Hirdetés

üzenetek

hozzászólások


kriszpontaz
(PH! kedvence)

Norbi Downgrade :DDD.


Woodslave
(PH! kedvence)

érdekes. Ugyan leírtad hogy mit lehet enni, de konkrétan leírnád hogy mondjuk egy napod akkor hogy is néz ki így? Mikor főzöl, mit reggeliztél, viszed dobozban stb.

Amúgy különösen érdekes a cikk alatt a "spirituális gyümölcsevés" blogot látni :C vagy egy vegát hallgatni aki 1000 gramm cukrot eszik egy nap mert az a jó. De nem akarok flame vihart, komolyan érdekel a konkrét magyar mindennapi alkalmazása :R


TheAquir
(újonc)

Én paleózok évek óta de lassan sodródok a ketogén felé...
Hiánypótló írás mindenképpen, gratulálok!


Dark Archon
(PH! addikt)
Blog

Hát igen, 7-8 oldalnyi tudományos(?) rizsa helyett egy heti "étlappal" kellett volna kezdeni és kész.


Franklin
(PH! addikt)

Jó cikk de, de talán picit hosszú és tömény, sokakat eltántoríthat a végigolvasástól, érdemes lenne egy rövidebb összefoglalót írni.

Én a paleo-ketogén étrendet csináltam pár hónapig, a testzsír %-om 5,6-ra ment le, és 10 kg-t fogytam, mindenféle mozgás nélkül (bár előtte sem voltam kövér és eleve vékony, nehezen hízó alkat vagyok).

Jó tapasztalataim voltak, kétszer ettem egy nap és nem voltam éhes, de mégis volt energiám.

Az első két hét a nehéz, amíg átáll a szervezet, utána már könnyebb.

Illetve a reggeli szokott problémás lenni, furcsának tűnhet (és sokszor nehezen kivitelezhető, pl. metrón nem ehetsz ilyet) a sült kolbász reggelire, paprikával, paradicsommal, kenyér nélkül, de én simán letoltam. A környezetem persze hülyének nézett, de nem érdekelt, az eredmény engem igazolt.

Vérvételen is voltam és csak 1 csillagos értékem lett, minimálisan meghaladva a normál értéket.

Nemrég átálltam egy tömegnövelő étrendre, mert kondizok, de az biztos, hogy a szálkásító időszakban újra ketózni fogok.

Szóval mindenkinek ajánlom, próbálja ki legalább 1 hónapig, rengeteg pozitív változást fog észrevenni magán.


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
Blog

Benne van, hogy mit ajánl reggelire, ebédre és vacsorára.


joysefke
(PH! kedvence)
Blog

Nem vagyok a téma nagy szekértője, de hát (orvosokat is beleértve) ki az? :)

Június közepétől augusztus végéig fogytam 10Kg-t, azóta még 2-t (84,5Kg->72,5Kg) Nem volt kifejezetten nagy a túlsúlyom, inkább izmos voltam mint elhízott, de most így 72,5Kg-mal nagyon szálkás-izmos vagyok.

Nah a lényeg az, hogy az első két hónapban egyrészt nullára redukáltam a hulladékkalóriákat (nassolás) másrészt a szénhidrátbevitelt is drasztikusan csökkentettem. Este nem volt (és még most sem nagyon van) jólakottan lefekvés. Emellett elég keményen sportoltam (sportolok) minden nap futás vagy bicaj.

A kezdeti éhségérzet ilyen körülmények között max 3 nap alatt elmúlik, utána már tényleg nem kívántam az édességeket (pedig a nassolás az nagyon ment korábban).

Sport terén is úgy érzem ebben az időszakban nem akadályozott komolyabban az alacsony szénhidrát szint (nem high-intensity-intervall edzéseket nyomtam). Olyannyira, hogy például júli 23-án a gázló kerékpáros teljesítménytúrát (130Km+1960m szint fölfelé) minimális szénhidrát-bevitellel nyomtam le (ellenőrzőponton ettem banánt meg két kis müzlit, alapvetően nem azért mert szükségem volt rá, hanem mert ott volt és biztosra akartam menni) Túra után sem voltam semennyire éhes, simán hazavezettem.

Meg vagyok róla győződve, hogy nagyon hobbi szinten többet számít az edzések mennyisége és minősége, mint hogy milyen kajával tömi magát az ember. Aki többet és jobban edz, az le fogja tolni az edzetlenebb, de a túra napján magát müzlivel/fehérjével/izoval/magnéziummal minden szarral toló társát (a nagyon hobbi, nem verseny szintről beszélek).

