eBay - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


ityam
(senior tag)
Blog

Szia!
Ahogy látom te lezárásnak írtad az uccsó hozzászólást ez alapján:
"De ahogy gondolod, én leírtam hogy miként megy a dolog."
Lezárásnak én is írok még egy véleményt. Ha jön válasz könnyen lehet, hogy már nem fogok válaszolni.
Én szerettem volna egy ilyen működő kártyát. Ezért is volt ez az első vásárlásom/licitálásom az ebayen. Eddig elvaterázgattam, dehát ez a kártya ritka. Vaterán egyszer jelent meg aminek licitjét megnyertem, de az eladó véletlenül nem találta. majd 2 hónappal később újra meghirdette a nyertes licitem 10X áráért. Na annyit nem szántam rá. Ebayen megláttam licites termékként egy működő példányt hidetve. licitáltam nyertem. meg is kaptam a kártyát, de sajnos nem működik. Pedig iszonyatosan akarmán, hogy működjön mert ilyet szerettem volna nagyon.
Mivel ebay nekem új és kevés infóm van gondoltam eljövök a topicjába a rutinosokhoz, akiknek az én problémám jó eséllyel már egy ezerszer előfordult általánosság, ami jó eséllyel egy 85K+ hozzászólást termelt topicban előfordult sokszor és az olvasóknak csípőből jönnek a válaszok a kérdéseimre.
2 kérdésem volt laikusként:
(látszólag folyamatban lévő refundnál, amit az eladó kezdeményezett) így hogy nem ebaynél kértem én refundot, van valami veszély/félnivaló hogy mégsem kapom vissza a pénzt?
Vissza kell küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális?
Elsőre homályos sejtést kaptam hogy az átvétel körülményei miatt engem nem véd a money back guaranee program szóval talán van félnivalóm, de segítséget nem kaptam hogy, hogy előzzem meg hogy ne legyen belőle bajom.
Második kérdésemre hogy vissza kell e küldenem a hibás kártyát vagy ez opcionális erre is csak javaslatot kaptam:"Mivel visszaadta a pénzt esetleg fontold meg hogy visszaküldöd neki, a PayPal még november 27-ig tartja ezt a visszaküldési költségtérítés szolgáltatást és így neked nem kerülne pénzbe a visszajuttatás"
A megfontolási lehetőség nem kötelezettség(szerintem) és leírtam hogy én megtartanám a kártyát, ha nem kötelező visszaküldenem és az okait, hogy miért jutottam erre a "megfontolás" után.
Ami nem szimpatikus nekem a válaszaidban arra reagálnék lezárásként:
"A hirdetésben mi volt írva arra hogy ad-e garanciát és elfogad-e visszaküldést, ha ilyen nem volt írva akkor amit idézel az nem használható, nem érvényes akkor is ha te így gondolnád."
Magyar jogszabályok homályos ismereteim alapján? a garancia/jótállás X ideig garantála hogy nem fog meghibásodni a termék.
Magyar jogszabályok homályos ismeretei alapján viszont létezik a szavatosság(ami nem egyelő a garancia/jótálással):
"6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
"
"
6:123. § [A szolgáltatás minősége]
(1) A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában alkalmasnak kell lennie a rendeltetése szerinti célra, így
a) alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, ha azt a jogosult a szerződéskötés előtt a kötelezett tudomására hozta;
b) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyekre más, azonos rendeltetésű szolgáltatásokat rendszerint használnak;
c) rendelkeznie kell azzal a minőséggel, és nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos rendeltetésű szolgáltatásoknál szokásos, és amelyet a jogosult elvárhat, figyelembe véve a kötelezettnek vagy - ha nem a kötelezett állítja elő a szolgáltatás tárgyát - a szolgáltatás előállítójának és ezek képviselőjének a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános kijelentését;
d) rendelkeznie kell a kötelezett által adott leírásban szereplő vagy az általa a jogosultnak mintaként bemutatott szolgáltatásra jellemző tulajdonságokkal
"
Ezek persze magyar jogszabályok, de az unioban elvileg hasonló szabályok vannak. D pont szerint rendelkeznie kell a leírásban lévő("Működő pédány") tulajdonságokkal.
Ha ennek nem felel meg a kapott termék akkor hibás teljesítés van, ha jól tudom a magyar jogszabályok alapján.Feltételezésem szerint unioban hasonló szabályok vannak, ami persze jelenleg csak az ÉN feltételezésem.
Ha az ebay a vevőt akarja védeni(money back guarantee program), akkor a sejtésem szerint a szabályok a vevő felé lejtenek(ez persze megint csak tipp)
Ilyen környezetben engem sokkolt ez a sztori:
"Nálam is volt vevő aki reklamált mert beszerelésnél tönkretette mert szállításközben nem romolhatott el és nem kapott egy fillért sem tőlem, mert nincs garancia, nincs visszaküldés volt a hirdetésben. Ráadásul volt friss videó a elküldés előtt a működésről, amit az eBay is látott."
