üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

"az első Block 5-ösök állítólag régi COPV-al készültek"

A B1051-ben már minden hír szerint a 2.0 verzió van.

"Szerintem azért az RD-107A/-108A még jobban áll."

Ez igaz :) (csakis az "A" változatokra) Talán 700 darabnál járnak? (ha jól számoltam... ott a felsőbb fokozatokkal szokott gond lenni)

"Mérvadó, hogy az ArianeSpace eleve úgy készül, hogy 5-nél többször nem fog újrafelhasználni első fokozatot a jelenlegi tervek szerint."

Ennek várjuk ki a végét. Előbb legalább egyet, egyszer használjanak újra :) Az nagyon odébb van. A közeli jövőben egyedül a Blue Origin esetén láthatunk valamit. Még akár a BFR első tesztrepülése is megelőzheti őket.

"Szigorúan saját vélemény, de csodálkoznék, ha egy-egy BFR / BFS 5-10 alkalomnál többször lenne újra hasznosítható. Ez egyébként csak azért elgondolkoztató, mert ugye űrugrásra épülő távolsági járatokban gondolkoznak - állítólag."

Mindegy honnét nézzük, ez a földi személyszállítós dolog valahogy nem nagyon akar összeállni.
Nekem pl a BFS ablakai sem tetszenek, még tized annyi ablakfelület is jelentős tömeggel "büntet" (erősebbeknek kell lenniük egy utasszállítóénál)...
Aztán ott a gyorsulás: ha ballisztikus pályára indul, nem lehet a végletekig mérsékelni, egyszerű polgári utasszállításra perceken át tartó, min. 2G terhelés nem túl szerencsés... (+ üléshelyzet, övek, tárgyak az utastérben, stb...)

"A B1046-ost miért nem sorolod ide?"

Az már 2x repült. Több helyen is max. 2 útról beszélgetnek az első néhány B5 kapcsán. Ezek szerint a B1047-nek van még egy útja, állítólag a B1048-nak egy 3. útja is lehet.

"A hangárban Musk és Maezawa bejelentésekor legalább két kész vagy legalábbis közel kész Core fokozatot látunk."

A B1054 hajtóművei előtt áll Musk. Ami mellettük van, annál gyanúsan fehér az interstage... Az vagy B3/B4, vagy valami más, pl. FH core van készülőben :)

üzenetek