[RIOS ERROR] [Re:] VW eGolf vs. Nissan Leaf (2018) - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

.DLL
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Van pár "vadelektromos" ember sajnos, akik rossz fényt vetnek az amúgy normális közösségre. :(
Mindegy, velük nem kell vitatkozni. :)

Egyébként még nemnagyon jött ki a Teslán kívül olyan tisztán villanymotor hajtású autó, ami ez a Passat-Mondeo-stb. karegória, és hozná azt a ~300 lóerőt ami elérhető ezek motorválasztékában. Mert ez a kategória a klasszikus gyártók kínálatában a hosszabbtávú, utazó kategória, és erre az elektromos még csak nagyon drágán alkalmas (pl. a 100-as Tesla, de nagyon-hosszú távra, és időre érkezve még az is kompromisszumos (pl. tárgyalás. Persze ilyen esetben talán célszerűbb egy repülőjegy).

Ha majd kijön 70-80-100kWh-s tisztán elektromos Passat, Mondeo, stb, akkor azok már el fognak lépni a dízel társaiktól, a Leaf, meg eGolf még nem az a kategória, egy állat dízelmotorral szemben. :\

Viszont fun, ez tény! :D Más vezetési élményt ad, de ad, és aki nem kifejezetten a motorhangra keményedik, annak nagyon fun egy ilyet vezetni. Csak az a fránya vételár... :( Olcsóbb egy Miata.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)
[RIOS ERROR]

Minek 3 pedál ha 2 is elég, de akkor meg minek 2 pedál ha 1 is elég...
A nagyon sok tesztet néztem és olvastam végig a Leaf 2.0-ról, de nem emlékszek 1db tesztelőre se, aki bármilyen negatívumot mondott volna az ePedal-ról, vagy olyat aki ne azt használta volna a végén folyamatosan. Szinte azt összesnek az volt a véleménye, hogy furcsa, de gyorsan megszokható.

Senki se mondta, hogy egy hű de nagy újdonság, vagy hogy világmegváltó, még csak nem is egyedi (Model 3), de kényelmesebb mint váltogatni, mert ez egy kényelmi funkció. Pont az a lényege, hogy a városi "stop and go" forgalomban 100x kényelmesebb mint szünet nélkül váltogatni a két pedált, ami fél óra után már iszonyat fárasztó.

Még egyszer, ePedal(vagy nevezzék akárminek) az a lényege, hogy nem kell lenyomva tartsd mert normál esetben egy automata megy magától, ha nem lép egyetlen pedálra se. Lehet olyan eset amikor pont kell a lépésben haladás mert az kényelmesebb és egyszerűen kikapcsolod, mert ez csak egy opció.
Hatékonynak nyilván hatékonyabb vagy 1-0,5%-kal, de hatékonyabb, nyers vele 5km-et azt kész.

Soha nem lesz 1 pedál az autókban, mert elég nyilvánvaló, hogy kell fék, de nagyon sok eset van, amikor nagyon is kényelmes és hasznos, ha csak 1-et kell használni.


.DLL
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Azon amúgy gondolkoztam, hogy az ePedal™-t viszont állandóany nyomni kell, különben ha felengedem, akkor ugye meg fog állni az autó. Nem tudom ez mennyire lehet fárasztó, én inkább azt preferálom, hogy lehessen egyszerűen állítani a motorfék erejét, mint pl. a Hyundai Ioniq-ban, a 3-as szint ott is elég erőteljes. Mindenesetre az ePedal™ is kikapcsolható egy gombnyomással, ha valakit zavar és a fékpedállal szeretné szabályozni a lassulást. :)

[ Szerkesztve ]


.DLL
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Harmadik autónak? Szerintem egy használt i3 Rex. teljes értékű második autónak is tökéletes lenne, a napi km átlagodat bőven kiadja (még a kisebbik akkus is), jó vele közlekedni, és váratlan helyzetben sem hagy ott, tehát a para is elmúlik. Nyilván továbbra sem egy GT, de erre amit leírtál szerintem jó lehet.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)
[RIOS ERROR]

Írtam, hogy lehet olyan eset hogy a lassú gurulás kényelmesebb, ez nyilván megesik.

A "regen" szintek állítják a "motorfék" hatást, ePedal szint csak egy +opció, a legagresszívabb szint. Nem tudom melyikben állítható a legfinomabban, de 3 szinte mindig szokott lenni legalább.


