üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

kíváncsi vagyok, van-e itt olyan fórumtárs, akit az is érdekel, hogy mibe ül bele, az hogy megy?
vagy itt mindenkinek csak pénznyelő az autó és slussz?


Degeczi
(nagyúr)

Azért egy kettőstömegű lendkerék cseréje távolról sem gazdasági TK, hiszen km-enként lehet kb. 1 Ft...


8th
(addikt)
Blog

Céges autónál olyan összegeket kiszámláznak, hogy nem fér rá a papírra.


plömplöm
(őstag)
Blog

"A csere nem olcsó, modelltől függően 100-300 ezer forintra, de jellemzően inkább az utóbbihoz közeli alkatrészárra lehet számítani"
[link]

ezislink

az 1ft/km számolással ott a baj, hogy szerintem kevesen raknak be folyamatosan egy nagy bögrébe egy forintot km-enként :), és amikor ki kell fizetni ezt a párszázezret egyben, akkor megy a pislogás

"A legnagyobb terhelés egyébként nem menet közben, hanem indítózáskor éri"
és éljen soká a startstop is :)
(értem én, hogy "erre méretezik", de akkoris...)


bambano
(titán)
Blog

átlag autós megy 15 ezret/év. Kerekítsünk 12 évre, mire átlépi a 200 ezret. Egy 12 éves autó újkori értékének 15-20%-át érheti 12 évesen, 200 ezerrel. 6 misi vételárnál ez 1 millió forint körül szóródik.

egy egy misis autóra ha ad a márkaszerviz egy 300-400 ezer forintos árajánlatot a kettőstömegűre, meg 120 ezerért porlasztócsúcs/darab * 4 darab, az simán gtk. esetleg turbófelújítás, automata váltó felújítás, befecskendező szivattyú felújítás, vagy már kehesedik a katalizátor, ez simán nemcsak hogy gtk, hanem az autó aktuális értékének akár duplája is lehet. vagy viszi a helyi mekkmesterhez, az meg jó eséllyel olyan is lesz.

na így jut "jó vételhez" sok magyar, hogy első tulajdonos meglátja a szerviztől kapott állapotfelmérési lapot, meg a végén a sok számjegyet a jobb alsó sarokban, és gyorsan eladja az autóját szabadulási áron. Megveszi a magyar, megkapja ő is ugyanezeket a számokat meg egy hátsófali infarktust is ott helyben.


Donki Hóte
(veterán)

az 1.4-es 150 lovas autó nem erős autó kategória :P

Pedig az!

Hidd el nekem, hogy az 1.4 TSI motor, amelyik 1400-as fordulattól már le tud adni 240 Nm nyomatékot és 2500-as fordulattól tud leadni 100 lóerőt, az sokkal-sokkal erősebb a köznapi életben, mint a legendás 1.6-os Honda VTI, amit mindenki "húdeerősnek" tart, közben a nyomatéka 3000-es fordulatnál éri el a kemény 130 Nm nyomatékot és 5600-as fordulattól kezd leadni 100 lóerőt :K

(Miközben a VTI Hondával egy tank benzinnel nem járod meg oda-vissza a Pest Szeged távolságot, az erősebb autókról pedig nem is érdemes ilyen értelemben beszélni :D )


Den Hadnagy
(senior tag)

Igen, kicsit fáradt voltam :D


zseko
(veterán)
Blog

Az aminél érdekel hogy mibe ülök bele, számomra elérhetetlen jelenleg :) :(
Így marad az, amit még meg tudok fizetni. Már gondolkoztam hogy lerakom, de a közlekedés meg nem olyan, hogy ki tudjam váltani.


Feketelaszlo
(senior tag)

A benzin igen gyúlékony anyag, a felhasználók pedig eredendően felelőtlenek. Minél kevesebbet visznek magukkal, annál jobb.


