üzenetek

hozzászólások


Friczy
(senior tag)

A Pinion korábban is gyártott agyváltót, szóval egyáltalán nem új szereplő ebben a szegmensben. Olvastam régebben tesztet Pinion váltós MTB-kről (igen, már voltak ilyenek nem e-bike bringákon is), többnyire azt emelték ki, hogy bár az agyváltó természetesen nehezebb valamivel, mint a láncváltós rendszerek összességében, azonban a lehető legjobb helyen van a plusz súly, míg a láncváltó és a lánckeréksor a hátsó keréknél van, a Pinion rendszerben a középcsapágynál, ez pl. az összteleszkópos MTB-k esetében kifejezetten előny (nem értek az MTB-hez meg a teleszkópokhoz se, de nem tűnik hülyeségnek). De még a merevfarú rendszereknél sem jön rosszul, hogy a súly elsősorban középen van. Az agyváltó zártsága egy MTB-nél egyébként is előny, ahogy az is, hogy egy bukásnál nem fenyeget a váltó leszakadásának, váltófül elhajlásának veszélye.

Trekkingen, városi bringán pedig a kényelem adott esetben sokkal többet számít az pedig adott.

üzenetek