.DLL
(veterán)
Blog
[RIOS ERROR]

Ja igen, ugye közben nekem is eszembe jutott, hogy attól, hogy az ePedal™ ki van kapcsolva még marad motor-visszatáplálás ami állítható, szóval így jó, mindenki beállíthatja úgy ahogy szeretné.
Aki esetleg gyakran ül át másik autóba, annál megértem, hogy nem akarja, hogy egy megszokást igénylő kezelés beidegződjön, így nyugodtan használhatja gyengébb visszatöltéssel és fékpedál adagolással.

[ Szerkesztve ]


dr.Mura
(tag)
[RIOS ERROR]

Igen - ráadásul Japánban otthon már nagyon jutányos áron cserélik ki a Leaf I-esek akkumlátorait (kb 700e Ft-nak megfelelő összegért - ami után gyakorlatilag egy vattaúj hajtáslánc van az autóban, további 5-7-10 évre)


dr.Mura
(tag)
[RIOS ERROR]

Maximálisan egyetértek. Fentebb már kifejtettem, hogy szintén villanyos a napi szaladgáló autónk (egy E-NV200) és viccesen ügyes városban, 50-70-ig (aztán 125-nél vége mint a botnak).

Sajnos úgy nézem, hogy az autó sokak számára még mindig inkább önkifejezés és imádat tárgya, innentől ha belegázolsz a lelkébe azzal, hogy egy Nissan-feliratos kis használati tárgy az ő imádott szobrától úgy lép le a lámpánál, hogy csak pislog, azzal az élete értelmét tetted tönkre. Lehet, hogy az a baj, hogy nálam is elmúlt már a 40, és nem látom már értelmét a felesleges emberkedésnek (inkább 5 perccel később, de odaérek).


brumi1024
(veterán)
[RIOS ERROR]

Vagy mondjuk egy hobbi? Tudom nehéz ezt elfogadni, de van aki kedvtelésből csinálja ezt, nem kivagyiságból.

"Nissan-feliratos kis használati tárgy az ő imádott szobrától úgy lép le a lámpánál, hogy csak pislog"

No offense, de egy 110 lóerős teherautóról beszélsz, nem erős túlzás ez egy kicsit? Egészen sok kompakt rendelkezik ennél alacsonyabb önsúllyal, hasonló vagy nagyobb nyomatékkal és nem fürdőszobával vetekedő légellenállással. Valami itt nagyon félrecsúszott, senki nem szidta a villanyautókat, mert nagyon jó dolgok, egy Tesla Model 3 hatótávjával már elégedett lennék, de azért kezeljük a helyükön őket.

(#110) nickedez89: Ha hetente lemegyek egyszer (esetleg többször), akkor nem igazán fér bele a plusz 1-1,5 óra az egyébként 1 óra pár perces útba.

[ Szerkesztve ]


nickedez89
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Én csak 29 vagyok, de már rég kinőttem a "streetracing" hajlamokat! 18-tól úgy 21 éves koromig kitomboltam magam!:D

Az e-nv200 nekem nagyon bejönne, szívesen lecserélném rá a kis pöfögőt, csak az árával gondok vannak!🤓
Nekem pont ideális lenne az elektromos városban sok kis rövid távon használva, melóba járni meg a gyerekeket hurcibálni! Valószínűleg töltenem is csak 3-4 naponta kellene!
Főleg hogy a mostanival is úgy járok, hogy ne kelljen teljesen megállni, lámpákat szépen ki lehet gurulni motorfékkel, ilyenkor meg ugye az elektromos visszatölt!

Egyébként ezt az autópálya mizériát nem teljesen értem! Miért kéne elektromossal pályára menni? Le lehet menni a 7-es úton is Balatonra (max 90 ugyebár lakott területen kívül), átmenni száz falun ahol lassan kell közlekedni és máris nem zabálja úgy a százalékokat! Nyilván ha sietni kell ez nem alternatíva, de a nyaralásra nem belefér plusz egy óra utazás?


plömplöm
(őstag)
Blog
[RIOS ERROR]

"fürdőszobával vetekedő légellenállással"

szerintem ezt te direkt csinálod :DDD

segítek: Automobile drag coefficient

leaf 2010: 0.29; golf mk6: 0.31; bmw m3 coupe 2005: 0.32; bmw 3 320d: 2012 0.27; toyota prius 2016: 0.24; ésatöbbi. nem látom azt az átlagból őrületesen kiugró légellenállást, te hol látod? nem kell válaszolj... :DDD


brumi1024
(veterán)
[RIOS ERROR]

Az megvan, hogy egy e-NV200-ról beszélünk? Már másodszorra kapufa, kérlek sajátítsd el az értelmező olvasást, vagy keress mást a hülyeségeidhez.

