[RIOS ERROR] [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

big-J
(őstag)
[RIOS ERROR]

BMS-eken sporolnak, azert gyulladnak ki. En ahany videot lattam, mind toltes kozben tortent, kiveve amikor valami idiota szerkesztett valamit a sajatjan es menet kozben egy csavar kibokte az akksit.


big-J
(őstag)
[RIOS ERROR]

Ha meg akarod nezni a Teslan az esest, itt egy video
450v-rol lemengy 355v-ra, circa 21%-os eses.
Onekik a max hatotav a fontos, hogy egy par masodperces spintben mekkora az eses/melegedes, az nem szamit.

Nem az esessel van a baj hanem a kontrollalatlan esessel.
Ha hideg/forro akkor vissza fogja a delejt.
Ha mar merul, akkor is vissza fogja a delejt.

A jofajta vezerlok, mar rolleren/cangan is megcsinaljak ezt.

Ugye ha nagy esesed van es nem fogja vissza a vezerlo magat amikor merul az akksid, akkor siman lekapcsol a rendszer, es akkor van egy csomo kapacitasod amit nem tudsz kihasznalni.

[ Szerkesztve ]


arcitec
(addikt)
[RIOS ERROR]

Topik szakértő véleménye? [Bosch CX killer] Létezik trekking-ben jóval olcsóbb is, ennek az ára autóval vetekszik. És ott a háttérben a E filigrán outi.
Mindenesetre a - motor és váltó - megoldás igéretesnek tűnik.


pècsimunkás
(addikt)
[RIOS ERROR]

Főnököm vett a múlt hèten egy ilyen bicót: [link]

Nem láncos, hanem szíjas. Nem láttam mèg ilyen megoldást. Pontosabban azt sem tudtam, hogy lètezik.


f4lcon
(őstag)
[RIOS ERROR]

Hungexpo-n volt kinn az ebike test&show-n ilyen motorral szerelt bringa
én nem estem hasra tőle


Friczy
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Ambringa kinálatában van néhány Pinionos típus, túlnyomó többségben csak előrendelésre. Ígéretesnek látszik, azonban azt olvastam róla, hogy a fogyasztása kicsit magasabb, mint a Bosch rendszereké, valamint hangosabb is.


pècsimunkás
(addikt)
[RIOS ERROR]

Ezt nem tudom. Majd megyek a főnivel túrázni, majd kiderül. 1000wh- s aksi van a biciklin, ha többet is fogyaszt valamennyivel, gondolom alapvetően jó lesz az üzemidő.
Aztán, lehet pont ezèrt raknak ekkora akksit a biciklire, hogy ellensúlyozza a nagyobb fogyasztást.

Egyébként az èn bringám- Bafang motoros- is elèg hangos, de annyira ez nem zavar. A bóvli kijelző annál inkább.


Ironizer
(tag)
[RIOS ERROR]

Sziasztok!

Az utóbbi pár évben nem néztem a bringapiacot egyátalán, most viszont ránéztem, és elsőre nekem úgy tűnik, hogy eléggé eltűntek a 27,5+-os elektromos montik a kínálatból. Nagyon maximum ilyen "mullet" jellegű, hátul 27,5, elöl 29 bringák vannak, de ott is a hátsó gumi maximum 2,6-os, régebben meg úgy rémlik, hogy 2,8-as volt inkább az átlag (mint pl. ez a Bulls E-Stream Evo Am 4 2019-ből: https://ebike-mtb.com/en/bulls-e-stream-evo-am-4-review/ ). Jól látom a szitut, vagy esetleg ti tudtok olyan gyártót, ami még kínál 27,5+-os fully emtb-t?

[ Szerkesztve ]


bmwkiraly
(csendes tag)
[RIOS ERROR]

Cube stereo hybridek. Amennyire én tudom még a mai napig elől hátul 27.5 a kerékméret.


Ironizer
(tag)
[RIOS ERROR]

Tényleg, a Stereo Hybrid 160-asok azok 27,5-esek elöl-hátul, de nem pluszosak azok sem.


hdman
(őstag)
Blog
[RIOS ERROR]

A 160asok mind 27,5, 120-140 pedig vázméretfüggő.

Az enyém egy 2022 140-es XL karbonvázas 29" kerékkel.


Runner_fxr
(Ármester)
Blog
[RIOS ERROR]

Nekem sem szimpatikus ez így ebben a formában. Inkább egy amolyan techdemo, hogy ezt is meg tudjuk csinálni. Elismerem a mérnöki munkát benne, de egy lépést előre, kettőt hátra érzésem van. Az, hogy a motor és a váltó közös házba kerül, lehetne jó dolog is. Védve van a szennyeződéstől, fizikai sérülésektől. Nem állítódik el, nem kell karbantartani. Ez így jól hangzik a mezei user-nek. Viszont a mérete, súlya tekintélyes. 4kg körül van. Ehhez normális vázat gyártani kb lehetetlen, már ha egy sportos MTB-ba szeretnénk használni. Ehhez képest még a 9 éve piacra dobott, gen 2-es Bosch CX is egy kompakt eszköz, pedig már az is egy nagy krumpli a mai motorokhoz mérten. A másik bajom a szervizelhetőség, még a hagyományos pedelec középmotorok sem javíthatóak gyártói támogatással, hát még ez. Az én véleményem az, hogy első körben azt kéne megoldani, hogy egy középmotorban a csapágy csere rutin feladat legyen. Úgy kéne ezeket megépíteni, hogy hasonlóan, mint ahogy egy monoblokkot vagy pressfit-es csapágyat kicserélünk egy analóg bringában, cserélhető legyen a csapágy, de amíg ez nincs megoldva, és már így is túl bonyolult a rendszer, minek tovább bonyolítani? Inkább bevállalom a láncváltó okozta hátrányt, minthogy tovább bonyolítsam, az amúgy is bonyolult középmotorom.

