Csepel Torpedo építése belépőszintű alkatrészekből

Gondolkodtál már azon, hogy egy gyári kerékpár megvásárlása helyett magad rakod össze városi cirkálódat? – írta: padre71, 10 éve

A hajtás, a váltók és a kerék

A hajtás és a váltók beszerzésekor szerencsémre kifogtam egy akciót az egyik helyi Shimano képviseletnél, így elég jó áron sikerült beszerezni az alkatrészeket. Monoblokkból egy Shimano BB-UN26 122,5 mm-est kapott a váz, a hajtóműből pedig egy Shimano FC-M171 48-38-28 170 mm-re esett a választásom. A váltókaroknál a pénztárcám szabott határt a lehetőségeimnek, így a Shimano Altus M310-re futotta, hátsó váltónak pedig egy Shimano Acera RD-M360 GS-re.

A kerék beszerzésre már nem maradt pénzem, így ideiglenesen a Csepel Landrider trekking kerékszettje került beszerelésre 7-es menetes racsnival. Így legalább már használni tudtam a bringát.

Elérkezett az augusztus és ezzel együtt a fizetés is és már azon törtem a fejem, hogy milyen kerékszettet vegyek bele. Mivel 97 kg vagyok, ezért fontos szempontként határoztam meg, hogy elbírja a súlyomat. Megint belebújtam a tesztekbe és végül a Rodi Airline Evo mellett tettem le a voksomat. A boltban, ahova elvittem fűzetni a felniket, volt egy korábbi beszerzésből megmaradt Miche Monolithic kazettás kerékagy szett elég jó árban, így lecsaptam rá.

Néhány nap után jött a telefon az üzletből, hogy készen vannak a kerekek. Végül a két kerék összesen 22 ezerben állt meg (a 2 db felni 9000 Ft, a Miche agy szett 5500 Ft, a küllők, felni szalag és munkadíj 7500 Ft). Szerintem nagyon jól néznek ki, a bringát nagyon feldobják. Külsőnek CST Super HP 28-622 C740 típusú gumit választottam, ez még éppen belemegy a felnibe és a vázba is elfér, ennél vastagabb viszont már nem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények