üzenetek

hozzászólások


cousin333
(addikt)
Blog

"Továbbra is ugyanaz a probléma, a limitált hatótáv miatt ezek inkább futkorászós városi autók, a városokban pedig pont elég kevesen tudnak otthon (olcsón) tölteni."

Agglomerációból bejárósnak viszont tökéletes: a távolság már elég nagy, városban haladsz vele és otthon töltheted. A mai 2-400 km meg a benzineshez képest limitált, a legtöbb ember valós igényéhez képest meg legtöbbször elegendő.

"A töltők között pedig nagy versenyhelyzet nem lesz, mivel hasonlóan az üzemanyaghoz, az áramot is mindenki ugyanúgy 1-2 helyről tudja vásárolni."

Mondtam, hogy ingyen nyilván nem fogják adni, de azért lesz különbség aközött, hogy 100 km-en belül a tiéd az egyetlen villámtöltő, vagy van még több is, adott esetben az utca túloldalán. És sokszor otthon is lehet tölteni, tankolni viszont nem.

"Ez lényegtelen, a vételi és eladási ár közti különbséget buktad."

Egy másik hozzászólásomban írtam, hogy ez valóban így van, így sem buksz annyit, mint a benzines és a villanyos új vételárai közötti különbség, amit sokak szerint a villanynak "be kell hoznia".

"Mert az e-autók akksija épp a fejlődési pálya elején van, most rohadt drágán vehetsz egy limitált e-autót"

Ebben van igazság (lásd #25), de az olló kezd záródni (50 kWh már sokaknak elegendő lehet), és a számítás szempontjából lényegtelen, amíg adott korú villanyos abszolút értékben drágábban eladható, mint a belsőégésű társa.

üzenetek