[ Szerkesztve ]


plömplöm
(őstag)
Blog
[RIOS ERROR]

az megvan, hogy nullától ötvenig mennyit számít a légellenállás? nem is értem, hogy hogy hoztad ide egyáltalán.

de mindegy, van neked egy fóbiád, talán pont egy tádé, és elemi késztetést érzel a villanyosok porbaalázására. békénhagylak, szia :)


brumi1024
(veterán)
[RIOS ERROR]

Harmadik kapufa, nyílt lapokkal játszom, az autós topikban megtalálsz, nem éppen Fabiam van. Az is megvan még mindig, hogy miből indult ki az eredeti állításom? Mert eddig tőled csak felesleges kötekedést és személyeskedést láttam, még az olvasás sem megy, csak a csapongás, fröcsögés (“fosch tdi, fóbia”). Gratulálok, ügyes vagy, én lennék megtisztelve, ha tényleg hagynánk ezt.

[ Szerkesztve ]


tomcat78
(őstag)
[RIOS ERROR]

Pont arra próbáltam rávilágítani,hogy felhasználás függő,hogy kinek éri meg beruházni rá.Egy másodpercig sem vitatom a létjogosultságát,adott környezetben, bizonyos felhasználás mellett.Inkább átfogalmazom:tetszik,hogy jól gyorsul pl...Pedig az enyém sem megy rosszul.És én sem versenyzem.De egyszerüen pont a korlátozott hatótávja nálam kizártá teszi.
Írod a benzines hatásfokát...ebben igazad van,de mivel erősen változó hogyan használom az autót dieselből gyakorlatilag nem mondanám azt semmire,hogy ok.Vezettem az itt soroltakból pl 2es tdi Passatot...Finoman fogalmazok:lomha..Komfortos,meg minden,de ha egyszer nem megy,mikor szeretném,felejtős.Hozzáteszem,egy őskövület opel vectrám van('91-es :D ).Semmi extra,kb gyári állapot,motorikusan :DDD Mondjuk nem nehéz,öcsém az autószerelőm.Ja,és nem szokásom pörgetni,hogy lóból menjen...ha valaki járatos ezekben a körökben,most jókat röhög a markába.
Igazából az a legnagyobb baj,hogy a most új autók is a fogyasztói társadalomnak készülnek.Tartósság zéró,méreg drága szakszervíz,és még sorolhatnám...Ezalol ahogy írod a villanyos kivétel lehet bizonyos fokig.Ok,csak kicsit úgy tűnik bele van építve az árba.Ami,ha a tartósságát vesszük nem is feltétlen baj.
Azt hiszem lehetne ezt ragozni a végtelenségig...Ami biztos,hogy mindenkinek-ahogy a vizsgán mondták-balesetmentes közlekedést.És élvezze,amit vezethet.


dr.Mura
(tag)
[RIOS ERROR]

A pálya sok embernek egyet jelent az autózással. Ők állnak most Herceghalomnál, Óbaroknál és Tatabányánál az M1-esen a dugóban, mert nem mennek át az 1-es útra (ami ugyan lassabb valamivel, de folyamatosan lehet haladni, ezért nem kapok agyérgörcsöt). Hozzáteszem, hogy az autópálya jó dolog hosszú távra utazni, és ha éppen a bolond napok egyike van, amikor mondjuk Győr-Budaörs-Vásárosnamény-Gödöllő-Győr kört kell mennem (szerencsére ez nem napi feladat), akkor én is dízellel megyek, autópályán.

Ahogy viszont nagyon jól és helyesen írod, a visszatöltés megy (az E-NV200 számolja, és meglepő módon kb az energia 1/3-át visszatölti mindig - tehát ennyit "füstölök el" egy nem visszatöltős autóval városi forgalomban). A 3-4 naponta való töltés is stimmelhet - bár mivel Győrben jó helyen vannak a töltők és villámtöltés is van, ezért amikor arra van dolgom, ott parkolok és töltök rajta - nincs olyan rövid elintéznivaló, ami alatt ne töltene fel 80%-ig.


dr.Mura
(tag)
[RIOS ERROR]

Érdemes lenne elmenned és kipróbálni egy ilyen autót. Szerintem tényleg nem érted, hogy itt többen miről beszélünk, valószínűleg nehéz átszokni gondolatban a belső égésű motorok és a váltó adta karakterisztikáról (azt nem feltételezem, hogy a Berzsenyiben ennyire gyenge lenne a fizika-tanítás, így kizárom, hogy az alap ismeretek hiánya lenne a gond).

