üzenetek

hozzászólások


#00137984
(őstag)
Blog

Ez még akkor régen volt, mikor a VHS-ről váltottam DVD-re és a PC-t játékra is elkezdtem használni. 1280x1024 felbontású CRT monitor és a 75 Hz képfrissités elég jónak számitott. Ezért a gépnek is meg kellett edződnie egy HD 3850 videókártyával. Far Cry és a Crysis első részét igy éltem meg. Házimozit nekem a DVD lejátszó, hozzá a 100Hz-es sikképcsőves Progressive Scan megjelenitésre képes TV nyújtotta nekem. Temérdek kellemes élményem fűződik ezekehez az időkhőz, majd továbbléptem az LCD megjelenitők felé. Samsung TV monitoron az 5ms tipikus válaszidő, a 20000:1 dinamikus kontrasztarány tulajdonságok elég jónak tüntek 2005-ben, de nem volt az a játékokban és filmnézésre még rosszabbnak éltem meg a váltást. Megváltam hát ettől, és sok keresgélés után az ASUS monitort választottam (2ms válaszidő és 6bit + FRC). Szerintem ez a FullHD/60Hz évekig jó volt nekem, amihez a gépemet is szépen hozzáigazitottam. Viszont egy kis hiányérzetem támadt, amikor a jó kis monitorokat láttam akár 240Hz képfrissitéssel. Ezért majd egy éve megint hosszas keresgélés után sikerült egy 25col Samsung monitort megszerezni még időben. Viszont a gépet megint fejlesztettem ehez a szinthez, mert a 100Hz képfrissitést szerettem volna fenntartani. Hát ez helyenként nem jőtt össze a nem optimalizált játékok miatt. :F Ez van amikor a játékosok igyekeznek, de a hardvergyártok és játékfejlesztők csak a pénzünket lesik (jól megfejnek minket). Ezeket a gépfejlesztéseket nem tartottam feleslegesnek, mert régen a magas képfrissités természetesen jelen volt az otthonainkban.

[ Szerkesztve ]


Franklin
(addikt)

A paneltől függ, hogy milyen frissítést bír.

Hiába akarna egy monitorgyártó 24" IPS 144 Hz-es nem ívelt monitort csinálni, nem fog tudni, mert nem létezik ilyen panel.

A 3 legismertebb panelgyártó az AU Optronics, LG, Samsung.


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Ó, nekem is volt ilyen jellegű kalandom anno, amikor Celeron 333A + 128 MB SD + 16 MB TNT 2 Vantával végigjátszottam a Warcraft III + Frozen Throne-t.

Már az meglepett, hogy elkezdte TELEPÍTENI. :DDD

A Frozen Throne utolsó mapját meg 53-szor kezdtem újra. Na nem azért, mert tehetségtelen vagyok, hanem mert ANNYIRA, DE ANNYIRA szaggatott a rengeteg egység miatt (640x480, all lowon), hogy nagyobb csatákban 2-3 (azaz kettő-három) fps és teljes irányíthatatlanság; kattintottál egyet, és a minimap random pontjára elugrált a PoV (ergo alapból masszívan rá voltam kényszerítve az összes hotkey bemagolására - mondjuk amúgy is bebifláztam volna őket, de így nem volt kibúvó).

De végül sikerült, muhaha. Talk about elszántság. )


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

"Csíter"

XD


Mikki96
(csendes tag)

Hiánypótló cikk, őszintén egy kicsit azt vártam, hogy ennek hatására egymás torkának mennek az emberek. Lassan már az értelmes beszélgetésekért jövök PH-ra.


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Asszonyt tegnap megkérdeztem, hogy lát-e különbséget az egérkurzor mozgásában. Először beállítottam 60Hz-re, azt mondja ok, átraktam 144-re, huh sokkal kevésbé szembántó és észrevehetően folyamatosabb. Nem mondtam meg előre, hogy mit és miért fogok beállítani.


akaido
(addikt)
Blog

Bring It On-on is csak szenvedtem Xaero-val... :)

[ Szerkesztve ]


koxx
(MODERÁTOR)
Blog

Major a legnagyobb genya :) railben gyengébb, de kb 90%-os a shaftja ami elég brutális. (főleg nightmare fokozaton)


snecy20
(veterán)

Jaja, laikusnak is szembetűnő a difi. :)


akaido
(addikt)
Blog

Na fel is rakom újra az összes Quake játékot, hátha az évek alatt javultak a reflexeim, (57 leszek májusban) :DDD

75 Hz-es LG moncsim van Freesynces 460-as AMD VGA-val.

[ Szerkesztve ]


IGN85
(csendes tag)

Átolvastam a fórumot, hogy lássam a véleményeket a magas képfrissítésről. Magam részéről egy 27" 60Hz VA panelt használok, nem láttam még élőben magas képfrissítésű monitort.

