üzenetek

hozzászólások


llax
(senior tag)

Én továbbra is alacsony kockázatúnak mondanám a BE-4 alkalmazását, mind a New Glenn, mind a Vulcan esetén. Pont a konzervatív megközelítés miatt. (A SpaceX is így kezdte az F9 esetén. Működött is, "első rúgásra".)
A hajtóműnél a hajtóanyag tekinthető újnak, a működési elve már alaposan kipróbált, bevált. Ráadásul a BO már rendelkezik némi tapasztalattal, mind rakéta, mind hajtómű építésben. Ugyanez az ULA esetén: tudnak rakétát építeni, vásárolt hajtóművekkel. (Sokkal inkább van "napi rutinjuk" mint az SLS csapatának!)

Amire nagyon kíváncsi leszek, az a New Glenn boosterének leszállása :)
Ugyanis muszáj lesz áttérni az F9 féle leszállásra (látszatra sokkal "szebb", de egyúttal sokkal kockázatosabb is). Az eddig ismertek szerint a BE-4-et nem lehet annyira leszabályozni, mint a Merlin 1D-t és ráadásként 7/1 hajtómű jön számításba a 9/1 helyett, szóval a leszállás utolsó pillanataiban (sokkal) magasabb lesz a T/W mint az F9-nél (aminél szintén magas, 1 felett van). "Kilebegtetésre", korrekcióra már az F9-nél is 0 az esély, a New Glenn-nek annál is pontosabban kell működnie.

üzenetek