üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Bocsi, de az FPS témánál egy picikét elszaladt a kötél...

Tisztázzuk, a mozifilmek ~24 FPS-el zakatolnak. Csakhogy azokat nem játékengine, hanem kamera veszi fel, így például a gyorsan mozgó dolgok bizony be is mozdulnak (ugye mindannyian találkoztunk már azzal, hogy egy pause-al megállított moziképen egy komolyabb interakció (légiharc, tűzharc, ugri-bugri) csak elmosódott foltokat látni). Ez egy becsapása az agynak, ettől érzi folyamatosnak a képet.

Na ez az, ami játékoknál nagyon nem így van. Ha be akarod csapni az agyat, akkor két megoldás van, fix FPS és motion blur (ami azonban a játékokban nagyon nem olyan, mint egy kameránál, noha sokszor jól lehet használni), vagy pedig 60, vagy akár 120, sőt 144 FPS (most ezt szokás felső határnak megnevezni), és a szemed majd megszűri a gyors mozgásokat.

Az NTSC 30 FPS jól hangzik, de akkor miért nem a PAL 25 FPS-el jövünk már, ha egyszer TV-s hasonlat?

A magasabb frame rate per pillanat próbál a mozikba is betörni, 24-ről akarnak előre lépni 48-ra. A megoldás egyenlőre vitatott, hogy sikerrel fog-e járni.

A 30 FPS-nél pedig VSync sem kell pedig bocsánat, de nem igaz. A VSync lényege, hogy kijelzőn való képfrissités közben ne változzon a megjelenítendő kép. 30 FPS-nél is "meg tud törni" a kép, nyugodtan próbáld ki hogy gyorsan forogsz egy helyben, és megjelenik a "screen tear" (tessék egy példa rá, noha nem a legjobb).

[ Szerkesztve ]

üzenetek