üzenetek

hozzászólások


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Nekem sem szimpatikus ez így ebben a formában. Inkább egy amolyan techdemo, hogy ezt is meg tudjuk csinálni. Elismerem a mérnöki munkát benne, de egy lépést előre, kettőt hátra érzésem van. Az, hogy a motor és a váltó közös házba kerül, lehetne jó dolog is. Védve van a szennyeződéstől, fizikai sérülésektől. Nem állítódik el, nem kell karbantartani. Ez így jól hangzik a mezei user-nek. Viszont a mérete, súlya tekintélyes. 4kg körül van. Ehhez normális vázat gyártani kb lehetetlen, már ha egy sportos MTB-ba szeretnénk használni. Ehhez képest még a 9 éve piacra dobott, gen 2-es Bosch CX is egy kompakt eszköz, pedig már az is egy nagy krumpli a mai motorokhoz mérten. A másik bajom a szervizelhetőség, még a hagyományos pedelec középmotorok sem javíthatóak gyártói támogatással, hát még ez. Az én véleményem az, hogy első körben azt kéne megoldani, hogy egy középmotorban a csapágy csere rutin feladat legyen. Úgy kéne ezeket megépíteni, hogy hasonlóan, mint ahogy egy monoblokkot vagy pressfit-es csapágyat kicserélünk egy analóg bringában, cserélhető legyen a csapágy, de amíg ez nincs megoldva, és már így is túl bonyolult a rendszer, minek tovább bonyolítani? Inkább bevállalom a láncváltó okozta hátrányt, minthogy tovább bonyolítsam, az amúgy is bonyolult középmotorom.

[ Szerkesztve ]

üzenetek