üzenetek

hozzászólások


Bocha
(HÁZIGAZDA)
Blog

Egyébként köszi! ;)


P00By
(nagyúr)

Nagyon hasznos cikk! Köszi! :R


rudymester
(senior tag)

Nagyon hasznos cikk, bár én már nagyon várom a mobilos szervízelésről szóló cikket. Eladóként jobban érint.


BloodRay
(veterán)

Jó cikk lett! :R És még el is olvastam, pedig nem szándékozok a közeljövőben Apple terméket vásárolni. :B


Octi
(aktív tag)

bár azt nem tudom, hogy a hazai Apple szervizesek mennyire örülnek, hogy vizsgálat lesz az ügyből, na mindegy

És ki a tökömet érdekel? Mindjárt megsajnálom őket :(((
Igen is, mogyorózzák meg őket, ha nem úgy végzik a dolgukat, ahogy az elő van írva.

Grat a cikkhez, hasznos infókat osztottatok meg velünk :R


huszar90
(aktív tag)

nagyon hasznos volt a cikk, köszönjük! :K


Ariadne
(őstag)

No ez most jól sikerült, örömmel látom, hogy ezúttal utánajártatok rendesen a jogszabályi háttérnek. Nem úgy, mint annál a korábbi mobil szervizes cikknél, ahol a komoly hibákat azóta sem javítottátok ki, legalábbis amikor utoljára néztem, ugyanolyan tévesen szerepeltek a cikkben a kifogásolt dolgok... :U

Egy kérdésem azért van, az első oldal alján:
Ebből az következik, hogy a teljesítést követő első hat hónap alatt a kereskedőt terheli a bizonyítási kötelezettség, ha nem akarja a fogyasztó igényét teljesíteni, utána viszont a fogyasztóhoz kerül a labda, legalábbis az 1 éves korlátozott jótállással ellátott termékek esetén.
Nem igazán értem, mire gondoltok itt "1 éves korlátozott jótállás" alatt... A dolog úgy áll, hogy ha a 151/2003. Korm. rendelet mellékletében szereplő termékről van szó, akkor arra kötelező 1 éves jótállás van, vagyis 1 évig a bizonyítási teher a fogyasztóra kedvezőbb (kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termékben benne volt a hiba az átadáskor, ha nem tudja, javít/csere/vételár visszafizetés). Ha viszont egyéb termékről van szó, akkor a szavatosság érvényes, vagyis 6 hónapig van a vásárlóra kedvező bizonyítási teher, utána megfordul. Persze ha gyártó által vállalt jótállás van a termékre, akkor az első 6 hónap után általában érdemes ezzel élni.

Fontos azonban, hogy a gyártó által vállalt, sokszor több éves jótállások ("garancia") esetében figyelni kell, hogy mennyivel kedvezőbb és kedvezőbb-e, mint a jogszabály alapján járó. Egy Nokia mobilra pl. 1 év kötelező jótállás van, továbbá a Nokia a vásárlástól 2 évet vállal, de általa meghatározott feltételekkel, ami nem feltétlenül azonos a jogszabály alapján kötelező jótállással, plusz még ott van a szavatosság, ami vásárlástól 3 év tartós fogyasztási cikkek (pl. mobil) esetén.

Ha tehát az 1. évben romlik el egy ilyen termék, a jogszabály alapján biztosított jótállás a jobb általában, kivéve ahol a gyártó jótállása "garanciafutárt" meg hasonlókat is magában foglal, mert akkor az is jár. A 2. évben van a szavatosság és van a gyártói jótállás, ilyenkor már nézni kell, hogy melyik a kedvezőbb. Lehet olyan gyártó, aki mondjuk csak egyes alkatrészek cseréjét vállalja többedik évben, akkor csak ez jár, de ettől még ha bizonyítani tudja a vásárló, hogy gyártási hiba, akkor ugyanúgy a teljes cuccot javítani/cserélni kell vagy teljes vételárat visszaadni. A 3. évben meg már csak a szavatosság van, tehát ha nem tud bizonyítani a fogyasztó, akkor bukta a dolgot.

mod: Ja és a "korlátozott jótállásról": a 151/2003. Korm. rend. hatálya alá eső termékek esetében a teljes 1 év alatt a fogyasztóra kedvező bizonyítási teher van, a szavatosság szabályai ugyanis háttérszabályok a jótállás speciális szabályaihoz képest. A szavatosság első 6 hónapja akkor játszik, ha nincs kötelező jótállás az adott termékre (pl. cipő), akkor csak ez alapján lehet eljárni.

