eBay - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


ityam
(senior tag)
Blog

Az ismerősnek lett postázva a küldemény. a címzett neve nem az én nevem volt és persze a cím sem(ismerős munkahelye). Elfogadom hogy könnyen lehet hogy ilyen esetben nincs ebayes money back guaranee védelem, mert nem felel meg a tranzakció a feltételeknek.
Térjünk vissza az eredeti kérdéseimre:
"így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?"
válaszod alapján a paypalnál meggondlhatja magát a refunddal kapcsolatban..? jól értem? tehát van félnivalóm.(?)
"Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?"
refundot akkor kérhetek ha nem azt kapom amiről az aukció szólt. Ha működő volt hirdetve és hibás akkor az nem ez. Nem egy teszteletlen zsákbamacskának hirdetett termékre licitáltam hanem működőre.
Írod a garanciát. Magyar jogviszonba a garancia azt jelenti hogy x ideig nem fog meghibásodni. Szavatosság pedig hogy a termék megfelel annak amit írtak róla és egyébként is meg kell felelnie annak, amit elvárunk tőle.
Németorszában nem tudom a jogi megfelelőjüket a magyar kifejezéseknek, de nem lennék meglepve ha hasonlóak lennének a szabályozások.
Példának azért hoztam a pöttyös labdát is. Ha megnyertem egy terméket és kaptam pöttyös labdát, akkor refund esetén az én költségemen a pöttyös labdát vissza vagyok e köteles küldeni?
Az email és az eladó üzenete alapján a refund folyamatban van("I will cancel the purchase in Ebay and you will receive money back by Ebay. The additional shipping cost I will transfer by PayPal as soon I get the item back.").
Én a refund előtt írtam hogy viszaposta esetén kérek még egy szállítási költséget(pont annyit amennyit ő fizetett elvileg az idefelére/bár itt is vannak kétségeim, mert az ebay által adott nyomkövetési szám alapján még mindig nem érkezett meg szóval nem úgy küldte szerintem ahogy kellett volna hanem talált olcsóbb megoldást és úgy{de ez persze csak tipp}/)
Amit írtam linket onnan ide nem idéztem be ezt(de az eladónak külön idéztem ezt is):
"Handle a return request
If the buyer wants to return an item to you, your options for responding will depend on why they want to send it back. If the item is damaged, faulty, or doesn't match the listing description, they're covered by the eBay Money Back Guarantee, and you'll have to refund them or replace the item even if you don't offer returns. If they've changed their mind, your options will depend on your return policy.
"
Itt a lényegi rész szerintem. Ha a tárgy hibás vagy nem felel meg a leírásban szereplő meghatározásnak, akkor refundolnod kell vagy jót küldened, akkor is ha azt írtad hogy nem fogadsz el visszaküldést. HA meggondolta magát a vevő akkor az van amit vállaltál.
Itt viszont nem meggondoltam magam, hanem magyar nyelven hibás teljesítés volt, mert nem felelt meg annak amit írt. Erre valszeg ő is rájött különben nem ő kezdeményezte volna a refundot hanem megvárta volna hogy én szenvedjek újként vele.... vagy lehet hogy ezzel is lehet trükközni, amit nem tudok lévén, hogy nem vagyok jártas ebayon. Ezért jöttem ebay topicba a tapasztaltakhoz.

az előző idézet(Handle a return request) után volt az oldalon, amit korábban idéztem hogy visszaküldés esetén a visszapostát is neki kell állnia ha jól értelmeztem.

"Akkor leírom újból. Ha vissza kell küldeni egy terméket akkor miután feladtad a postán ott kérsz számlát (az Összefoglalóban ez is leírva) ezen szállítási költséget 9300 Ft határáig a PayPal megtéríti neked."
Ezt az összefoglalóban valszeg felületesen olvastam, mert nem maradt meg. Kérdésem az eredeti: vissza kell küldenem a terméket vagy opcionális?
Ha paypal kifizeti nekem akkor miért írta az eladó hogy majd ő kifizeti ha megérkezett a termék?
Refundnál köteles vagyok visszaküldeni a hibás/nem megfelelő/eltérő(pöttyös labda) terméket vagy sem?

[ Szerkesztve ]

üzenetek