Notebook szerviz tapasztalatok - Notebookok fórum

üzenetek

hozzászólások


Romvr
(őstag)
Blog

Gyártó: Acer
Pontos típus: Extensa 5630g
Hiba Jellege: Kijelző mozdításánál, és bizonyos szögekben ugrál a kép
Garancia Típusa: Normál 1 éves szervízgarancia
Szerviz: Központi szerviz
Javítás ideje: 5 nap
Megjegyzés: Kb 10 hónappal a vásárlás után jelentkezett a dolog, de tény hogy kismilliószor csuktam, nyitottam a fedelet (szokásom win+l helyett lecsukni a fedelet hogy sleep-be menjen a gép). Felhívtam központot, egyeztettek időpontot, másnap jött a futár és elvitte a gépet. SMS-ben kaptam a jelentést hogy hol jár. Másnapra már Cseheknél volt. Ott szöszöltek vele 2 napot, majd jött az SMS hogy kész és küldik vissza. Másnap megjött a futár a géppel. Kijelzőcserét eszközöltek, meg portalanítottak egy kicsit.

Gyártó: Acer
Pontos típus: Extensa 5630g
Hiba Jellege: Random időközönként fehér sávokba ugrik a kép
Garancia Típusa: Kiterjesztett garancia 3 évre.
Szerviz: Központi szerviz
Javítás ideje: 3 nap
Megjegyzés: A hiba más volt mint a régi, legalábbis látványra. Kb 1 év és 2 hónapra a vásárlástól. Felhívtam a központot, egyeztettek időpontot, másnap jött a futár. Következő nap jött az értesítés hogy már Cseheknél van, rá egy órával hogy elkészült, harmadik nap ért vissza. LCD kijelzőhöz vezető kábelt cseréltek. Az óta hibátlan a gép.

Szóval az Acer garanciáztatással kapcsolatban jók a tapasztalataim.

[ Szerkesztve ]


economy
(csendes tag)

Garanciális szerviz tapasztalat:

Típus: Lenovo G575
Szervíz: A lengyelországi központi szervíz
Hiba: A 3,5 hónapos gép egy szép napon a bekapcsolást követően sípolt egyet, és utána se kép se hang.

A magyarországi garanciális szerviz a Lenovo Ideapad-ok esetén 2012.03.06-tól megszűnt, a gyártó az európai szervizszolgáltatását központosította, és a lengyelországi Bydgoszcz-ban lévő Jabil Global Services Poland gyár látja el.
A szerviz által kijelölt call center szolgáltató felveszi a hibabejelentést, ellenőrzi a garanciális jótállás érvényességét az interneten, majd küldi a futárt. Azt, hogy melyik futárszolgálat, és hogy pontosan hova viszi nem közli (nem is tudom hogy fejezte ki magát, de a lényeg, hogy ez nem nyilvános adat). A futártól tudtam meg, hogy pontosan hova is viszik a saját tulajdonomat képező gépet.
Pár nap múlva kaptam a telefont, hogy RAM hibás a gép, és mindez az én hibám...
A történtek kapcsán a következőkre hívnám fel a Lenovo G575-ös konstrukciót vásárolni szándékozók figyelmét:
A Lenovo ezt a gépet 2GB-os RAM-mal gyártja, így hozza forgalomba. A magyarországi forgalmazók pedig 4GB-os konstrukciót árulnak, ami azt jelenti, hogy ők bővítik a gyári konstrukciót +2GB RAM-mal. Ez a beszerelt + RAM forgalmazótól függően SILÁNY MINŐSÉGŰ. A központi szerviz csak a gyár által forgalmazott eredeti konstrukcióra vállalnak garanciát, a beépített +2GB-t RAM-ra és a SILÁNY MINŐSÉG ÁLTAL OKOZOTT EGYÉB HIBÁKRA (Pl. ALAPLAPI HIBA) NEM VÁLLALNAK GARANCIÁT. EZT A VEVŐ HIBÁJÁNAK TÜNTETIK FEL. A forgalmazót terheli a rossz minőség miatti csere, azonban A VEVŐ BUKJA A FUTÁR költséget!


