üzenetek

hozzászólások


Kristof93
(senior tag)

Én pedig tapasztalatból mondom, hogy hamar el fog fogyni PCn az 1-2 giga vram. Egy pályán 50k instance is lesz, nem csak 1000. Konzolt pedig a sok poligon fogja megölni. UE4-nek annyira nincs jól optimalizálva a PC-s renderelője. Árnyék nélküli dinamikus fényből pedig több száz is mehet, nem nagyon befolyásolja a teljesítményt. Tudom hogy szépek az ue4 archviz demók de egy játékban nem lehet alkalmazni azokat a megoldásokat.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Az a jó ebben az Engine-ben, + a folyamatosan haladó pályában, hogy ha a játékos elhagy egy bizonyos területet, megsemmisülnek ezek az elemek, ergó felszabaditja magát a motor olyan dolgoktól, amiket amúgy sem lát a player.

A dinamikus árnyék mentesség nem rossz ötlet, ez meg sem fordult még a fejemben. Keverve van stationary és dinamikus egyaránt. Az első pályákon mindenképpen kell árnyék, az még viszonylag világos lesz. Sötétebb környezetben viszont használni fogom amit irtál. :R

Igyekszem mindent a lehető legjobb minőségben tartani, mindent el fogunk követni, hogy ne menjen azért a teljesitmény rovására!


ModliH
(tag)

Most láttam csak a cikkedet, de nagyon tetszett, sok sikert kívánok, iszonyú jó project! :))
Informatikustanoncként én is már szemezgettem ezzel a világgal, de a retek sok információ amit fel kellett dolgozzak amikor először beleolvasgattam a komolyabb játékkészítés rejtelmeibe kicsit elbátortalanított.
De engem is merhára lekötnek ezek a dolgok, elég sokat "hülyéskedtem" C4D-vel, egy esetleges jövőbeli játék reményében, de sajnos rá kellett jöjjek hogy a grafikus képességeim erősen korlátozottak :D (persze tudom, aki kódol, nem az tervezi a pályákat, de nyilván első projecteket kevés emberrel szokás csinálni, hogy egy átfogó képet alkothass a folyamatról).
Mindenesetre, ha már eljuttok odáig hogy alfa/béta tesztelés fog zajlani, akkor szívesen becsatlakoznék a dologba, valamennyi Sony Vegas, AE, ismeretem is van, ha kell promóvideó abban is tudok segíteni tudásomhoz mérten, ha szükéségetek van rá :DD Meg persze ha lesz valami ötletem majd bedobom a közösbe, de egyenlőre úgy látom hogy én nem tudok nagyon mit hozzátenni :D


Kristof93
(senior tag)

Minden valamire való játékmotor úgy működik. Ha a játékos gyorsan mozog, pár másodpercenként be kell tölteni egy új rend lightmapet; nem valószínű, hogy egy átlagos merevlemez bírni fogja, még ha el is fér a vramban.


ViZion
(félisten)
Blog

Tesztelésre, bug vadászatra én is vállalkozom, ha ez segítség.

Amit javasolni tudok -és sok programban hiányolok-, hogy változatosságra figyelni kell. Ott a chrome specforce, ami máig fáj bennem. Frankó játék, minden egyben volt, csak... 5 féle doboz, 3 féle marmonkanna, 2 féle lift, betonbunkerek, egyforma asztalok, helyiségek, ajtók... ehh... Mintha mindig az első pályán lettem volna. :((

Néhány belsőépítész vagy kreatív területen tanuló fiatal/egyetemista lehet már csak a "credits"-ben megjelenésért is elvállal pár épületet, alaprajzot. Több ember, több szemlélet, változatos pályák...

A Crysis 3-at sem tudtam végigvinni, ahogy a Dead Space-t sem... halálosan untam magam. Keresd meg X-et, vidd oda, etc jellegű küldetések sem segítettek sem Dead Space-nál, sem pl. Far Cry 3-nál (egen, azt is untam... kecskét kergessek, amikor barátaim elrabolták... hogyne. ;] ) A red dragon legalább vicces volt, na az is fontos (OK, horrorjátéknál rizikó lenne viccesre venni).