És akkor hogy kritikát is fogalmazzak meg:
Az ajánlott szénhidrát-mennyiségeket nettó hülyeségnek tartom. 20gr kb a vicc szint, ketózis ide vagy oda. ez személyes vélemény, amit nem tudok semmilyen kutatással, csak a személyes tapasztalataimmal alátámasztani. Cserébe az állítólagos "tudományos kutatások" amelyeket a témában végeztek, kb ugyanilyen komolyságúak :))

Kis túlzással ha ránézel a futócipőre, vagy kitolod a tárolóból/garázsból a bicajt már elment a 20gr szénhidrát, vagy akár elég egy keresztrejtvényt megfejteni hozzá :)

Nekem tipikusan így nézett ki az étrendem:
reggeli: jó fajta sonka, sajt általában kenyér nélkül magában, vagy abszolút minimális kenyérrel (nagyon vékonyra vágott rozs vagy tk-kenyér) megvajazva.

ebéd: nem-bundázott húsok valami egyszerű körettel, (ami gyakran 55gr (főzés előtt) barna rizs volt).
Ízletes húsokat szoktam enni, a csirkemellet meghagyom a rászorulóknak...

Vacsora: hasonló a reggelihez, de néha beértem egy kornspitz+kefír kombóval is. Sportos nap után (az előző helyett):
250gr félzsíros túró+2x8gr vaniliáscukor+250gr cukrozatlan meggy+1 natúr joghurt

Elfogyott még naponta 1-2 alma, illetve szükség szerint pár szelet sajtot ettem amikor megéheztem.

És hogy mennyire működött a dolog:
voltam laborvizsgálaton kevéssel azután, hogy beindult a dolog: nagyon alacsony vércukor+ketonok a vizeletben (egészséges embernél egyértelmű indikációja a ketózisnak).
Mountain bike-kal lazán tekertem néhány naponta 100Km+ os távokat 1500m szintemelkedéssel úgy, hogy túrán mindössze egy kerek Aldis camembert sajt és esetleg néhány szelet chedar sajt fogyott. Zéró szénhidrátbevitel túra alatt. Soha nem fogyott el az erő és soha nem volt éhségérzet.

Tehát a véleményem az, hogy a 20gr szénhidrát mint ajánlás szükségtelenül és normál életmód mellett betarthatatlanul alacsony abban az esetben, ha valaki sportolgat. Egyszerűen azért mert úgyis a szénhidrát (miután cukorrá bomlott) lesz az első, amit a szervezet eléget. Én a 20gr szénhidrát többszörösét elfogyasztva is tartósan (laboreredmény szerint) ketózisos állapotban voltam. A sporthoz plusz az agyműködés fedezéséhez cukorra van szükség. Ha a bevitt cukor nem elegendő (és az én esetemben még a 20gr többszöröse sem volt elegendő) akkor zsírt kell cukor jellegű anyagokká bontania a szervezetnek.

És akkor hogy teljes legyen a sztori:
Azóta (augusztus végétől) fokozatosan elengedtem a szénhidrátbevitelt egyszerűen azért mert egyrészt nem akarok többet fogyni, illetve pár hobbi versenyen jobban akartam/akarok szerepelni. Azóta például egy Balaton-kör vagy a montis edzőköröm vagy ahhoz hasonló edzőkörök egyszerűen nem mennek/mentek mindenféle szénhidrátos vackok elfogyasztása nélkül. A másik az, hogy a szénhidrátbevitel növelésével sokkal nagyobb éhségérzeteim vannak...

[ Szerkesztve ]


nuke7
(PH! kedvence)
Blog

Nagyon átfogó írás. Te ha jól értem fogyás miatt csinálod?
Képek esetleg nem kerülnek feltöltésre..? :U


Locutus
(PH! kedvence)

Én nemrég láttam valamelyik doku csatornán egy műsort, ahol angolok 2 egypetéjű ikerrel kísérleteztek. Az egyiket cukormentes, a másikat zsírmentes diétára fogva egy hónapig. Sajnos baromira nem találom mi volt ez, talán más sikerrel jár.
A lényeg a végére kb az volt, hogy egyik anyag sem ellenség, és mindkét embernél jelentkeztek fontos negatív elváltozások a hiányos étrend miatt. A végén arra a megállapításra jutottak, hogy a legjobb különválasztani a cukor és a zsírbevitelt, ugyanis a legtöbb kárt a kevert, tehát a feldolgozott élelmiszerek okozzák, mert ezek emésztése "megterhelő" a szervezet számára. Tehát a cukor és zsír egyidejű bevitelét kell kerülni, de külön étkezések alkalmával, vagy akár másik napon fogyasztva semmi gondot nem jelentenek.

A magam részéről nemtom, nem próbáltam, tipikusan kevés az önfegyelmem az ilyesmihez. 195 centimhez a 100-110kg között mozgok, de a tömeg tipikusan nem a jó helyen van rajtam :) Ez a Ketogén étrend érdekes téma, de félek tőle, hogy a negatív hatásai el vannak bagatelizálva jelen cikkben, és/vagy az orvosilag sem megfelelően alátámasztott dolog ez. Mert az hogy milyen látható hatása jelentkezik (fogyás), egy dolog, de mi van a nem látható folyamatokkal? A szervezet azért bonyolultabb ennél.


Falcon C.
(fanatikus tag)

Kedves Cathfaern!

