üzenetek

hozzászólások


Friczy
(senior tag)

A nyomaték áttétel függvénye is. A 175 Nm a hajtókaron keletkezik, viszont a hajtókar és a hátsó lánckerék áttétel-különbözete miatt jóval kevesebb lesz a nyomaték a váltón. Az említett Rohloff nem véletlenül határozza meg a minimális áttételarányt. Azt nem tudom, hogy a legerősebb agyváltó-e vagy sem, mindenesetre a sok sebességfokozat miatt én inkább érzékenyebbre tippelnék.

"Ha viszont teljes erővel akarunk haladni/gyorsítani, akkor számít, hogy mekkora nyomatékra képes az ember és rásegítés együtt."

Ha teljes erővel akarsz haladni, akkor elég hamar túlléped a rásegítési sebességhatárt, onnantól kezdve már nem az ember és rásegítés együtt adja le a nyomatékot, mert a rásegítés megszűnik. Egyetlen kivétel van, a tartós meredek emelkedő. Tapasztalatként: a feleségemnek kb. 6 éve van meg az agyváltós, szíjhajtásos ebike-ja, 8 sebességes Shimano agyváltóval. Jártunk már néhány olyan helyen, ahol vannak meredekebb emelkedők (elsősorban a Pilisben), nem tűnt úgy, hogy az agyváltónak ez megerőltető lett volna.

üzenetek