[ Szerkesztve ]


alamuszi
(senior tag)

Valaki végre lépett, gratula, kellett, már, hogy valaki a rálápjen a Magyar Apple helyzet bütykére.

(#12) sbazsi

De ugye nem a Lenovo, Dell, HP-re gondoltál :D :D

[ Szerkesztve ]


Lirion
(addikt)

Jó cikk nagyon. Arra kíváncsi lennék, hogy lesz-e végül érdemi változtatás, de ezt nem igen fogom megtudni. :)


Sakab
(senior tag)

Hmm 1 hete vettem spanyolban vásárolt macbookot féléve lett vásárolva.Szokásos Topcase repedés nálla is elő jött amit garancián túl is cserélnek...viszont se számla se semmi csak a doboz. Irtam a iStylnek h ilyenkor mi a szitu..leirtam nekik a sorozat számot és mondták h megnézték és még 3évig cserélhetnek ezen topcast ingyen...na most nemtom hányan cisnálnak még ilyet h csak egy sorszám alapján cserélnek v javitank. Mert nekem mindig azvolt az első kérdés h számla, honnan van.
Beszmacan utána olvastam ott azt irták h ha beviszed a gépet lefotozzák a repedést meg a sorszámot...elküldik malbe jön a válasz epül bácsitól h hát igen tényleg ez anyaghiba és küldik az újjat...eddig mind szép és jó de szerintetek az probléma h már szét volt szedve a noti nem szervz által?Ebbe beleköthetnek?sajnos sérülten vettem és a superdrajvot életre kellet keltenem és ehhez szét kellet kapni eléggé. De ez nem látszik sehol se max a csavarokon.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Én sem arra gondoltam, hogy a cikk az említett boltot tünteti fel rossz színben, mert lehet hogy ott vannak a legkészségesebb, leghozzáértőbb eladók, ott van a legudvariasabb kiszolgálás, de azt is tudomásul kell venni, hogy egy ilyen szervíztapasztalat, nem csak a bolttól riaszthat el sokakat, hanem a márkától is.


hemaka
(nagyúr)

Mivel a sorozatszám a lényeg náluk(a garancia), innentől kezdve teljesen érthető, hogy csak az kell nekik...


joey04
(titán)
Blog

Én is így tudom, hogy a sorozatszám elég, még a blokk sem kell. Bár állítólag egyszerűbb, ha van.
iMacre is érvényes a világgarancia?
Nagyon sokat fejlődött az itthoni Apple szerviz, szinte csak jókat hallani róluk, pedig régen osztották őket rendesen a maces fórumokon is.

[ Szerkesztve ]


Champipi
(senior tag)

Korrekt cikk. Istyle meg remelem osszekapja magat.


Zirowe
(nagyúr)
Blog

Mondjuk az elején lemaradt az, hogy tartós fogyasztási cikkekre Magyarországon 2 év szavatosság jár, tehát pl: ha itthon veszek egy apple terméket, akkor az egy év jótállás lejárta után még van egy év szavatosság, amikor, ha bizonyítom, hogy nem az én hibám miatt ment tönkre, hanem belső hiba miatt, ugyanúgy járnak el,mint a jótállás alatt.

Mondjuk nekem istyle-al volt egy pozitív és egy negatív élményem: pozitív, hogy kicseréltek nekem szó nélkül egy hibás ipod touch-ot, aimkor nem kellett volna (különböző külső okok miatt), a negatív pedig, hogy elmentem egy haverommal, neki is kontaktos lett a fülese, nekem is, kértük a garis cserét vagy javítást, de elhajtottak azzal, hogy a gari nem terjed ki ezekre (ez volt kb egy éve).
Na most, itt még csak azt se mondták, hogy külső hatás érte, hanem csak annyit, hogy nem terjed ki rá a garancia.
Egyébként a füleseknek az volt a baja, hogy lejött a műanyag borítás a fülbedugó részénél, illetve a csatlakozónál kontaktos lett.
Ennyire bír egy fél éves használatot az egyébként 10000 ft-ért árult "minőségi" termék.