[ Szerkesztve ]


baluka
(tag)
[RIOS ERROR]

Szerintem is "túlgondolt" ez a Pinion MGU, az mind szép és jó hogy mindent a kényelemért (gondolok itt főleg az automata váltásra) de ennek borsos ára van tömeg és a dizájn terén, ahogy te is írtad, azt a krumplit nagyon nagy kihívás harmonikusan integrálni a vázba:

bár ez a Nicolai egész pofás:

A tesztoldalak is elsőként a tömeget említik mint negatívumot:

[link]

[link]

Ha valaki ragaszkodik az automata váltáshoz klasszikus váltórendszerrel annak ott a SRAM Eagle Powertrain, például a Propain-tól:

[link]


arcitec
(addikt)
[RIOS ERROR]

Mitől lenne túl gondolt? Automata a váltó? Ezt meg nézem ismételten mert ott a kormányon a kapcsoló. Szerintem ez úgy automata, hogy simán vált kuplung nélkül is.
Akár hogy is a Bosch bumfordinak és nagyobbnak néz ki. Majd az elkövetkezendő idő fogja megmondani beválik-e? Véleményem szerint (mint mezei user ;] ) a tartósság az
ami számít nála, no meg az ára mert mint egy MTB hát az nem kevés az valóban és nagy érv ellene. 10ekm-ként kell olajat cserélni benne. Egyébként meg ha a tartósságot nézzük,
egy autó automata váltó mennyit bír? Sajna nem találtam súly adatokat, az egyszerűbb
gépekre sem. Amúgy majd ha az akku zsugorodik, mint méretre és súlyra, na az lenne nagy előrelépés. Mert magát a hajtást azt mostanában már nem nagyon tudják jobban variálni. Egyébiránt már a Cube és KTM is simán adja a 2millás trekkingeket a Pinion-al szerelt trekking úgy 2,5 milla. Na meg simán létezik "mezei" MTB is milliókból...

[ Szerkesztve ]


arcitec
(addikt)
[RIOS ERROR]

Találtam súly adatokat! Nos az általad linkelt teszt a 25,1 kg súlyt említi, de mihez képest is? Valamit írni kell negatívumnak is, hogy ne látszódjon ki a marketing reklám ereje. ;]
Mert, hogy itt egy Bosch-os láncos és lásd nehezebb 25,2kg :O [link]


Ijk
(nagyúr)
[RIOS ERROR]

Egyrészt technikai szemmel pozitívum az ilyen innováció. Biztos hogy van helye a piacon is.
Másfelől nem látom hogy milyen használatnál igazán előnyös, kivéve ha geek vagy és nem sajnálod a pénzt technikára. Városi használatra nincs igazán hátránya agyváltónak (de még agymotornak sem), nálam abszolút favorit az enviolo automata mivel fokozatmentes, nem probléma ha terhelés alatt "vált" (mivel nincsenek fokozatok így nem mondhatom hogy vált). Terepről nincs tapasztalatom, elsősorban oda lett ez fejlesztve, de kíváncsi vagyok hogy egy olcsóbb és egyszerűbb középmotor és egy könnyű láncváltó helyett ez miért jobb. Ha az árat és a meghibásodást kivesszük a képletből akkor biztos jobb, de nem vesszük ki.


TESCO-Zsömle
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

Visszatalálós OFF.


f4lcon
(őstag)
[RIOS ERROR]

az újabb Shimano rendszerek mind tudják a Freeshift/Autoshift funkciót megfelelő Di2 váltóval, azaz tényleg automatán váltanak - láncváltóval
ehhez nincs szükség az integrálásra

a Shimano egyébként gyárt 3-5-7-8-11 sebességes agyváltót, ha olyan jó ötlet lenne szerintük a motorral egybe tenni, nem csinálták volna már meg?


Friczy
(senior tag)
[RIOS ERROR]

A Pinion korábban is gyártott agyváltót, szóval egyáltalán nem új szereplő ebben a szegmensben. Olvastam régebben tesztet Pinion váltós MTB-kről (igen, már voltak ilyenek nem e-bike bringákon is), többnyire azt emelték ki, hogy bár az agyváltó természetesen nehezebb valamivel, mint a láncváltós rendszerek összességében, azonban a lehető legjobb helyen van a plusz súly, míg a láncváltó és a lánckeréksor a hátsó keréknél van, a Pinion rendszerben a középcsapágynál, ez pl. az összteleszkópos MTB-k esetében kifejezetten előny (nem értek az MTB-hez meg a teleszkópokhoz se, de nem tűnik hülyeségnek). De még a merevfarú rendszereknél sem jön rosszul, hogy a súly elsősorban középen van. Az agyváltó zártsága egy MTB-nél egyébként is előny, ahogy az is, hogy egy bukásnál nem fenyeget a váltó leszakadásának, váltófül elhajlásának veszélye.

Trekkingen, városi bringán pedig a kényelem adott esetben sokkal többet számít az pedig adott.


sebgutkopf
(őstag)
[RIOS ERROR]

Bosch zárt rendszer, aminek kiépítési korlátait nem minden gyártó fogadja el, vagy nem akar hozzá alkalmazkodni. Ha ez nem lenne, simán el tudnám képzelni, hogy már minden bringában bosch motor lenne.
A többi meg persze a sales-esek kapcsolatain múlik.

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]