WASP26
(csendes tag)

Gyártó: Lenovo
Pontos típus: Ideapad Y560
Hiba jellege: Bal oldali zsanér lötyög/törött
Garancia típusa: Normál garancia.
Szervíz neve: Profi szerviz.
Javítás ideje: 20 nap
Felhasznált alkatrész: COVER KL3 KB ASSY Lenovo Y560, CASE KL3 BASE HYB W/O TV TUNER SP Y560
Megjegyzés: Bevinni Debrecenbe, felküdik Bp.-re, visszajön Bp.-ről bemenni Debrecenbe. :W

Gyártó: Lenovo
Pontos típus: Ideapad Y560
Hiba jellege: A kijelzőn több helyen fehér folt (pixel hiba) látható, HDD 70%-os a HD Sentinel szerint.
Garancia típusa: Normál garancia.
Szervíz neve: Profi szerviz.
Javítás ideje: 52 nap
Felhasznált alkatrész: HDD csere, LCD csere, recovery
Megjegyzés: Ismét bevinni Debrecenbe, felküdik Bp.-re, visszajön Bp.-ről bemenni Debrecenbe. :W, Telefonon és e-mail-ben többször érdeklődtem, kedvesek, türelmesek voltak, mondjuk én is.
Adatmentést nem csináltam a HDD-ről, így megszoptam, mert csak 12000Ft+ ÁFA-ért csinálták volna meg.

[ Szerkesztve ]


Zoliric
(csendes tag)

Én csak ajánlani tudom a laptopgurut ! Profi tettre kész csapat. Mivel én sok évvel ezelőtt náluk dolgoztam. A fenti vélemény teljességgel hihetetlennek tűnik számomra !!!

[ Szerkesztve ]


wvl
(csendes tag)

Gyártó: Lenovo
Pontos típus: ThinkPad EDGE E420
Hiba jellege: Nem kapcsol be a gép
Garancia típusa: Normál/alap szervizgarancia
Szervíz neve: Smartservice Kft.
Javítás ideje: 11 nap
Javítás jellege: alaplap csere, DC in alkatrész csere

Az itteni tapasztalatok alapján először a központi IBM szervizbe mentem, ahonnan az ott maradt egyetlen munkatárs átküldött a Smartservice-hez azzal, hogy oda mentek át a kollégái egy átszervezés miatt, és jobban járok, ha oda viszem.

A Smartservice-es ügyfélszolgálati munkatárs nagyon segítőkész és kedves volt, ennek ellenére a szolgáltatással nem vagyok különösebben elégedett:
- 11 nap egy thinkpad esetében bosszantóan hosszú idő, még akkor is, ha csak egy "kommersz" edge modellről van szó
- a billentyűzeten valami olajos anyag volt szétfolyva mindenfelé, gondolom a vízállóságot tesztelhették vele, vagy ilyesmi, csak nem törölték le a végén

Miután a gép nem jegyezte meg a bios beállításokat, leszedtem a hátsó borítót:
- a hátlapot a csavarok mellett rögzítő bepattintható műanyag "fogak" közül az egyik gyakorlatilag le volt törve, lifegett ide-oda, én szedtem le végleg, mielőtt beleesne a gép belsejébe és esetleg új hibát okozna
- a cmos elem nem volt visszadugva az alaplapra


poli27
(veterán)
Blog

Almás gépet akkor nem veszek( amúgy se vennék mert kb 3x árat kérnek érte mint amennyit ér)


GrandeP
(őstag)

Üdv!

Kecskemeten mondom hova NE! :DDD

Az összes "bolt" aminek neveben benne a laptop-notebook, ezek mondhatjuk h egy ceg..
(papiron nem, de ugyanazok a hozzanem erto lehuzo topak dolgoznak ott)Itt a Csak a penz szamit, tehat ha garis akkor is penzt kernek, illetve ha megtetszik nekik valami a laptopodban akkor kicserelik, ha valamit szerelni kell, akkor több het, es meg akkor is csak egy kevesbe roszra cserelik... szinten penzert.

Tehat, Szilcoopban laptopbank, Alföldiben laptopbank2, Izsaki ut Laptopabc - laptopvarazs, illetve allneven a Petöfi Sandor utca elejen a szalaghaz mellett.

Notebookstore, ök mondjuk nem is szervizelnek, sajat garanciajukat is csak immel ammal, minimum ket het, mert Pestre küldik anyaceghez, helyben nem is ertenek hozza...

Maradtak az ismertebb boltok,

Lingvin: sajnos itt mar nem dolgozik olyan aki ert hozza, viszonylag dragan, sokaig javitjak.

