üzenetek

hozzászólások


Francia91
(veterán)
Blog

Üdv!
Jó kis összehasonlítás lett!
Viszont akkor lett volna az igazi, ha egy hibrid alaplappal van csinálva a teszt, amelyikben DDR2 és DDR3 RAM-nak is van foglalat :). Mert a RAM egy dolog, ugyanolyan RAM-ok közt is van pici különbség más-más alaplapban a vezérlő miatt. De ez már elhanyagolható eltérés, viszont még pontosabb képet ad a dolgokról :)
Csak egy szösszenet/észrevétel volt :)

Amúgy meg egy jó DDR-II-es konfigból is lehet elég jó játékmasina még ma is, persze nem kell itt az i5/i7-re gondolni, de BF4-gyel még boldogulnak :)


Hieronymus
(addikt)
Blog

Mivel a processzorban van a memória vezérlő, pontosabban vezérlők, ezért az alaplapok közötti eltérés szinte elhanyagolható.

Ez esetben azért sincs jelentősége, mert nem memória limitesek voltak a játékok teszt közben. Nyilván megfelelő processzorral és VGA kártyával ki lehetne harcolni a memória limitet, bár annak a tesztnek sem lenne nagyobb figyelemre méltóbb eredménye, mint ennek. (Hiszen nem áll végtelen anyagi háttér rendelkezésre, a játékosok többségének.)

A tesztben felbukkanó DDR2 sebesség anomália akkor jön elő ha a processzor (busz) sebesség és a memória sebesség közötti arány nem egész szám. Van/volt egy teszt a neten sok évvel ezelőtt, ami ezzel foglakozott.


KAMELOT
(titán)

Valami játékokat bedobhattál volna, hogy tényleg van e FPS növekedés. Ezek bench programok amik nem adják vissza a játék tesztet!


Zotya84
(őstag)

Összehasonlításnak nem rossz, de lehet, hogy vak vagyok, de én sem a VGA, sem a CPU típusát nem láttam.

Egyébként:
Ha AM3-as a proci, akkor tök fölösleges volt neki a nagyobb ram, mert a memóriavezérlő úgyis csak 1333-mas, így az előnyei sem élvezhetőek ki. Az AM3+hoz, ha meg nem Bulldozert, hanem már Piledrivert akarsz, ahhoz meg kellene az 1866-os RAM. :)


Permet Elek
(senior tag)

Kb semmi értelme a tesztnek. Meg a mh-z hajhászásnak. Főleg ha a proci csak egy adott mhz-ig kezeli le a ramot. Mert az több nem lesz, hiába szeretnéd.

Lásd: DDR2-1066, DDR3-1333
DIMMs per channel: up to 2
Maximum memory bandwidth (GB/s): 21.3

Alapvetően az adatmenyiség nő az órajellel. Azaz 4gb 1600mhz es ramon kb. ugyanannyi adat halad át, mint 8gb 800mhz-esen. Dual chanelbe kötve. Hatalmas különbségeket nem tudom mért vártatok, mikor a legtöbb dologhoz elég 4gb-ddr3 ram. Azaz 8gb ddr2-ő dual chanal. Azért jön a ddr4 mert már a ddr3 sávszéle is erősen korlátozza a dolgokat.

[ Szerkesztve ]


erer1000
(őstag)
Blog

elso oldalon irtam, Phenom II X4 925 illetve GTX 550Ti

kesobbiekben termeszetesen jobb processzort tervezek beszerezni, csak addig koztes allapot ez :)


domos
(senior tag)
Blog

wat? :F


Permet Elek
(senior tag)

Nagyobb RAM órajel = több FPS?

Elsőkörben játékok alatt a videókártya számít. Elméletileg a ramnál is fps növekedést kéne látnunk. Viszont teljesülnie kell bizonyos feltételeknek. Ahogy nő az órajel, úgy nő a sávszél is. (Az időzítés elég csekély befolyásoló tényező.) De csak addig, míg a processzor memóriavezérlője engedi azt. Innentől nagyobb órajelű ramot nem érdemes belerakni, csak abban az esetben, ha a processzor ezen része tuning alá esik. Más esetben nem. És akkor is a minimális emelésnél kb. semmi értelme a dolognak. Mint abban az esetben sem, ha az alapórajelnél se használjuk ki a ramot. Mert akkor fölösleges az emelés is. Ilyen egyszerű az egész. És ebből adódik a nem, vagy minimális különbség is a tesztek alatt.