Vannak videók demonstrálni, hogy mekkora a különbség, de szerintetek ezeket a videókat van értelme megnézni egy 60Hz-es monitoron?

Valószínűleg én nem vagyok túlságosan érzékeny erre, ahogy a felbontásra sem különösebben. Jól elvagyok egy 720p-s filmmel is kivetítve 80-90"-ra :)


Ribi
(nagyúr)

Pont annyi értelme van mint TN paneles monitoron nézni, hogy mennyire jó képe van egy OLED tv-nek. Kb semmi.

[ Szerkesztve ]


snecy20
(veterán)

Azt csak élőben tudnád megnézni, 60Hz-es monitor nyilván nem fogja átadni a különbséget.


IGN85
(csendes tag)

Igen, én is erre tippeltem. Így nem sok értelme van a cikkben szereplő lassított videóknak, mert nem fogja megmutatni, hogy tényleg mekkora a különbség, mivel normál használatban nem lassítva fogja nézni senki. Ha nincs pl. 144hz-es monitorja, akkor nehezen fog átmenni a dolog. Ha van, akkor meg nem véletlenül van :)


Synthwave
(HÁZIGAZDA)
Blog

Aranyosak ezek a jelzők. :DDD

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Lassított felvételnek pont az a lényege, hogy két normál idejű frame között eltelő 16,6ms-ben mennyi információ van megjelenítve, amit a monitorod 60Hz-es frissítés miatt nem vennél észre, ha normál sebességben lenne rögzítve, lejátszva.

Egyébként normál sebességen rögzítve megtévesztő is lenne, mert a két eszköz nincs teljesen szinkronban hiába "60Hz"-en frissít mindkét eszköz, kicsit-előbb, kicsit-később frissít a monitor, mint a kamera időzíti a framet, ezért intenzívebben látszana szaggatni a monitorról rögzített kép, mint a valóságban. Ezért a 120(monitor)/60(camera) is folyamatosabbnak hat, a 240/60 meg még inkább.

Megfelelő rutinnal egy gameplay-ben, az egérkezelő mozdulatainak darabosságáról, túlkompenzáltságáról "ordít", hogy alacsony képfrissítéssel játszik az illető, esetleg ezen felül is késik a képernyő az egéréhez és a játékhoz képest. pölö:[link]

[ Szerkesztve ]


Ribi
(nagyúr)

A lag egyáltalán nem minden esetben van összefüggésben a monitor frissítésével.
Mostanában már meg tudják értelmesen oldani, de régebben volt gyors monitor nagy laggal. Nagyobbal mint egy akármilyen 60-Hz-es.


snecy20
(veterán)

Az is megérne egy misét, hogy sokan miért nem tudják megkülönböztetni az internetkapcsolat / szerver milyenségéből eredő laggolást a konkrét szaggatástól, képtöréstől. :) Ez is laggol, meg az is, ugye...

[ Szerkesztve ]


#16939776
(nagyúr)
Blog

Így van. Az egyik az egér késése, mert nagyon nagy hatással van a játékmotor viselkedésére, ill. a render idő+a bufferelt képkockák mennyiségével, - amiben azért szorzó tényező a két képszinkron között eltelt idő - a másik, ami javarészt meghatározza a késést, nem monitor a lag-ja a fő mumus.

(#418) snecy20: Ha már SP-ben szar/lehetetlen célozni, akkor a szerver oldali lag lehet akár milyen kicsi, MP-ben is szokhatatlan lesz az aim.

[ Szerkesztve ]


cpt_sanya
(tag)

Ne is mond régen , majd nem düh rohamot kaptam, amikor a diákok/ ismerősök mondták , laggol a játék . Bazd ez nem laggol ez szaggat. :W

üzenetek