üzenetek

hozzászólások


gV
(őstag)

[link] CB is csinált képeket nekem a PRO-I jobban tetszik Pro Max/6 Pro összehasonlítva
lényeget kiemelve
jobb sarokban lévő fa lombja
felül "WOLFF" felírat
alul "CAMPARI" felírat
fehér golyóban lévő vonal


nozs23
(addikt)

Barpultos kepnel a Sony HDR kuka, raadasul ketszer annyi zarido kellett neki, hogy osszehozza azt a bebukott/kiegett fotot. Tobbi peldanal sem tartom jobbnak. A sutis kep user error, nagylatoval (macro modban) keszult iPhoneon, azert gyengebb.

[ Szerkesztve ]


#96241664
(aktív tag)

"Az ugye megvan, hogy ez a cucc tud 4k120-at, illetve komoly képstabit, brutál sorozatot, követő fókuszt"

És az megvan, hogy ezeket már az Xperia 5 II is tudta mind?

Jó, abban nem 1" típusú ( :DDD ) szenzor van, de ki lett már vesézve, hogy valójában miért egy nagy átverés az is. Még ha raw-ban papíron picit több tartalék van benne így is, mint egy 1/1.7", vagy 1/1.3" szenzorban, a multiexpós megoldások akkor is háromszor körbe fogják röhögni.

Semmivel nem jobb ez fotózásra, mint más mobilok.

Videónál meg ha tényleg normális eredményt akarsz, veszel a 650 ezres telóhoz állványt, külső mikrofont, gimbalt, ND-szűrőket, stb. Már ezen a ponton értelmetlen telefonnal szórakozni, mert az egyetlen előnyét (zsebrevághatóság) elveszítette.
És akkor még mindig iszonyatosan limitálva vagy a látószögeket tekintve, ráadásul csak az egyikkel érhető el a nagy szenzor. Mélységélességgel is minimális játéktered van csak, mármint a főkamerával, mert a többivel konkrétan nulla.

Nem tudom ki számára készülnek ezek a termékek, de hogy nem a valódi profiknak, az biztos.

ProRes-t is amúgy emiatt nem tudom megérteni az iPhone-okban. Ha valaki tart már azon a szinten, hogy ki tudja használni és annyira komoly projekten dolgozik, hogy számítson is, annak a fent említett okokból eleve blődség telefonnal bohóckodnia.

[ Szerkesztve ]


gV
(őstag)

a véleményem nem változott, max a sütis képnél akkor csak a pixelnél jobb és homály fedi az ip produkcióját.


nozs23
(addikt)

Nem akartam megvaltoztatni a velemenyed. Csak leirtam, hogy -szerintem- nem jobb.


Dr. 444Hertz
(Arcképgyáros)
Blog

"Ki lett már vesézve, hogy valójában miért egy nagy átverés az is. Még ha raw-ban papíron picit több tartalék van benne így is, mint egy 1/1.7", vagy 1/1.3" szenzorban, a multiexpós megoldások akkor is háromszor körbe fogják röhögni."

Egyébként arra kíváncsi lennék, hogy az általános méretű szenzoroknál (pl: 1,7") mennyire van kihasználva az egész terület.
Mert ha mondjuk más gyártók készülékeiben sem az egész szenzorból lesz végleges kép, akkor megint ott tartunk, hogy annyira azért nem parasztvakítás az 1" szenzor a Pro-I kamerájában.

"Nem tudom ki számára készülnek ezek a termékek, de hogy nem a valódi profiknak, az biztos."

Nyilván nem.
Hobbivideósok gyűjteménykészüléke vagy YouTuberek másod-harmad felvevőeszköze lehet, esetleg 2021-es csúcstelefonra váltó elvetemültebb fajta felhasználók számára lehet egy plusz gyötrelem a készülék választásában ( ;] ).
Sony által piacra dobott demókészülék neandervölgyi vásárlók számára, ami itt-ott nem hétköznapi feature-rel lett felvértezve.


doooo
(veterán)

Direkt mondtam egy kommenttel feljebb, hogy ne jöjjön nekem senki olyasmikkel, hogy ez "természetesebb", "ilyennek kell lennie"... Úgy érzem, hogy innen nincs hova menni egy vitával, hisz gyakorlatilag nem akarod látni, amit nem szeretnél.
Na de ha már linkelted a képeket (azokat, amiken amúgy nem is annyira látszik amiről beszéltem, de azért a márványoson kiütközik elég alaposan)...

Szóval miről is beszélsz pontosan? Milyen háttérről, meg algoritmusról? A homályos részek egyrészt szimplán a fókusztartományon kívül vannak. Nem lehetne ott élesebb, mert nem oda fókuszál. Az új kamerarendszerek meg szűkebb fókusztartománnyal rendelkeznek. Akár i13 PM-ról van szó, akár az S21U-ról. Másrészt, ahogy az GSMArena tesztjéből kitűnik, az apertúra nagysága is befolyásolja, hogy mennyire vannak "elmosva" a fókusztartományon kívül eső dolgok. Te belinkelted ide az f/4.0-s képet a Sonytól [link]. De nem linkelted be az f/2.0-s képet... érdekes módon [link]. Pedig láthatod, hogy mennyivel közelebb áll ez a kép az iPhone f/1.5-ös (!) képéhez [link]. Észreveszed a korrelációt? Látod miről beszélek? Látod, hogy nincs értelme annak, amit mondasz, a szubjektív preferenciádon kívül (névlegesen, hogy mennyire szeretnéd erősnek a bokeh effektet)? Persze ha hátteret figyelmen kívül hagyjuk, és összpontosítunk arra, amit fényképezni akartunk a márvány esetén, azaz magát a márványt... nos itt kétségtelen melyik képen látszik több, realisztikusabb részlet. Kétségtelen. Itt nincs szó szubjektivitásról, meg nem tudom én mikről. Vagy ott van rajta valami, vagy nincs. A Sonynál nincs. Zajos, homályos, pont olyan, mint amit az első kommentemben írtam. Nem jó ránézni, és nem is természetes, sőt. Ugyanannyira digitális és átdolgozott, csak sokkal bénább szoftver ment át rajta. Aki kicsit is hozzászokott a fényképezéshez, vagy laikus létére is van szeme az ilyen, elég egyértelmű dolgokhoz, az ugyanezt látja, mint én (ja meg aki nem feszülne keresztre a Sonyért).