Szerintem. De nem értek ehhez, szal. lehet ignorálni. :D


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Erre különös figyelmet forditok, textúrázás terén is merőben más lesz minden, különböző belmagasságok is lesznek, lámpák, szobák, padlók, plafonok és falon lévő eszközök. Szerencsére vannak jelentkezők hangra, modellekre, következő cikkemben mindenkit megjelölök. Több szem többet lát alapon lesznek publikus buildek, bárki letöltheti és ötletelhet. :K


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Következő cikkben lesznek már játékból éles képek, egy folyosót szeretnék teljesen kész állapotra hozni referenciának.

Ebben a játékban aligha lesz dialógus, az hatalmas munka lenne. Teljes átgondolást igényelne, ebbe nem merek még belevágni. Ha lesz több projektem, mindenképpen megfontolandó.
Tárgyhasználat egy erős talán, az odébb van, tervben egyelőre nincsen, talán lesznek felemelhető vizsgálgató tárgyak. Inventory csak akkor ha lesz tárgyhasználat, és az is csak átmeneti inventory lesz, nem lehet megnyitni, csak eltárolja magánál a karakter. Esetleg a kezében tartja, semmi komplex. NPC nem lesz, lesz 1-2 alap intelligenciával rendelkező, de kb csak annyi, hogy bárhol tud követni ahol van járható út, illetve fog "látni" is. De ez nem is intelligencia, mert megadott utasitásokat fog követni.

Ahogy láthatod sok a talán, ezzel is utalok, hogy ezek az extra funkciók csak fejben vannak eltervezve, vagy még ott se. Maga a játék nem erre épit, annak ellenére lesz élvezhető, hogy túl sok ficsőrt nem kinál. Egyrészt hiánypótlónak szánom, kevés ilyen játékkal találkozni, ami igényes, szép és nem jumpscareekre épit.
Eleve ingyenesre tervezem, tudom a játék korlátait és az értékét.
Ez egy nagy, igényes Unreal techdemo, játékelemekkel. Olyan is eszembe jutott, hogy a játék végét befejezetlenül hagyom, mint a Layers of Fear esetében. Egy nagyra nőtt béta. Bármikor hozzá lehet nyúlni még, lehetőséget adni későbbi fejlesztéseknek, esetleg ha nagyobb támogatásom lesz, akkor visszatérek fejleszteni.

De ez messze van, ebbe apait anyait beleadok a segitőimmel együtt! A fogadtatástól függ majd a sorsa. :K


Ragnar_
(addikt)

Értem. Akkor tehát vannak dolgok, featureök amik még kérdésesek, vagy csak nagy vonalakban léteznek, viszont van ami nem is szükséges az alapkoncepció megvalósításához. Következő cikk kb. mikorra várható, ha szabad tudni ?


atok666
(őstag)

Pont errol beszelt a kollega, ez nagyon mu...

Atok


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Ezek ugyan miért?
Továbbra is egy játék engineről beszélünk, ez jelenleg AAA mérce. Mutass egy példát dőlt falakra játékban! Egyrészt felesleges, másrészt nehéz. A falakon az anyag adja jelenleg azt a plusz "valódi" egyenetlen réteget.


Keeperv85
(nagyúr)
Blog

Egy ideje tervezem....(Hajaj... már 3 éve lenne? :Y:Y), hogy ez bizonyos helyszínt renderelek valamelyik játékmotorral, hogy visszaadjam az egykori valóságát, mint hangulatban, mint látványban egy kicsit. Terveim szerint téli hóviharos időben számolná a motor a dinamikus fényeket is. Nem a gépigény és nem is a megvalósítás az, ami mindig az "Inkább nem" felé tol vissza, hanem a két utoljára megmaradt épület kivitelezése... Sajnos tegnap megsemmisült fizikai valójában a második is, így már csak képekről, de meg akarom csinálni ezeket és azt az 52 másikat is, ami korábban elmúlt.... Csak még nem tudom, hogy hogy fogom a 3dsmaxot újabb 3év alatt megtanulni... :Y

Egyébként ez a környék volt az:

[link]


