MILC felhasználók szakmai topikja - Digitális fényképezés fórum

üzenetek

hozzászólások


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Neked és theporcupine-nak egyben válaszolok:

Szerintem az egy csapdahelyzet, ha arra hivatkozva relativizáljuk az újságírói munka szétverését ilyen érvelésekkel, hogy akinek van esze, eddig sem influencerek szava alapján vásárolt és legyintünk ezekre a folyamatokra és nem követelünk meg nagyobb transzparenciát. A gond nem nálunk csapódik le, de nálunk keletkezik. Felnő egy generáció, akiknek már nincsenek kapaszkodóik a megfelelő információszerzésről, mert nem hagyunk rájuk semmit erről. Lehet rájuk azt mondani, hogy agyatlanok, de mi nem adtuk át nekik a használati útmutatót az információs kultúránkhoz.

A Youtube meg csak a jéghegy csúcsa, néha érdemes kitekinteni a TikTokra. A legjobb példa az, hogy TikTok influencerek egy maréknyi csapata egy Fujifilm méretű céget akkora hype vonatra tett, hogy a mai napig gyártási nehézségekkel küzdenek és alkatrész sincs gyártani bizonyos modelleket kellő számban (hát még magát az X100VI-ot) és a teljes használt piacot a feje tetejére állítottak, nemrég még 200-300 eurós gépek mennek 600-1000 eurókért.

Nem csoda, ha a marketingesek ettől vérszemet kapnak és szándékosan utánozni akarják az ilyen buborékfújásokat. Főleg mert egyszerűen belenyugszunk, hogy így működnek a dolgok.

Nekem ezért tetszik, hogy most több kisebb/közepes csatorna is elkezdett arról beszélni, hogy teljesen beteg módon működik a fotós review napjainkban. A Hi-Fi világban is szükség lenne rá, de szerintem az már mélyebbre ásta magát a sznobizmusba és a Canon-Sony viták ahhoz képest párnacsaták az oviban.

üzenetek