A lámpánál való gyorsulásban szinte semmi szerepe a motor maximális teljesítményének. Ott csak a nyomaték, a tapadás és az önsúly számít. A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.

A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van.


brumi1024
(veterán)
[RIOS ERROR]

Mint említettem próbáltam, tudom miről beszélsz. Viszonylag sokat mentem i3-mal, eUp-pal (egészen egyszerű a carsharing szolgáltatásoknak hála), próbáltam hibrid 3ert, Q7 etront, emellett sokat vezetek erősebb dízeleket (pl 40d-t a BMW-től) is. Tudom, miért tűnik úgy, hogy jól megy a villany, de a valóságban (ahogy ezt a mérések mutatják, hisz az érzékelés elég könnyen becsapható) ne hasonlítsunk egy 150 lovas villanymotort az összes dízelhez.

De nézzünk egy példát, számokkal: X5 M50d vs Leaf II. Nyilván nem fair összehasonlítás, mert előbbi árából 3 rossz esetben 4 Leafet lehet venni, de bőven beleesik a bármilyen dízel kategóriába, hátrányként pedig megkapja a közel 1 tonnával nagyobb alaptömeget. Abban megállapodhatunk, hogy az xDrive és a ZF automata launch controlja miatt a BMW gyakrabban fogja tudni hozni a gyári gyorsulási értékhez közeli időt, mint a Leaf, hisz előbbi FWD, tehát nyálkás úton szépen el fognak kaparni az első Eco gumik (a BMW-re prémium sportgumik kerülnek, mert 315-ös szélességben nem nagyon van más). Nem látom, hogy hogy jön ki az, hogy a belsőégésű motoros autó minden egyes részidőt jobban teljesít (1,2 sec-kel gyorsabban van 50-en, 1,4-gyel 60-on, 2,1-gyel 80-on...stb, tehát láthatóan még távolságot is növel), de mégis lemarad a lámpánál. Nem nálam hiányoznak az alapok vagy a tapasztalat (hisz mint mondtam vezettem erős villanyautót), hanem egészen úgy tűnik te nem ültél még nagymotorral szerelt modern autóban. Innentől kezdve én feladom, mert láthatóan a villanyautó szemüveg mögött nem látod a saját állításaid abszurditását. NEM a villanyautókat szidom, csak azt állítom, hogy minimálisan gondoljunk utána a dolgoknak: nincs csoda, nincs téridő-kapu, nincs fluxuskondenzátor, lehet, hogy érződik a nyomaték, lehet, hogy ez szokatlan az 1.6/2.0 TDI után (amit ráadásul lehet, hogy nem is pörgetve használtál), de a 250 Nm akkor sem lesz több, mint a 7-800, ha 88-adszorra próbálod megmagyarázni nekem, hogy mit nem vezettem. Budapesten élek, bármikor be tudok ülni egy Mol Limoba.

A légellenállás is csak kb 50 km/h-tól kezd szempontként bejönni.

Előtte is van, csak elhanyagolható. Tudtommal 0-70-et is emlegettél, ami egészen városi szituáció.

"A villanyautók hatótávja városi használat esetén csak annyiban lényeges, hogy az egy nap alatt megteendő km-t tudja, mert este úgyis megy konnektorra, és reggelre újra tele autód van."

Ez tény, nem is állítottam mást.

[ Szerkesztve ]


lampada
(csendes tag)
[RIOS ERROR]

Csak zárójelben mondanám, hogy nem tudom, mit vezettek ki a piacról, mert Leaf Visia felszereltséggel 8,5 millióért kapható alku nélkül utcáról beesve. A Golf 1,5 millióval többért indul. (Az árakból már levontam a 1,5 milliós állami támogatást.) Aki meg reálisan 100 km környékén megy naponta, annak meg ott van - ha még maradt raktáron - támogatással 5,5 millióért az előző Leaf alapváltozata.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog
[RIOS ERROR]

Nem kapod meg utcáról, mert nincs. Hiába van benne az árlistában.

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]