üzenetek

hozzászólások


nagylaci32
(tag)

Én ott látom a Pinion új középmotor és váltórendszerének az előnyét, hogy egy ilyen rendszerrel nincs szükség vékony, váltós láncot és lánckerekeket használni. Lehet bitang, egy sebességes rendszert használni, amit merev vázaknál könnyen teljesen be is lehet burkolni, így jócskán megnövelve a lánc karbantartásának periódusát és a teljes hajtásrendszer élettartamát. Sokan örülnének, ha elég lenne 10-20 ezer kilométerenként láncot cserélni.
Előnye még, hogy könnyű és szimmetrikus (merev) hátsó kerék használható hozzá. Nincs sérülékeny hátsó váltó.

Majdnem minden előny jelen van egy középmotor-agyváltó kombinációnál is, de ha jól tudom a hagyományos agyváltók nem igazán bírják a rásegítés+emberi erőt. A nem hagyományos, fokozatmentes agyváltóknak pedig jelentősen kisebb a hatékonyságuk.

Azzal a véleménnyel nem értek egyet, hogy egy csapágycserének rutin feladatnak kellene lennie. Szerintem inkább úgy kellene gyártani az ilyen egységeket, hogy a csapágycsere ne legyen szükséges, ha karbantartják a kerékpárt. Ha 50 000 km-erenként mégis ki kell cserélni és ezt egy szakműhely el tudja végezni, az szerintem már elég.

Ezen előnyök ellen fel lehet hozni, hogy az árkülönbségből mennyi lánc és lánckeréksor vásárolható, de talán valakinek megér ennyit a kisebb karbantartásigényű, strapabíró rendszer.

üzenetek