eBay - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


V/
(titán)

Annyit reagálnék hogy az eBay felületen a hirdetéseknél van egy olyan rész hogy az eladó válla-e garanciát és menni időt és elfogad-e visszaküldést és az hogy ez esetben ki fizeti a visszaszállítást. Ha mindenre nemet ad meg, akkor azt a terméket ennek tudtában veszed meg és ha ez nem lehetne akkor az eBay sem biztosítana az eladóknak ilyen opció megadást, de van ilyen.
Nyilvánvalónak gondolom hogy nem szándékosan adott el rossz terméket és hajlandó volt a problémát rendezni, annak ellenére hogy nem vállalt ilyen kötelezettséget.
Ha gond van azután a termékkel azt én nem tudom megítélni hogy eleve rossz volt, azt hogy szállítás közben történt vele valami és azt sem hogy a felhasználáskor, beépítéskor romlott el. Ebbe így semmiféle állásfoglalást nem tudok mondani, csak homályos utalást tenni.

Használt termék vásárlására nem ugyanazon fogyasztóvédelmi szabályok vonatkoznak mint egy új esetén és az sem mindegy hogy magánszemély vagy cég, vállalkozó az eladója.
De vásárlás helyének megfelelő szabályozást kell alkalmazni, az pedig jogilag Németország volt, hiszen a termék és az eladó ott volt és az ottani devizában történt a fizetés, ez nem magyar jogi szabályozás alá esett.
Németországban mást határoz meg a mi Polgári törvénykönyvünknek megfelelő törvény, így nem igazán lehet összehasonlítani a magyar szabályozással, vagy ezt alapul venni.
Ha az eBay felületén történt az eladás és vétel akkor még az ő szerződési feltételeiket is figyelembe kell venni ami szintén megkülönbözteti az új és használt termék és magán vagy céges eladást.
Tényleg vannak eltérések az adott eBay oldalaknál, az eBay.com esetén az USA jogi és pénzügyi szabályozás, az eBay.UK esetén az angol jogi és pénzügyi szabályozás, az eBay.de esetén a német jogi és pénzügyi szabályozás a maghatározó hiszen nem egyformák a törvények és még az eladó, vásárló regisztrációs országa szerint is vannak eltérések, pl a magyar eladók az EU-s eBay fennhatósága alá tartoznak és EUR elszámolásúak. Nem lehet egységes szabályozással dolgozni.

Ha te nem szoktál használt piacon, vásárokban használt dolgokat vásárolni akkor hagyd figyelmen kívül amit az ottani viszonyokról írtam.

A 2. kérdésedre a válaszom indoka: én nem határozhatom meg hogy mit csinálj, ezért csak javaslatot tudtam tenni. Vagy nem reagálok.

És elvonatkoztatva tőled és ettől az ügytől, sajnos nagyon sok becstelen vevő van az eBay-en és nem jó hogy az eladóknak semmi hatásos eszköz nem áll rendelkezésükre ellenük.
Többen tudnának arról írni, hogy annak ellenére hátrányos volt neki az eBay probléma rendezése hogy a vevő még bizonyítékot sem adott a problémáról és mégis vissza kellett adni a pénzt és megtarthatta a szerinte nem működő dolgot, aminek természetesen semmi baja nem volt. És nem csak egy személyt, céget ismerek aki abbahagyta az eBay-en az eladást 2-3 ilyen eset után.

Pont ma kerestek meg egy olyan ügyben hogy szemét vevő miatt leállt és ezt küldi neki az eBay:
We see you’ve stopped listing on eBay
Perhaps you encountered an issue with the website, or experienced other difficulties.
Allow us to help you!
Azt kérdezi az illető hogy akkor leírja nekik hogy a nem korrekt probléma rendezésük miatt szállt ki az üzletből? Hogy bizonyíték nélkül hitelt adtak a vásárlónak, hogy rá sem néztek a hirdetésre ami teljesen egyértelműen tartalmazta a termék állapotát, képpel és írott szöveggel. Ezek után szeretnék azt a 22-24%-os jutalékokat csak beszedegetni?

Én tényleg megpróbáltam gondolatébresztően leírni hogy miként is megy a dolog, sajnálom ha te ezt nem tartottad megfelelőnek.

[ Szerkesztve ]

üzenetek