Pcpc (palma computer) sajnos mar itt sem dolgozik olyan aki ert hozza, meg "frencsajzosok" a laptopszerviz.com-al, tehat szabott arak es postazas van, több het, de legalabb megcsinaljak, meg ha nem is olcson es gyorsan.

Budai-Balai ... ha olyanjuk van akkor hamar megcsinaljak, ertelmes aron... HA olyanjuk van!

Terminator az uj, ami egyebkent a regi, na ez nocomment... meg csak ra se nezz a kirakatra/honalpra. ;]

Pcdoki... szinten.

Uhrin es az Acer hivatalos szervize:
Ezek mar egy ceg lett, meg is latszik, egy szinten vannak a Laptopbank es tarsaival.

Vmaxker avagy Computerguru.... annyira nocomment h csak na... több feljelentes is fut a rendörsegen ellenük.

Hat, azthiszem ennyi...


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Ez pár hónapja történt, de most találtam rá a topikra.

Laptop: Acer 5552G
Szerviz: Hivatalos Acer szerviz, futárral felvevős, elszállítós, visszaküldős
Javítási idő: 42 nap, de javítatlanul jött vissza
Garancia típusa: Normál 1 éves
Hibajelenség: Általánosan pocsék összeszerelési minőség, viszont a használatot elkezdte korlátozni, hogy sorra potyogtak ki a billentyűzet gombjai

Történet: A párom kapta a gépet ajándékba. Akkor három ilyen lett vásárolva egyszerre és különböző ismerősökhöz, barátokhoz kerültek (ez még fontos lesz). A gép összeszerelési minősége pocsék, már 1-2 hónap használat után recseg-ropog és a billentyűk gyárilag is lötyögnek. Pár hónap után a zsanér már lötyögött és a billentyűk elkezdtek kipotyogni. A legtöbbet vissza lehetett pattintani, de az egyik szó szerint kitörött gépelés közben. Az ugyan ilyen géppel rendelkező ismerősök is jelezték ezeket a gondokat.

Eljött a futár érte, kivitte külföldre és egy hét múlva jelzett az Acer, hogy felvették a szervizben a gépet. Ez "gyors" volt. Aztán három hétig nem tudtunk róla semmit, többszörös telefonálás és email váltás alatt olyan is elhangzott, hogy "Nem tudjuk a hibát produkálni!". A zsanér lötyög és egy billentyű gomb hiányzik (mellékeltük). Mit nem lehet ezen produkálni? Valahol 30 nap körül, tehát egy hónap után szóltak, hogy megtalálták a hibát (na ne... komolyan?), de ki kell vizsgálniuk, hogy kinek a hibája. További 1 hét szenvedés után felhívtak, hogy a hibát mi idéztük elő, ezért 17 ezer forint lesz az új billentyűzet és 7500 Ft a futárköltség, mert ezt nem javítják garanciában. Erre mondtuk, hogy többen is panaszkodnak ugyan ilyen gondokra, erre azt mondták, hogy a géptípus kifogástalan, senki sem küldte még így vissza. Nem lehetett őket meggyőzni és még egy hétig ment a huzavona amire azt mondtuk, hogy pakolják össze a gépet és küldjék vissza ahogy van.

Visszajött javítatlanul, vettem bele 8000 Ft-ért bontott billentyűzetet és magam raktam bele. Nem érdekelt a további garancia bukása, mivel úgysem javítanák ki. Ja a lötyögő zsanért sem javították, egy kalap alá vették a billentyűzettel és szerintük mi csapkodtuk a fedelet, mint hasmenéses a budiajtót.

Az Acer szerint lehet ipari hulladékot árusítani, mert minden mechanikai hibát rá lehet fogni a felhasználóra.

Visszaolvasva láttam itt hasonló eseteket más gyártókkal, melyet probléma nélkül javítottak és nem kellett rajta 1,5 hónapot ülni.


germinator66
(aktív tag)

Sziasztok!

Adott egy Acer Aspire 3100 mely egy filmnézi közbeni fagyás óta nem reagál semmilyen beviteli eszközre, csak a főkapcsolóra. Bekapcsol rendesen, bejelentkezési képernyőig eljut, de mivel nincs bill se egér, max kikapcsolni lehet. Értelemszerűen BIOS-ba se tudok belépni. Mintha az USB-k sem mennének rajta.
BGA gond lehet?


germinator66
(aktív tag)

Mellé....

[ Szerkesztve ]


#48201984
(csendes tag)

Sziasztok!