CyberPunk666
(senior tag)

erer1000

Érdekes és mindig elő-elő kerülő téma, szóval a teszt mindenképpen hiánypótló a magyar cikkek között.

Pár dolog bánt engem vele kapcsolatban:
1, Az egyik a már más által is említett valós játékok, ahol azért nem csak a gpu kap terhelést. Vannak kimondottan cpu heavy játékok is, ott érdemes vizsgálódni. Nem az AAA fps-ek, inkább ahol sok egység van. Például egy starcraft 2 4v4 meccsen a cpu előbb fogy el, mint a vga.

2, Sehol nem láttam feltüntetve az időzítéseket, amik nagyon sokat számítanak és hasznos lett volna, hogy össze lehessen hasonlítani.

3, Ha valaminek a hatását akarod vizsgálni, akkor érdemes megnézni, hogy mi a korlátozó tényező, és azt a végletekig kitolni. Teszem azt, ez a teszt úgy lett volna igazán hasznos, ha erős cpu és dVGA kombináció (persze nyilván, ami tud ddr2-t kezelni) páros mellé megy a ram. Lehet egy lassabb cpu vagy vga miatt nem a ram a leglassabb, de később azzá válik.

Emiatt szerintem a végső konklúziót nem vonhatjuk le, hogy a gamer ram csak kábítás (bár szerintem is az, csak ez a teszt nem ezt mutatta meg).
Ettől függetlenül jó és összeszedett írás, köszönjük.

Permet Elek

Ne erőltesd. Látszik, hogy olvastál már a témáról, de nem értetted meg és nem jól raktad össze fejben.
Az időzítés azt jelenti, hogy hány órajel kell egy adott művelet végrehajtásához. Szóval ha egy ramon belül nézzük, akkor a cl10 1600 MHz az pontosan olyan gyors lesz, mint a 800MHz cl5.
A többinek olvass utána, de addig ne erőltesd, hülyeségeket beszélsz.

A többi részben is elég sok a tévedés.

[ Szerkesztve ]


Duree
(veterán)

Köszönet ezért a hiánypótló tesztért,nagyon érdekes és hasznos volt.


miska17
(tag)

Nem túl régi gépfejlesztésemnél G Skill RipjawsX F3 DDR3-2133Mhz RAM került a masinába;utólag jutott eszembe,hogy
COD függőként kellett volna előtte-utána fps-t nézni;
mintha gyorsulást éreznék-(szubjektív).


sonic8
(tag)

Sziasztok!

