üzenetek

hozzászólások


yerico
(senior tag)

"Az oroszok egyszerre kettőnél többet szinte soha. Legalábbis ténylegesen nagy sorozatban (Kezdetben BT/KV, majd T-34/KV, később T-34/JSZ)."

Plusz a T60/70/80, és az erre épülő Szu-76-os rohamlövegek, ez is tízezres nagyságrend. A németnél meg kimaradt a kétféle Tiger alvázból az egyik.

A német páncélzatnál és futóműnél tényleg egyre nagyobb gondot okozott az ötvöző anyagok hiánya, emiatt volt, hogy a hegesztés mentén egyszerűen szétnyílt a páncélzat, ha ott érte lövés, vagy simán eltört a futóműben az anyag. Másfelől a T34 lemásolásának másik akadályozó tényezője a dízelmotor hiánya mellett - amellett, hogy a német ipar nem volt ráállva a dízel üzemanyag ekkora mennyiségű gyártására - a hegesztési technológiai lemaradásuk volt. Egyszerűen képtelenek voltak a lemezek olyan hegesztésére, mint az oroszok. Másfelől a dízelmotor hiánya nem feltétlen volt hátrány, az M4-nek is volt dízel és benzines változata is, az amerikaiak végül mégis a benzinmotor mellett döntöttek, persze jócskán korszerűbb elvek alapján, mint a németek, és sokkal kisebb méretek mellett, ami nem hátrány, mert kisebb páncélteknő kisebb tömeggel is jár együtt.

üzenetek