üzenetek

hozzászólások


8th
(addikt)
Blog

Végső soron a userek tehetnek mindenről. Ha megnézel egy régi vágású random szívódízel motort azt nyugodtan lehet non-stop alapjárattól terhelni soha nem lesz semmi baja mert az a motorkonstrukció kvázi arra lett kitalálva, olyan a kenési rendszere stb. Aztán bejött a feltöltés a széles fordulatszám tartomány dízelnél is az emberek részéről a nagyobb teljesítményre való igény és ez szépen hozta magával a már jól ismert problémákat. Azért elég vicces, hogy egy 300D Mercedes motor amit 1970-től szerelték a W114-be aztán plusz egy hengerrel a W123-ba is még akkor is egykedvűen csattog majd bele a naplementébe amikor a jelenleg tervezési fázisban lévő még nem is létező motorokat már rég beolvasztották sörös doboznak. Ugyanez igaz a nagy ccm szívóbenzinesekre is azok is csak user error miatt esnek térdre. A turbós agyonbonyolított modern fosok meg hullanak mint legyek a kemotox felhőben.

[ Szerkesztve ]


SaNyEe
(aktív tag)
Blog

Azoknak, akik kis fordulaton mutatjak meg a vilagnak, hogy biza igy kell spurolni :)

Aztan mikor jon a szervizszamla, hogy akkoraszondjahogy:
feltoltofelujitas
also resz general felujitas
hengerfej felujitas iksz szazezer, ahol iksz nagyobb 7, biztos nem az lesz a gondolat, hogy mekkorat spuroltam azon a 4 decin, hanem ahogy mar leirtak korabban, eladom oszt javiccsa az uj juzer. Beadjak egy gyoker neppernek, aki kicsit mismasol, alairat egy fogyasztovedelem altal megtevesztonek nevezett allapotlapot a szerzodes mellekletekent es mindenki "boldog"

Persze ha nem csak az auto lett volna a juzerert, hanem juzer is vett volna igazan minimalis faradtsagot, hogy odafigyeljen az autojara, akkor nem gtk szarkent vettek volna be, hanem auto arban. Bar akinek a bore alatt is penz van, ott ez lehet nem szempont :)

[ Szerkesztve ]


Integrale
(veterán)

Rosszul látod. Nem mi vagyunk az autónkért, hanem ez egy normális üzemeltetés. A beülök, hajtom, me' azé' van stílus az az egyik véglet.
Én pl vigyázok rá, amennyire tőlem, egy általános használat során telik. Miért? Mert használni akarom amíg tudom, és felesleges költségeket sem akarok magamnak.

Honnan tudod, hogy a turbó, lendkerék befecskendező trióból nem fog letérdelni valami 130e km előtt? Vagy ha jön, a hiba akkor eladod? (a hirdetésbe bekerül, hogy szar?)
Holott annyit tehetnél mondjuk, hogy kicsit járatod, leállítás előtt és után is, indításkor és leállításkor kuplung benyom, alacsony fordulaton nem terheled, visszaváltáskor kis gázfröccs stb.

Plusz energiába kerül ez? Nem! Megnyújtod az élettartamát? Meg! Akkor miért ne?


Degeczi
(nagyúr)

Ez így hibás általánosítás, a használaton és karbantartáson múlik nagyrészt.
Tessék egy 700e km fölötti pici Fiat turbódízel modern fos.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

én anno azért vettem a vectrámat, mert élmény vele közlekedni.
és az, hogy vigyorogva szállok ki belőle, megfizethetetlen. többet fogyaszt, mint itt a fogyasztásbajnokok autója? többet. teszek rá. magasról.


Mi5u
(tag)

"Ha megnézel egy régi vágású random szívódízel motort azt nyugodtan lehet non-stop alapjárattól terhelni soha nem lesz semmi baja mert az a motorkonstrukció kvázi arra lett kitalálva"

A túlméretezés és a jóval alacsonyabb nyomaték okán többet kibírtak, de nem mindent.
Egy TD egészen más lapra tartozik, mivel ott már alacsony tartományban megvan a maximális nyomaték.
A több ezer köbcentis dízelek(munkagép, busz, teherautó) természetesen más lapra tartoznak.