Egyébként az i13 PM nem épp a legjobb ellensúly ebben a dologban... a részletesség neki sem megy a legjobban (részben épp a már említett f/1.5 miatt, mivel az arra van kitalálva, hogy több fényt engedjen be, de cserébe romlik a részletesség).
Ja és az is érdekes, hogy a háttér elmosásán túl, mennyire egyformák a Sony képei mindkét apertúrával, pedig jó nagy távolság van a két érték között. Az f/4.0-nak sokkal részletesebbnek, ha úgy tetszik, természetesebbnek kellene lennie, nappal. És sokkal sötétebbnek is, főleg rosszabb fényben. Itt viszont nappal mindkét verzió egyformán sötét, mindkettő egyformán problémás a már hasmenésig ismételt dolgokban, ha vannak is különbségek, hajszálnyiak. Egyedül éjjel világosabb az, amelyiknek világosabbnak is kellene lennie (f/2.0). De éjjel amúgy is minden rendben van, le a kalappal, ezt is már harmadszor írom le. Már csak az nem világos, hogy ha éjjel tudnak ilyen eredményeket kreálni, a sokkal fontosabb nappali környezetben, miért nem megy nekik még mindig?


#16820480
(titán)

"aki mélyebben bele szokott merülni a beállításokban az eleve ért hozzá, van egy milc/dslr gépe" -> Ezt én úgy értettem, hogy ez a cucc feleslegesen próbál meg profibb lenni vagy profiknak imponálni, hiszen nekik már van fényképezőjük, nincs szükségük erre.

gV: Hmm, nekem ebből a sorozatból az jön le, hogy az i13 borzasztóan túlélesít, és nem jók a színek sem annyira. A P6 meg össze-vissza teljesít, hol a dinamika, hol a színek nem jók. Ha ezek alapján kellene választani, akkor simán a Sony-t hoznám el (most más kérdés, hogy melyik mennyibe kerül). Kell még csiszoljanak azon a Pixelen nagyon, hogy tényleg jó legyen.


ROBOTER
(addikt)

Én sem dobtam magam hanyatt a minőségi ugrástól, de azért:

A bárpultos kép...

Apple: bárpult szétmosva, üvegek nyaka szétmosva.

[ Szerkesztve ]


nozs23
(addikt)

Jajj kicsit elesebb lett a Sony, 200%-os nagyitason. Cserebe szarra egette a csucsfenyeket es bebukta az arnyekokat. :D Nezz ki az ablakon pl. a kis kivagott reszletfotodon.


ROBOTER
(addikt)

Simán a kontraszt van magasabbra állítva a SONY-nál.
Ez látszik középen, a poharakon, és ezért vannak kiégve a világos részek.

[ Szerkesztve ]


nozs23
(addikt)

Oke.


ROBOTER
(addikt)

"Jajj kicsit elesebb lett a Sony, 200%-os nagyitason."

Ja, """"""""""Kicsit""""""""""


doooo
(veterán)

Milyen irónia, így épp a Sonyé tűnik túlélesítettnek... de gondolom itt meg ez számít a "természetesnek".


ROBOTER
(addikt)

Amiben nincs részlet, azt hiába élesíted túl, abból semmi nem lesz, max kontúrok
Itt azért másról van szó.
Az apple-ben nincs amit élesíthetnél, mert nincs benne részlet.


nozs23
(addikt)

Szerintem vagj ki egy kozelebbit is. :D


ROBOTER
(addikt)

Szóval ha megbukik az elméleted, jöhet a gúnyolódás. :)

Hirtelen nem is számítanak a részletek, igazából nem is értem, miért nem elég 0,3 megapixel egy félmilliós kategóriában.

[ Szerkesztve ]


nozs23
(addikt)

Milyen elmeletrol beszelsz? Azt irtam, hogy nem mukodik a HDR mert bebukja az arnyekokat es kiegeti a csucsfenyeket. Erre te kiragadaz egy fotot, 500%-ra nagyitod, hogy de ott kicsit reszletesebb. Kit erdekel? A kep nem jo. Ennyi.
De amugy amivel probalsz itt csapolni arra is van ellenpelda boven, gsmarenas fotokon a Sony felzabalt egy csomo reszletet, ami megvolt az iPhone-on, de nincs se idom, se kedvem kimasolgatni neked. Kb. 3 hsz-al korabban hozott valaki erre is peldat. Csakhogy en meg csak nem is errol beszeltem. Reszemrol itt lezartam.

[ Szerkesztve ]


doooo
(veterán)

Nyilván, de nézd mennyire természetesebb a fény, meg a szín az iPhone esetében.


fairi
(addikt)

A szenzor hardveresen az jobb és az optika is az világos, de a képfeldolgozás vagyis a szoftveres rész jóval gyengébb a sonynak. Kép nagy része sony-n kiégett, iphone-on meg a szoftveres okosság megmentette.

üzenetek