Degeczi
(nagyúr)

Hát aki szervízre bízza az alkatrészbeszerzést, az meg is érdemli... ők ebből élnek. Érdemes szétnézni korrekt alkatrészkereskedőknél. Pl. az enyémhez a gyárival egyező Valeo kettőstömegű nincs 100e Ft...

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

szokásos, régi időkből ránkmaradt fud...
összehasonlítani egy mai, relatíve korszerű (lol) 1.4-es turbós benzinest egy alig nagyobb, ezer éves szívóval... persze, az 1.6-os ócska honda motorhoz képest erős. relatíve.

például a kia stingerbe raknak rendes, erős motort. eleve van lökettérfogat, mert 3.3-as. arra pakolnak turbót, lesz belőle 370 lóerő. na az már erős utcai autó.


bambano
(titán)
Blog

szerencsére nem így jártam :)


8th
(addikt)
Blog

Az ócska honda motor egy igen erős túlzás, mondhatnám nettó hülyeség.


ro_bert17
(őstag)

De jó írás, és nagy nagy like a zenéknek!

(#57) mephi666: Aha, és hol a kis nyíl hogy hol tanknyílás? :D


bambano
(titán)
Blog

az ócska jelző alatt több mindent lehet érteni, több mindent értettem:
1. öreg. az 1.6 vti 1996-ban már civicben volt, vagyis akár 20 évvel öregebb tervezés is lehet, mint az 1.4 tsi fóccvágen motor. azt mondani, hogy egy 20 évvel újabb motor jobb, eléggé vicces, mert komoly szégyen lenne, ha nem lenne az.
2. [link] eszerint normál fordulatszám tartományokban, ahol átlagautós használ egy autót, 120 nm körüli nyomatéka van. felmegy 130-ig, majd csökken. és csak amikor átlépi a 7000-et, akkor kezdi elérni a nyomaték és teljesítmény maximumát.

a helyi racsing klub tagjai szerint erény, hogy akár 8200-ba is beleforgatható, szerintem meg nem. én nem flexelni akarok, hanem közlekedni. ez az alacsony nyomatékú, magas fordulatú motor a honda tervezési alapfilozófiája, ami, szerintem, teljes tévedés. az igazi motor szabadszívású benzines, és van benne köbcenti. 2 liter alatt csak az ablakmosó motorja legyen. :)

persze ha gondolod, megkérdezhetjük Alonsót is, hogy mit mond a hondáról :P


eTrade
(tag)

Szerintem nem utcai versenyautó kategóriára gondolt. A 150LE sima autó esetén szvsz nem gyenge. :)


bambano
(titán)
Blog

oké, nem ártana tudni az autó menetkész tömegét.
de kevés köbcentiből csak nagy feltöltéssel lehet több lóerőt kihozni, ami a vezethetőség rovására szokott menni. tehát nem csak az számít, hogy fékpadon mit tudna a motor, hanem az is, hogy mennyire kezelhető.

na meg ott van még a környezetvédelmi norma, ha valami magasabb normát is teljesít, az teljesen megöli a motort...

ilyen téren (is) vérzik el teljesen a ctr mostanában...

[ Szerkesztve ]


kenwood
(veterán)
Blog

ehh. en is azt akartam kerdezni,hogy hazahozott egy tankot Voronyezsbol ? :D


kenwood
(veterán)
Blog

es nem felsz,hogy a tank aljan megromlik elobb-utobb a benya ? :DDD


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

És még a Suzuki eszik keveset... :D

Kiszámolva én ezt az ~1300 km-t olyan 30 ezerből teszem meg, ehhez képest a 20 ezres tankolás nem gyengén spórolósabb. Igaz ez csak egy régi Swift, de itt mese habbal az 5l alatti fogyasztás. Max lejtőn alapjáraton gurulva mindig, de a 16 szelep azért kéri a naftát. Klímát be se nyomtam és úgy volt a legjobbam 5.6 liter.

Amennyit mostanában megyek, lehet inkább dízel kéne. Száz szónak is egy a vége, szép eredmény! :C

üzenetek