üzenetek

hozzászólások


Runner_fxr
(Ármester)
Blog

Miből gondolod, hogy nem ismertem eddig a Pinion-t? Tízen X éve a piacon van a hajtásba integrált gearbox. És nem, nem a pinion volt az első aki ilyet épített. 1920-ból, 2 sebességes gearbox-al szerelt kerékpár. [kép]

Teljesen félreértetted amit írtam. Én nem a Pinion gearbox és főleg nem az agyváltók létjogosultságát kérdőjelezem meg! Tisztában vagyok az előnyeikkel, hátrányaikkal, akárcsak a láncváltók esetében és nincs ezekkel semmi baj. Nekem a középmotorral egybeépített gearbox nem túl szimpatikus. És ezzel sem az a bajom, hogy nem jó az elgondolás, meg nincsenek előnyei a láncváltós középmotorhoz képest. A gond a szerelhetőségével van. Hiába megbízható a pinion gearbox önmagában, ha középmotor meghibásodása miatt szét kell szedni a blokkot. Sokkal több lesz a hibalehetőséged és sokkal neccesebb az egész szerkezet javítása. Itt főleg a csapágy csere a gond. Szedtél már szét középmotort? Én már egy párat igen, és elmondhatom, hogy nem gyerekjáték ezekben a csapágy csere. Baromi érzékenyek a szenzorok benne, ráadásul a csapágyakat sem lehet csak úgy egy menetes szárral kinyomni, hanem 10 tonnás hidraulikus présekkel lehet csak javítani. A gen 2-es bosch még hagyján, de amióta kompaktabban lettek a motorok, kisebbek a csapágyak, sokkal macerásabb lett az egész. És ehhez semmilyen gyártói támogatást nem kapsz, mert a gyártók csak motorcserékben gondolkodnak. Tehát a probléma az, hogy ha megkotlik egy nyamvad csapágy a pinionos középmotorodban, ott állsz mint lóf@sz a hideg vízben, ha nincs már garid. Hiába működik benne tökéletesen a pinion, ha darál a csapágy a motorban. Amíg a csapágy csere nincs megoldva normálisan, gazdaságosan, gyártói támogatással, addig én minden további bonyolítástól fázom. Nekem biztos nem kéne, de elhiszem, hogy amíg működik biztos nem rossz a cucc. Persze nekem akkor sem kéne egy 4 kilós krumpli a váz közepébe, hiába jó helyen van az a tömeg, de ez már túl sok a sportos kezelhetőséghez.

[ Szerkesztve ]

üzenetek