SaNyEe
(aktív tag)
Blog

A hsz-nek az értelme számomra az, hogy a user error faktor sokkal magasabb a modern motoroknál és ez teljesen igaz.
Nyilván mindent meg lehet gyilkolni, a kérdés mennyi "erőfeszítést" kell tenni hozzá.
Úgy gondolom a mai turbós, részecskeszűrős, kettőstömegűs, nagynyomású befecskendezős motoroknál a júzerek eléggé könnyen meg tudják magukat könnyeztetni (s ez már lassan a benzines motorokra is nagyrészt igaz)

Apám egy 1.3 Ford Escort EFI motort lazán legyilkolt. (éppen nem karburátoros volt, annyira faék volt) Ritka szervíz, sz@r olaj, kis fordulaton baktatás és megmihálylott 140ekm-nél a motor. Kompresszió "semmi" 1.5liter olaj/200km eredménnyel. GTK. 'Megoldotta' badge-t oda is biggyesztettem neki.


Kisgépkezelő
(senior tag)

Egykedvűen csattognak bele a naplementébe olyan országokban, ahol olyan drága a valuta és olyan olcsó a munkaerő, hogy megéri őket akkor is életben tartani, amikor normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat. Az, hogy a maiakhoz nem fognak Pakisztánban 5 mikron tűrésre tükörsima kopásálló bevonatos pótalkatrészeket előállítani ezért azokat az autókat, amiket európában már nem éri meg fenntartani ők sem tudják még 40 évig kendácsolgatni, az meg nem a motorok hibája, mert ki az a hülye, aki arra tervez motort, hogy majd 30 év múlva milyen jó lesz a Pakisztániaknak.


8th
(addikt)
Blog

A merci CDI korszak előtti TD motorjai is extrém módon bírják. Azokat is valóságos művészet tönkretenni pedig azok még előkamrás dízelek. Cimborám néhány éve adta el C250TD-jét. A turbón és a chiptuningon kívül teljesen gyári volt a kocsi. 230lóerő és 440Nm volt a gyári 150ló helyett. Annyira túl volt méretezve benne minden, hogy a motor és a hajtáslánc minden eleme elbírta azt a teljesítmény többletet. Kuplungja soha meg nem csúszott pedig szerette nyomkodni mert durván jól ment (önmagához képest persze). Így tuningolt állapotban belerakott 140ezer kilométert mindenféle hiba nélkül. Amikor eladta bőven 400ezer felett járt a számlálója ennek ellenére semmi motorikus baja nem volt az autónak. Ezt nem csinálod utána semmilyen mai dízellel. Manapság minden dekára grammra ki van számolva semmiből nem raknak bele a szükségesnél jobbat erősebbet tartósabbat. Nem mindig volt ez így.


Burt1793
(veterán)

Ahogy feljebb írtam, csak kis terhelésnél (csorgok 50-nel) járatom hosszabb ideig 1200-as fordulaton. Lehet érezni, hogy mikor esik jól az autónak. Nem csak a váltásjelző írja ezt (az már 44-nél írja a 4-est sokszor). Te pedig valszeg nem is ismered ezt a motort ebben az autóban, így nem tudhatod, hogy mi a pontos helyzet. Hidegen amúgy kicsit tovább forgatom, ilyenkor a váltásjelző is később kér fokozatot. Amúgy meg ne aggódj ezen példány miatt, városban nagyon ritkán jár, országúton és autópályán van használva, ha beindítjuk, 50 km-nél nem nagyon megy kevesebbet. Városba van motor és robogó.


Donki Hóte
(veterán)

Honnan tudod, hogy a turbó, lendkerék befecskendező trióból nem fog letérdelni valami 130e km előtt?

Hát, van tíz különböző módszer arra, hogy az ember megtippelje azt, hogy nem romlik el a kettőstömegű lendkerék, a turbó, a befecskendező 130 ekm teljesítmény előtt.

Az első módszer az empirikus, mivel már van több mint 130 ekm a Ford 1.6 TDCI autómban és ezek az egységek egyike sem romlott el, így elmondható, hogy az én vezetési stílusom mellett nem romlik el a kettőstömegű lendkerék, a turbó, a befecskendező 130 ekm teljesítmény előtt.

Gondolom, hogy a következő kilenc módszer ismertetését ezután már nem várod el tőlem :R


Integrale
(veterán)

Ez minden csak nem módszer, de még válasznak sem volt jó. :DDD


8th
(addikt)
Blog

Normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat.