Lenovo-nál volt katasztrofális tapasztalatom, az lenne a kérdésem, hogy van-e valami hivatalos fóruma a dolognak, ahol esetleg foglalkoznak is vele (mert mások is látják pl.)?
Az email és a telefon nem jó, ott nem foglalkoznak senkivel normálisan.

Köszi.


otps
(aktív tag)

Sziasztok!

Aftermarket szervíz lenne, régi gépet az ember nem visz a hivatalos szervízbe drága pénzen, nemde?

Adott egy Lenovo ThinkPad X60, most volt a szerelőnél (didyman), stressz teszt nem talált semmi hibát, de az a hiba mégis ott rejtőzködik.

Fő tünet:
- Box.com-ra a javás feltöltés 88 fokra melegíti a procit, majd - gondolom, hogy védje magát -, resetel, vagy kikapcsol.
- TrueCrypt partíció formázás ugyanez, csak 90 fokos a proci (részletkérdés).

Melléktünetek:
- Hiren's Boot USB (15.2) nem indul el, ha nincs benne fizikailag egy vincseszter (másik gépen megy)
- SystemRescue CD-n (USB, legújabb) levő FreeDOS alkalmazás nem megy, valami Invalid Opcode [+kód] hibát ír ki (másik gépen megy)

Egyszer csinálta ma, ez új:
Bekapcsolom, világít a power lámpa, de semmi. Kikakpcs, bekapcs, megy szépen.

Egy vincseszter halt meg most benne, "0. szektor hibával."

Van 1 hónap garanciám a bevizsgálásra, ha megint előjön a hiba, hogy találok addig valamit, tipp?

[ Szerkesztve ]


flash-
(veterán)
Blog

sziasztok

arra lennék kíváncsi hogy ha notebookhoz akarok venni optikai meghajtót akkor azok egységesek?
tehát általában a slim DVD író mindegyik notebookba jó?

ilyen meghajtóról lenne szó:
http://szamitogepalkatreszbolt.hu/webshop/search/

Nec AD-7760H Slim DVD-RW SATA Black OEM

és ebbe szeretném beépíteni:
e-machine 520

elvileg kompatibilis ugye?


donjohnson
(addikt)
Blog

volt egy lenovo laptop töltőm, ami néha cicergett, de ezen kívül rendesen működött, csak zavaró volt. gondoltam ideje megjavíttatni/kicserélni, mert már idegesített.

elvittem hozzájuk: http://www.laptopszerviz.org/ vagy a másik webcímük: http://www.szamitogepszerviz.info/ és 2 nap alatt csináltak belőle egy egyáltalán nem működő töltőt. nem tudták megjavítani és az volt a kifogás, hogy tönkrement benne egy ic, ami nem beszerezhető. értem én, de minek kellett szétbarmolni teljesen? ráadásul a vezetéket is kicserélték rajta, ami láthatóan silányabb. :((
inkább nem balhéztam velük, mert nem egy nagy tétel és fel voltam készülve rá, hogy valószínűleg újat kell venni, de akkor sem ajánlom a helyet:

1074 Budapest VII. kerület Alsó erdősor 3. T: 70 317-2518

[ Szerkesztve ]


SzaboZE
(addikt)

Gyanítom ez valami garancián kívüli dolog lehetett, mert notebook töltőt nem illik javítgatni csak cserélni.


donjohnson
(addikt)
Blog

igen, az volt.


Krisztina87
(tag)

Sziasztok

Az lenne a kérdésem, hogy BIOS-ból lehet e ellenőrizni egy notebooknak a kijelző állapotát?

Itt arra gondolok, hogy elmegyek egy boltba venni egy notebookot, és ha engedik ott helyben kipróbálni (de nincs rajta rendszer, freeDOS csak), akkor lehet e BIOS-ból olyat előhozni, hogy a képernyő legyen teljesen fehér, és onnan már látható is, hogy van e hibás pont benne.


SzaboZE
(addikt)

Újabb dell gépeknél van ilyen lehetőség, D gombot nyomva kell tartani bekapcsoláskor. Amúgy meg egyszerűbb csinálni egy bootolható pendrive-ot egy linux-szal vagy valami dosos monitor teszttel.

[ Szerkesztve ]


csusza`
(senior tag)

Csatlakozom az előttem szólóhoz.
Hiren's Boot CD tele van diagnosztikai programokkal, ha jól emlékszem, akkor monitor teszt is van rajta. De ez nem 100%.

üzenetek