Erre egy totálisan saját sztorit mesélek. Régóta vágytam egy MAC PRO gépre. tizensok éve dolgoztam számtekboltban amikor 650K ért árultuk ezt a gyönyörűséget. csorgattam a nyálam dehát a pénztárca meggátolta hogy legyn egyem. Pár éve kollega monta hogy van egy ilyene és nem használja és odaadja ajándékba. Behozta melóhelyre. ott nyomogattam csorgott a nyálam. Elhoztam haza. Itthon a gép nem bootolt. Winyó megadta magát. nem tragédia. filléres tétel raktam bele másik winyót felraktam rá egy oprendszert és a mai napig működik nekem és örülök neki.
De tegyük fel hogy hazaszállításkor a földszinti lakó meglátja a kezemben a macprot és azt mondja biztos fel akarod ezt cipelni a harmadikra(egy nehéz dög ez a példány) és azt mondja hogy adok 20Kt érte ha jó. Mire én kapcsi leszek és egy nap alatt gondoltam keresek 20Kt mert ingyen kaptam és aznap kapok 20Kt érte az jó biznisz. Elfogadom a földszinti lakó ajánlatát mert hát ez pöpec gép melóhelyen nyomkodtam vagy egy órát tökéletesen megy.
Másnap hívott volna a földszinti lakó hogy összedugta a gépet és nem megy.
Nekem a lenti sztorid alapján fel kellett volna háborodnom, hogy tönkretette ezt a kincset és el kellett volna hajtanom a búsba. A gyakorlatban pedig a szállítás közben tényleg elhalt a winyó. Mivel én voltam a szállító, aki aggódott amikor felszállt hazafele a 49 es rázkódó, zötykölődő villamosra majd az m3 as metróra, hogy ez a rázkódás lehet nem tesz jót szegénykémnek(dehát autó híján ezt választottam anno, mert ezt tudtam hirtelen megoldani). Én féltem tőle hogy valami baja lesz. egy szállító cég alkalmazottja ilyet nem tesz.személyesen láttam foxpostos szállítót bedobálni a csomagautómatába a csomagokat.Hogy mi történik a szállítás alatt és hogy meghibásodhat e azt TE nem tudhatod, mert nem tudod mi történik a szállítás alatt.
Röviden: én úgy tudom hogy a jó terméket hirdetőnek megérkezéskor jó terméket kell kézbesíteni. Nem elég jót feladni vagy feladás előtt x idővel még, akkor jót feladni. Megérkezéskor kell jónak lennie, hogy ne hibásan teljesítse az eladó a szerződését.Ha én lettem volna a vevő ennél a terméknél én is küldtem volna videót az ebaynek hogy márpedig hibásat kaptam függetlenül a te videódon lévő jó termékkel ellentétben így a refund kérelmem továbbra is áll. Én működőt fizettem működőt kérek vagy kérem vissza a pénzem.Ez nem garancia kérdés hanem szavatossági. Megfelel e annak amit állítottál róla vagy sem. Magyaroszágon szavatosságot magánszemélnyek között is KELL adni. Ez nálunk nem megkerülhető. UINOban elvileg hasonló szabályok vannak szóval valszeg EUn belül is így van(ez persze megint tipp).
Ha hibásként vagy teszteletlennek hirdetsz valamit akkor persze a szavatosság alapján sem lehet igényt érvényesíteni itthon sem. Mert ezeknél tiszta, hogy nincs garantálva hogy működik, De az ilyen hirdetett termékek nem is olyan áron kelnek el licittel mint a tesztelt működőnek hirdetettek.Tehát jogos hogy ha működőt ír valaki akkor az drágább, de működőnek kell lennie. Ha nem az, akkor jön a képbe a vevői védelmi program hogy ne a vevőnek kelljen bizonyítani, hogy rossz volt már elküldéskor is, hanem elhiszik hogy rosszul érkezett. Esetedben úgy néz ki te voltál az erősebb kutya és neked hittek. Én ilyen sztorival nem példálóznék az biztos a fentiek miatt. Szállítás könnyen tönkrethet bármit.Tehát hogy a vevőt akarnád szankcionálni az nem biztos, hogy helyes(elmondásod alapján valamiért az ebay sem engedi hogy lényegesen megtedd. Talán mostmár sejted miért nem) Ettől persze fura, hogy negatívot nem adhatsz a vevőnek. Vaterán lehet ilyet csinálni, de olvasok vevői negatívokat és sokszor érzem hogy itt kevés az infóm és nem biztos hogy jogos az a negatív.Lehet jobb az ebayes megoldás, hogy nem lehet negatívolni a vevőt lehet hogy nem. Maradjunk abban hogy más: nem jobb nem rosszabb.
Ettől függetlenül tényleg előfordulhat hogy egy ügyeskedő vevőbe botlottál.Lehet tényleg ő tette tönkre a kártyát, csak én nem vagyok meggyőzve hogy ez történt. Előfordulhat hogy egy szerencsétlenül póruljárt vevővel példálóztál, mint ügyeskedő vevő. Ez is lehet az is lehet. Innen nem tudok biztosat mondani.
"Akárhogy is értelmezned az angol vagy USA eBay help szövegeket. Németországi magánszemély eladó, ráadásul német eBay esetén más a jogi szabályozás. Ráadásul a leírásban is benne volt."
Fenntartva hogy tényleg elképzelhető, hogy az ebayek szabályozása országonként lehet hogy eltérő(amit perpill cáfolni nem tudok) . A beidézett angol szöveget te sem értelmezted máshogy nekem. Az eladó sem és ezért indított inkább valszeg ő refundot, hogy ne kelljen még visszapostás is kifizetnie egy rossz kártyáért aminek a 0hoz konvergál az értéke. Persze teszteletlenül lehet megéri felrakni és lehet visszajön ez a szállítási költség akkor:)
De tegyük fel nem akar trükközni/átverni és lesz@rja a dolgot.Nem olyan pénz amibe érdemes időt beleölni.