Ami még fontos lett volna a cikkbe szerintem, hogy sokan mondják, hogy apple termék esetén nem kell a számla, mert sorozatszám alapján ellenőrzik a boltokban, hogy van-e még rá gari.

Tudom, hogy alapesetben kérnek számlát is a boltok, de most akkor ez hogy van az applenél?

Mert pl: az én touch-omnak nem volt számlája,mert USAban, netről rendelték. Először tőlem is kérték, majd amikor nem tudtam adni, csak egy másolatot a netes rendelésről, azt mondták, hogy rendben.


alamuszi
(senior tag)

Dell, Lenovo, HP, ASUS, meddig soroljam még.
Ez olyannyira így van, hogy az Új Dell gépekhez még garancialevél sem jár. A Számla, mint tudjuk nem garancialevél, úgyhogy kizárásos alapon marad a Service Tag... Viszont azért arra figyelj oda, hogy vitás esetben számla nélkül simán mondhatják, hogy még a jabítás közben történő bármilyen "balesetért" sem vállalnak semmilyen felelősséget.
Mondjuk az egyéb márkák nem követnek el ilyen repedős bakit..., valamint pl, a Dell az összes modelljére alapban 3 év garanciát ad. (a 100 ezres alapmodellre is) De a Mac árkategóriás gépekhez illene nem csak az ilyen kétségkívül gyári hibára járna 3 év garancia... :)

[ Szerkesztve ]


Sakab
(senior tag)

hát nekem volt már kb 4 acerem asusom megm ost a macim és ha jól emléxem mind1ikhez kellet a számla de akkor lehet neked van igazad és én emléxem rosszul.

De a kérdés még fent áll.. pattoghatnak e amiatt h szét lett szedve?

[ Szerkesztve ]


alamuszi
(senior tag)

Szerintem ez a számla dolog úgy hülyeség ahogy van. Ugye azt itt senki nem gondolja komolyan, hogy a kereskedő, mikor nem tisztázott helyzet áll fenn, vagy vitás helyzet áll fenn, akkor majd azt fogja mondani, hogy á nem kell ide számla mert az Apple -nél így szokás.
Magyarországon kereskedik, Tehát magyar jogszabályok vonatkoznak a kereskedésre. És ez az Apple garanciális szokásaihoz semmi köze, sajnos bármennyire is prémium, az apple nem áll a törvény felett.
A Magyar jogszabályokban a számla benne van. Ergo számla nélkül nem is gariztathat a kereskedő. (Ha ezt megteszi a saját szakállára na az az ő baja.)

Képzeljük el azt a helyzetet, hogy egy terméknél téved a gyártó (pl ez a repedős sztori) sem a gyártó nem ismeri el még, sem a kereskedő nem tud róla, majd a kereskedő a saját számlájára elkezdi cserélgetni a fedőelemeket :D Ugye ez nem reális helyzet, na magyar törvények szerint a jogviszony rendezéséhez vezető első bizonyíték a számla!
Persze mikor a gyártó elismerte, de biztosan voltak olyan esetek, amelyek elvezettek ehhez a felismeréshez :)

Kollégák Ébresztő, az Apple prémium márka de nem áll a magyar törvények felett, ha itt árulják.

(#37) Sakab

Na az Acert hagyjuk, de személyesen hozzám jött ki kétszer is a futár egy olyan asushoz, aminek leégett a VGA-ja, a másiknak zárlatos lett az alaplapja, csak a garlevelet kérték el, a számlát nem, de azt is csak azért, mert akkor még az ASUS-nak nem volt M.O-on szervize, a futár nem volt adatbázis, így valamilyen bizonyíték kellett, hogy garos a masina.

[ Szerkesztve ]


joey04
(titán)
Blog

akkor sok a hülye kereskedő, mert nem egy itthoni példa van, amikor sorozatszám alapján sikerült gariztatni külföldön vásárolt macbookot.


alamuszi
(senior tag)

Szóval az apple a magyar törvények felett áll? Értem na ezt nem tudtam, de akkor a honagyákon kívül van még egy szervezet, ami felette áll :D jó tudni :D
Vagy még egy lehetőség, a kereskedő, maga a fogyasztóvédelem, bíróság, és a törvényhozás egyszerre (valami sántít , ilyen nem lehet :) )

[ Szerkesztve ]

üzenetek