ViZion
(félisten)
Blog

Nekem volt anno bő 50 éves tördelő-szerkesztő munkatársam. Ma már 60 felett van. Anno váltott Quark-ról InDesignra, de egy halom grafikai SW-ben otthon van, ez mellett profi zenész. Megélhetésileg lakodalmas is, de neki a bárzene a mindene, igazi úriember, kifejezetten az a filmes bárzongorista. Nah, szal. nagy respect neki, sokat tanultam tőle. Sokat beszélgettünk, egyszer mondta, h de sajnálja, hogy pár éve nem kezdett el szaxofonon tanulni, mikor volt lehetősége. Majdnem kiröhögtem, ugyan már, ennyi idősen?
Nézett, h igen, miért? Már ma 2-3 év gyakorlás lenne mögöttem... miért ne tanulhatnám meg? Nyilván nem lenne híres zenész, de tudna egy dologgal többet. Párom 37 ööö 22 :D évesen kezdett el gitározni (mondjuk anno tanult pár évet és van zenei képzettsége több hangszeren is). Nekem munkahelyváltással mindig akadt 2-5 program, amit meg kellett tanulni. Ahova felvettek PS tudással, ott kiderült, h 99% Corel és vektoros dolgokkal foglalkoznak, hát megtanultam. Nem vagyok Corel zseni, sőt semmilyen :D . Kreativitás legyen, a program csak eszköz. :K


andriss
(csendes tag)

Remek írás! Várom a folytatást! :)


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Sziasztok!
Jelenleg áll a projekt szemműtétem miatt. A cikk alapjáraton mindig egy hónapos eltolásban van a projekt állapotához képest, emiatt valószinüleg a következő cikkem nem cimlapos, hanem személyes blogbejegyzés lesz! :K
Addig is türelmüket kérném az érdeklődőknek, hamarosan jelentkezem. ;)


Keeperv85
(nagyúr)
Blog

Szia!

Jobbulást és köszönjük a munkád előre is! :R


Ragnar_
(addikt)

Mielőbbi gyógyulást kívánok, és várom a folytatást.


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Megjelent a következő blogbejegyzésem! :)
Fejlesztői napló IIa. rész
Ez a rész sorra igy fog megjelenni, igyekszem visszatérni majd az eredeti ütemtervhez. :R

[ Szerkesztve ]


Ragnar_
(addikt)

Alakul a dolog. :C A moduláris pályafelépítést amennyire tudom javasolják is UE4-hez. Az UT-ben is a kész pályán többnyire alig van BSP minden geometriát (terrain kivételével) static meshekből építenek fel. Kíváncsian várom a következő részt az animációkkal, meg a játékmenet cuccokkal. :R

[ Szerkesztve ]


Tanisz
(senior tag)
Blog

Remek cikk/napló, igyekszem figyelemmel kísérni, igaz én Unityben ténykedem jelenleg, de valószínű, hogy az Unreal 4 enginel is teszek egy kitérőt :)

Egy kérdés, szerintetek milyen enginet érdemes úrstratégiai játék készítésére használni? (pl mint az Imperium Galactica 2 is volt, olyan típusúra gondolok mint játék).


Clickbait
(aktív tag)
Blog

A kérdésre válasz szerintem Unity. :)
Nem is tudnék mást ajánlani erre.

Megéri kitekinteni UE-re, de ez nem erre van. :(


Tanisz
(senior tag)
Blog

Köszi :)
Ezt sejtettem, hogy a Unity alkalmas rá, de más engine nincs erre, vagy úgymond kimondottan csak erre?
Most teljesen más stílusban ténykedek, de szeretnék majd egyszer egy IG 2 stílusú játékot is csinálni (igaz nagy falat lesz, bár nem egyedül készíteném).


Clickbait
(aktív tag)
Blog

Igazából erről sokat nem tudok neked mondani, a piacvezető motorokat ismerem, de szerintem ami erre a legmegfelelőbb az a Unity. Sok előnnyel jár, hogy piacvezető, egyrészt könnyebb segitőket keresni, nagyobb support, több anyag, tananyag és még sorolhatnám.

Képekből itélve, simán Unity, az inkább való ilyenre, mint 3D-FPS-re, mint UE vagy CryEngine.

Játék enginek

Aztán az elérhetőség sem mindegy, meg milyen nyelven dolgozik stb.stb. és mivel most Unityben dolgozol, előnnyel indulsz.

üzenetek