"Ahogy megkaptad arra egyébként sincs vásárlói védelem, ha még vonatkozna erre az eladóra ilyen téma és ez akkor is igaz hogy nálad nem működött a kártya."
Ennek nincs kedvem utánajárni. elfogadom igazságnak. Ezekszerint szerencsés vagyok hogy a refund folyamatban van.
"Használt piac, ott azt mondja az eladó hogy nála működött, (ez van a leírásban) ha megveszed és otthon neked meg sem nyikkan az eladó nem fogja visszacserélni vagy a pénzt visszaadni, hiszen semmi sem kötelezi rá. Itt is ez van."
SZERINTEM: ha ez így lenne nem lenne a az őrült, aki hibás vagy teszteletlennek írt terméket hirdetne, mert hát ha nem vállal garanciát, akkor a hibásat is eladhatja jónak(lehet hogy még pöttyös labdát is küldhet helyette). Nincs félnivalója, hogy hibásat küld amikor jónak hirdette. Ilyen esetben nem lenne különböző ára a hibásnak hirdetett és a teszteletlennek hirdetett és működő pédányként hirdetett termékek végső leütési árában. Pedig igen jelentős különbségek vannak ezen árak között.
SZERINTEM: a használt nem lehet természetesen hibás. A hibás lehet hibás. A teszteletlen is lehet hibás, de a használt jónak nem szabad hibásnak lennie.

A lezáró véleményem hosszú lett, de talán fórumra elfér mint vélemény. Semmi sem biztos hogy helyes következtetés. Válaszokat olvasni fogom egy ideig. Választ nem igérek ha tesztek fel kérdést a véleményemmel kapcsolatban.

üzenetek