Egy fenét. Az alkatrészárait elnézve a W114/115 pont az olcsóbban fenntartható veteránok közé tartozik és megvan az az előnye, hogy a mai napig egy két spéci dolgot leszámítva ténylegesen mindent megkapsz hozzá egy tetszőleges hazai webshopban is, az újabb öreg mercikhez meg pláne (W123, W124).
Másrészt egy szépen felújított állólámpás manapság igen jó befektetés. Míg az új autón kapásból hatalmasat dől a gazdi amint kigurult vele a kereskedés kapuján és az első néhány évben komoly százalékát veszti az újkori értékének addig egy veterán merci ára már csak felfelé mozog. Nem gondolom tehát, hogy egy ilyen fapados szög egyszerű 300D szívódízelt idehaza drágább lenne fenntartani mint bármilyen tizenöt éves középkategóriás 300+++ ezret futott dízel autót amin szép lassan elfárad már ez-az. Mondjuk a turbó, a vacak minőségű hazai gázolajra érzékeny üzemanyag vagy a méregdrága befecskendező rendszer, vagy a kettőstömegű, vagy a részecskeszűrő vagy épp valami egyéb elektromos kütyü, vagy szerencsétlen esetben ezek közül akár több is egyszerre. A merciket akkoriban a tulajdonosnak gyártották és nem a szervíznek mint manapság és a gyengébb anyagminőség és rosszabb gyártástechnológia ellenére is Németországban és skandináv országokban a mai napig rengeteget látni belőlük a forgalomban és idehaza még csak csak de ott végképp nem állja meg a helyét a nincs pénz újra elmélet. :N

[ Szerkesztve ]


Kisgépkezelő
(senior tag)

Az alketrészárak lehet viszonylag olcsóak, de ahogy a totalcart olvasgatja az ember, ahol kb. minden második embernek van valami hobbiautója, mind arra panaszkodik, hogy már lassan itthoni viszonyok közt sok pénzért sem találnak olyat, aki ért is ezekhez és rá is ér megcsinálni őket. Pedig ők azért jobban eligazodnak ebben a közegben, mint az átlagember, meg a többségük maga is meg tud csinálni ezt-azt az autóján. Meg ha tényleg rendes napi használatra próbálnák befogni, akkor egy pillanat alatt kiderül, hogy ezek azért nem azok az autók, amik pár szűrőcserével megkerülik a földet kétszer.


Integrale
(veterán)

A hobbiautos, veteranos kategoria az megint mas. Csikos autoparkja gyakorlatilag bemutatja mind a kettot. A 30-40+ os kategoria az valoban olyan, amilyennek leirod. Egy W124 es kortarsai, amiket 8th is emlit, azok ilyen szempontbol sem problemasak.


bambano
(titán)
Blog

kis fogalomzavart érzek a "normális országokban" kezdetű felvetésre hazai példákkal válaszolni :P


8th
(addikt)
Blog

TC-sek jó ideje burokban élnek. Folyamatosan drámáznak, hogy nincs karosszéria lakatos nincs fényező nincs rendes szerelő nincs ez nincs az. De. Van. Volt is és lesz is. Az, hogy ők nem látnak az orruknál tovább az legyen az ő bajuk.
Egy harminc éves W124-en annyi rozsdát találsz mint egy nyolc éves Mazdán más bajuk meg nem nagyon van. Szerkezetileg, mechanikailag egy végtelenül elavult egyszerű primitív konstrukció így egy közepesen felszerelt otthoni garázsban megszerelhető rajta majdhogynem bármi. A 2000 - 2500ccm szívódízelek nagyon lusták a többi simán vállalható napi közlekedésre, pláne a benzinesek. Világ körüli útra én sem egy ilyennel indulnék neki de nincs ezekkel semmi baj. :N


bitpork
(veterán)
Blog

Vanni van csak az elérhetősége okán olyan mintha nem lenne. Amikor 2hétig keresve a pohu 4 hétre előre akar időpontot adni egy diagnosztikára, még úgy is h a 18'000Ft+fa rezsi óradíjukat megdupláztam volna?! Na ez nyugodtan kijelenthető hogy a nincs kategória - szerintem.
Nincs mindenkinek szerszámozott garázsa, sajnos.


8th
(addikt)
Blog

Nincs itt semmi fogalomzavar.

... olyan országokban, ahol olyan drága a valuta és olyan olcsó a munkaerő, hogy megéri őket akkor is életben tartani. = Magyarország.

normális országokban már drágább lenne őket javítani, mint venni egy újat. = pl. Svédország, Németország stb...

Ennek fényében olvasd el újra amit írtam.


8th
(addikt)
Blog

No várj, TC háza táján azon sírnak, hogy nincs ember aki hozzá nyúlna egy 20év feletti autóhoz. Pedig van. Csak nem ismerik. Arról meg nem én tehetek. Ha visszaolvasol láthatod, hogy modern autókról szó sem volt a beszélgetésben. :N PoHu-ba még akkor sem mennék ha garanciavesztéssel járna, hogy másnál szervizeltetem az autómat. Hihetetlen egy banda.

üzenetek