Csepel Torpedo építése belépőszintű alkatrészekből
Gondolkodtál már azon, hogy egy gyári kerékpár megvásárlása helyett magad rakod össze városi cirkálódat? – írta: padre71, 10 éve
A hajtás, a váltók és a kerék
A hajtás és a váltók beszerzésekor szerencsémre kifogtam egy akciót az egyik helyi Shimano képviseletnél, így elég jó áron sikerült beszerezni az alkatrészeket. Monoblokkból egy Shimano BB-UN26 122,5 mm-est kapott a váz, a hajtóműből pedig egy Shimano FC-M171 48-38-28 170 mm-re esett a választásom. A váltókaroknál a pénztárcám szabott határt a lehetőségeimnek, így a Shimano Altus M310-re futotta, hátsó váltónak pedig egy Shimano Acera RD-M360 GS-re.
A kerék beszerzésre már nem maradt pénzem, így ideiglenesen a Csepel Landrider trekking kerékszettje került beszerelésre 7-es menetes racsnival. Így legalább már használni tudtam a bringát.
Elérkezett az augusztus és ezzel együtt a fizetés is és már azon törtem a fejem, hogy milyen kerékszettet vegyek bele. Mivel 97 kg vagyok, ezért fontos szempontként határoztam meg, hogy elbírja a súlyomat. Megint belebújtam a tesztekbe és végül a Rodi Airline Evo mellett tettem le a voksomat. A boltban, ahova elvittem fűzetni a felniket, volt egy korábbi beszerzésből megmaradt Miche Monolithic kazettás kerékagy szett elég jó árban, így lecsaptam rá.
Néhány nap után jött a telefon az üzletből, hogy készen vannak a kerekek. Végül a két kerék összesen 22 ezerben állt meg (a 2 db felni 9000 Ft, a Miche agy szett 5500 Ft, a küllők, felni szalag és munkadíj 7500 Ft). Szerintem nagyon jól néznek ki, a bringát nagyon feldobják. Külsőnek CST Super HP 28-622 C740 típusú gumit választottam, ez még éppen belemegy a felnibe és a vázba is elfér, ennél vastagabb viszont már nem.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!
Azóta történt
-
Elektromos rásegítésű kerékpárok
Bevezetés az e-bike-ok, a pedelec-ek, a tuning pedelec-ek és az S-pedelec-ek titkos világába.
-
Kerékpározás az olasz Alpokban
Passo Stelvio, Passo Gavia és a Garda-tó: élménybeszámoló Olaszország gyönyörű tájairól, bringás szemmel.
-
Genesis Grab, avagy az áruházi kétkerekű
Újra nekifutottam: nem ártana egy rendes paripát beszerezni, de még mindig a 24-es fronton maradva.
Előzmények
-
Könnyű ebéd az Urak Asztalánál
Volt néhány fárasztó kaptató, de átlagos kondícióban még teljesíthető, aki teheti, menjen, mert zöldülés után még szebb!
-
Holdvilágból Szentendrére
Kora tavaszi sárdagasztás az ébredő erdőben
-
42 195 méter – először
Hogyan jutottam el a maratoni futótáv sikeres befejezéséhez? S te? A cipőt felhúztad már? :)