága.

Azzal a futásteljesítménnyel, amit a mi autóink futnak, 10 év alatt se térülne meg.

Jelenleg Toyota C-HR (régi verzió) van megcélozva, alapvetően a 2.0 hybrid, de még lehet, hogy az 1.8 hybrid lesz belőle, majd kiderül.


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

biztosan szétrohad, hiszen 35 éve (inkább 40) egyszer már szétrohadt egy önhordó toyota. haggyukmá. :U


Parci
(HÁZIGAZDA)
Blog

ha valaki nem csak és kizárólag pályázik, akkor teljesen jó egy hibrid toyota kombi. pályán 6-7 liter (korrekt), városban sem ugrik meg és az egész nem megy tönkre. én például egész biztosan nem vennék helyette egy német dízelt.


<Adamsky>
(nagyúr)

"Nem is értettem az olvasottakat! Ha valaki pályára vesz Hybrid Toyotát ... "
Pedig nem bonyolult. A fórumtárs vett egy autót, amit autópályán is használ, de jóval kisebb százalékban, mint városban és országúton. Ennek megfelelően vett egy hibridet, ami - hangsúlyozom még egyszer - a fenti használati profilnak a leginkább megfelel.
Az előbbiek ellenére, ill. mellett azért járt vele pályán is, ahol - ha jól értem - az átlagosnál nagyobb szélzajt tapasztalt. Ennyi. Ettől még most is ezt venné, mert számára nincs jobb.


adamssss
(veterán)
Blog

Km-ben tényleg a pályán használom a legtöbbet, időben nem biztos. Gondolom erre mondta a kolléga és valóban megkérdőjelezhető a döntésem, hogy főleg pályára miért hibrid de fentebb leírtam az álláspontomat.

Parci: "városban sem ugrik meg" - de csak lefelé. :)

[ Szerkesztve ]


<Adamsky>
(nagyúr)

"... pályán használom a legtöbbet ..."
Akkor ez részemről kapufa lett. :U
Egyébként a sokat emlegetett szélzaj mihez képest sok? Masik, hasonló kategóriájú (10 "misi" körül) autóhoz képest, vagy ahhoz képest, hogy már-már egyébként túl halk az autó? Ugye a villanyautóknál gyakori gond, hogy az eddig sose hallott zajok - a belső égésű motor hiánya miatt - egyszer csak "megjelennek"?


opr
(veterán)

Nem lett kapufa. Ha legalább havi kétszer elhagyod a megye határát, akkor ez a kijelentés akkor is igaz lesz, ha amúgy minden nap városon belül ingázol. Az, hogy km-ben pályán (vagy legalább országúton) van egy autó legtöbbet használva... amelyikre ez nem igaz, ott max egy yaris/polo méretű autónak van értelme, bármi más hülyeség volt.


M_norbi
(csendes tag)

Néhány hete néztem az autót, sajnos azt tapasztaltam, hogy elképesztően szűk az autó - főleg hátul. Magasabbak számára nagyon kényelmetlen - nálam is emiatt esett ki.


<Adamsky>
(nagyúr)

" ... elképesztően szűk az autó ... "
Fejtér, lábtér, vállba ... esetleg mindenhogy?


M_norbi
(csendes tag)

Magasságban biztosan, de vállban sem az igazi. Főleg ahhoz képest, hogy mennyire hosszú az autó.
Persze ez nagyon szubjektív, lehet hogy másnak kényelmes.


Hebry
(senior tag)

Nálam is ez volt az oka, hogy kiesett, amikor autó kerestem.
A három gyerek nem fér be tisztességesen hátra.
Sajnos az én véleményem szerint ez az autó is négyszemélyes.

Köszönöm a bemutatót. Jó volt olvasni.

[ Szerkesztve ]


Sub-S
(senior tag)

Évtizedek óta mindig az F-150 vezeti az USA eladási listát.

[ Szerkesztve ]


adamssss
(veterán)
Blog

Valahol egyet értek. Mivel nekünk csak holnap jön az első így 4-5 évig biztosan jó lesz amíg megjön a harmadik. :)


h1mpi
(nagyúr)

Az lehet, de a Toyota adta el a legtöbb autót 2023-ban az USA-ban, a Ford lett a második.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Persze, az EV egy "totális összeesküvés". A Föld meg lapos, és még a csúnya Szíriusziak is köztünk járnak. Lapozzunk...

[ Szerkesztve ]


bitpork
(veterán)
Blog

Honnan jön h nem lehet 500km+ egy fenékkel? Én rendszeresen 800-900km-t megyek és ha lehet nem állok meg csak tankolni.


Vesa
(veterán)

Onnan, ahonnan a többi féligazság és fake news. Legutóbb azt próbáltam elmagyarázni egy facebook károsultnak, hogy az elektromos autónak is világít a féklámpája attól még, mert nem a fékpedált használja, hanem az egypedálos módot. Nem tudtam meggyőzni, mert Ő olvasta facebook-on, hogy nem így van, és ez mennyire balesetveszélyes. EV témában is mindig azok szakértenek, akiknek nincs. Jöhetsz Te azzal, hogy 3 éve azzal jársz, akkor is jobban fogja tudni.


Vesa
(veterán)

"Talán van valami a japán munkaszervezésben, ami inkább alulról építkezik és nem egy ember mondja meg az irányt, aki ha épp nem oda való, elég gyorsan a süllyesztőbe tudja navigálni a céget."

Igen, pl. hidrogén alapú üzemanyagcellás autó koncepciója, amibe még akkor is tolták a horror pénzeket, amikor már nyilvánvaló volt, hogy a technológia életképtelen lesz a mezei autókban.

Hibrid rendszerekben nagyon jók, de azóta már mások is felzárkóztak. A Volvo V60 Plug-In hibrid mai napig legendásan jó PHEV, még 10 évesen is vállalható és megfelelően működik. Az Chevrolet Volt/Opel Ampera is megelőzte a korát, már 12-13 évvel ezelőtt tudtak 50-80km-t tisztán elektromos módban.

"mindig lehúzzák a Toyotát, hogy így meg úgy elavult meg lemaradott, de azt sosem említik, hogy ami viszont belekerül az autóikba, az működik is."

Nem annyira...csak meg kell nézni a nagy nehezen kiizzadt első EV-jüket, a BZ4X-et. A szoftver nem tud szinte semmit a konkurensekhez képest, és amit tud, az is bugos (utóbbi megbocsátható, mert ezek is csak szoftverek, lehet bennük hiba), de ne gondoljuk azt, hogy a Toyota kivételt képez és minden amit kiadnak, csodás. A kormány kitakarja az instrument clustert (megfontolt tervezés??), elektromos fogyasztása pedig ahhoz képest, hogy minden szempontból középszerű autó, rettenetesen sok.

üzenetek