Úgy látom sok mindenkinél kimaradt egy pár alap tézis, mely szerint egy rendszer olyan gyorsan mint amennyire a leglassabb eleme :) Ezzel el is mondtam elég sok mindent, ha sok éve tuningoltok és sokat teszteltek egy idő után ráfogtok jönni, hogy nem 1-1 elem teljesítményét kell kimaxolni hanem a teljes rendszer összteljesítményét kell úgy hangolni, hogy az a számunkra felhasználandó területen nyújtsa a legtöbbet. Alacsony felbontáson elkerülhető a CPU limit ezért lehettek eltéréseid a két generáció RAM-jai között. Az Én tapasztalataim azt mutatják, hogy egy "swoot spot"-ot kell letalálni ami nem feltétlenül jelenti azt, hogy 1-1 adott alkatrészből a leggyorsabbat kell venni. Tehát lassú proci - lassú RAM páros nem baj, de egy gyors proci - lassú RAM párosból már a RAM visszafoghatja a procit (kevesebb adatot tud szállítani feldolgozásra), ezáltal a proci visszafogja a videokártya teljesítményét is, ami alacsony felbontáson és kis terhelésen nem fog jelentkezni. Játéknál nem elhanyagolható a HDD teljesítménye is, mert ha állandóan kerreg és tölt olyan mintha "laggolna" (direkt használtam ezt a szót, tudom, hogy nem laggol). A különböző tesztek másképpen terhelik a gépet, más-más kódokat alkalmaznak, nem mindegy, hogy csak pí számot számolunk, egyszerű grafikát vagy mint a Firestrike esetén egy komplex teszt fut. A DDR2 és DDR3 technológia között szerintem a legnagyobb vívmány az az alacsony feszültség volt, hiszen a legtöbb DDR3-as RAM ugyanazon frekvencián sokkal lassabb időzítéseket kapnak. DDR2-es RAM-okat nem ritkán hajtottam 2V-on, hogy kicsiholjak belőlük 1066-os frekit, a DDR3 pedig röhögve megy 1600-on 1.5V-on, ami az 1066-os DDR2-höz képest nem is nagy különbség, viszont ha azt nézem, hogy ugyanez a modul röhögve elmegy 10-10-10-29-2T időzítésekkel 1.65V-on is, nagyobb időzítéssel 2166-on akkor földbe döngöli a DDR2-őt és megfelelő adatátvitelt nyújt az újabb rendszereknek, a nagy frekvencia miatt a késleltetés is javul a DDR2-höz képest hiába a magasabb időzítések. Általában minden új technológiára igaz, hogy a belépő szint "kevesebbet tud" az előző generáció csúcsaihoz képest, ezért nem is illik összehasonlítani (hacsak áruk nem egyező) de 2 különböző generáció "csúcsai" között viszont az újabb javára tapasztalhatunk javulást, sajnos ez sem mindig igaz a kereskedelem és a PÉNZ PÉNZ PÉNZ okok miatt. (lásd pl. videokártyák újra "számozása" 7970=R9 280X) Nem tudom miért írtam ezeket le, egyszerűen kikívánkozott a cikk elolvasása után. A cikk jó irányban halad, a cikk írója biztos sokat tanult a végére :)

[ Szerkesztve ]


hyperz
(újonc)

"Alacsony felbontáson elkerülhető a cpu limit" Nem éppen.Pont fordítva.


ivana
(Ármester)
Blog

Egy cpu a legritkább esetben van korlátozva a ram sávszél által. A GPU vector tömbjeinek etetéséhez szükséges a gyors ram, ezért az igp-hez is, de egy cpu nem igényel ilyet.Akkora különbség még a dual és a single channel között sincs, pedig az felezi a sebességet. Egy CPU sokkal több utasítást és sokkal kevesebb adatot olvas be.


Ed3r_X_
(nagyúr)
Blog

+1, ezt néztem én is.


csabba74
(csendes tag)

Arról van esetleg valakinek tapasztalata,hogy iGPU-nál(HD4000) van-e valamilyen
hatása a memória-órajel emelésének(1800->2400)?Köszi

[ Szerkesztve ]


pulutodurumo
(őstag)
Blog

Félre ment.

[ Szerkesztve ]


eldiablo
(addikt)
Blog

Csak a CPU-NB-t told meg. A RAM órajel és időzítés szart sem fog hozni AMD rendszeren.
3000-es CPU-NB az fogja adni rendesen. :K A hőt is meg a pontszámot is!
Ugyan nem Deneb és nem is AM3, de AMD: [link]. AM3-al ugyan így növekszik a teljesítmény.


erer1000
(őstag)
Blog

sajnos majdnem a legerősebb CPU volt ami ment a lapba, max 95W TPD CPU-k támogatottak :))

6magos Phenom II X6 1035T illetve 1055T 95W változata lett volna jó de hónapos keresés után sem találtam :(

utólag nekem is eszembe jutott hogy játékok is jöhettek volna, de arra már a 4GB DDR2 ramok is el lettek adva, pedig nem túl gyakori :D

a tesztben feltettem a kérdést. az első tesztnél a hatalmas eltérés betudható annak hogy a HT 2000MT/s-re volt korlátozva a ddr2 lapnál?


CyberPunk666
(senior tag)

Mivel a grafikus rész iszonyatosan gyors memóriát igényel(, ezért van gddr5 a VGA-kon), látatlanul megmondom neked, hogy igp esetén brutálisan skálázódik egy darabig a memória, talán még a leggyorsabb ramok sem tudják megetetni mindig (gddr5 kellene mellé).

Ha igp-t használsz, akkor a sok és gyors memória az egyik legfontosabb dolog. De egyébként biztos vagyok benne, hogy erre találsz a neten rengeteg tesztet.

üzenetek