Nagy tisztelettel köszönöm a leírtakat. Soha nem hallottam a ketogén étrendről.

Ha megengeded, elmesélnék valamit.

Tavaly év elején már nagyon-nagyon-nagyon sok a plusz súly volt rajtam. (Most 37 éves vagyok, 4 éves korom óta küzdök a túlsúllyal.) 2015 január táján - pontosan nem emlékszem, de karácsony után volt -, elértem a másfél mázsát. Igen, ez nagyon sok egy méter-nyolcvanas embertől. Néztem mérleget és elgondolkodtam. Itt van két gyerek, ha szeretném látni az unokáimat, ez nem mehet így tovább.

Napokon, heteken át agyaltam, gondolkodtam, kondicionáltam az agyam, a lelkem. Nem írom le ezeket, ha érdekelne, keress meg bátran, elküldöm, mire jutottam.

Hallottam már a paleolit étrendről, de láttam olyanokat, akiknek erre ráment az egészségük (valószínűleg valamit nem jól csináltak), s amúgy is riasztott ez a fajta táplálkozás. Mert én szeretek enni. Jókat enni. S nem szeretem, ha megmondják, mit igen, mit nem, csak azért, mert azt egyszer valaki, valahol kitalálta. Én nem ő vagyok, én én vagyok. Más ízlés. Nem ragozom, nem akartam paleózni.

Elkezdtem hát magamnak kialakítani egy étrendet, szokást, gondolkodást. Ahogy nekem jól esett. Elhagytam a cukrot, ha mégis kellett, mézzel pótoltam. Jóval kevesebb kenyeret ettem, ha mégis, akkor rozs kenyeret, vagy extrudált szeleteket (abonett, konyhanyelven). Párolt és nyers zöldségek, saláták, savanyúságok, sajt, tojás, hús, kolbász, szalámi, szalonna, májkrém, halkonzervek, kefír, tejföl... minden mennyiségben.

Megengedtem és megengedem magamnak a rizst, krumplit, vagy ha olyan az étel, akár a tésztát is, de jóval kevesebbet, mint korábban. A 2015 előtti adag fele a mostani maximum.

Nem tartok be semmiféle táblázatot, nem számolok se kalóriát, se energiát, nem sportolok aktívan (bicaj, séta van napi szinten, de csak amennyi jól esik). Eszek, ha éhes vagyok, iszok, ha szomjas vagyok, annyit, amennyi jól esik.

Orvos minden hónapban lát, valamint az esetleges vitamin- és ásványi anyag hiány megelőzésére multivitamin készítményt szedek napi szinten. Emellett nagyon odafigyelek a só pótlására is.

Sok a blabla, mi? :)

OK, 2015 január óta eltelt 20 hónap. Azóta így táplálkozom és élek.

Ezen idő alatt leadtam 27 kilót.

Sokak szerint erős az akaratom. Pedig szó sincs erről. Nem volt megterhelő. Na jó, az első 2-3 hét igen, de azóta minden megy a saját kerékvágásában.

Most már biztosan érted, miért örülök az írásodnak! Köszönöm! :C

[ Szerkesztve ]


Franklin
(PH! addikt)

Annyi kiegészítést tennék még az étrendhez, hogy a felvágottakkal vigyázzunk, lehet bennük cukor, csak mondjuk dextróz, maltodextrin,szukralóz néven.


syn7h37ic
(PH! nagyúr)
Blog

:R
Köszi az ismertetőt, még nem hallottam róla. mostantól ezek szerint fogok étkezni.


Scholes9
(PH! nagyúr)

Azért szénhidrát és szénhidrát között is ég és föld különbség lehet :) Nagyon nem mindegy, hogy egyszerű vagy összetett szénhidrát :N Diabétes kialakulásához leginkább a túlzott mértékű cukorfogyasztás és az egyszerű szénhidrátok fogyasztása járulhat hozzá, mint pl a fehér lisztből készült ételek. Meg nyilván a mozgás szegény életmód.

Én most kezdtem 1 hónapja "normális" testépítő étrendet követni heti 3 súlyzós edzéssel és egyelőre csak pozitív tapasztalatom van.

Csirkemell filé, barna rizs, illetve zöldségek (brokkoli, paradicsom, cékla, karfiol, paprika, uborka eddig) Meg persze a tejsavófehérje por formájában, mint táplálék kiegészítők. Reggelire mindig zab. Továbbá vitaminok, lenmagolaj, illetve, amiben sütöm a húst, az nem más, mint a kókusz zsír, amitől nem igazán van jobb ilyen célra. Csak szuperlatívuszokban beszélhetek, milyen döbbenetesen javult az emésztésem, számomra felér egy csodával :C Ha ezt előbb tudom, biztos, hogy hamarabb elkezdem :)

[ Szerkesztve ]


Locutus
(PH! kedvence)

Ahogy zsír és zsír között is.


Scholes9
(PH! nagyúr)

Hogyne :)

Franklin: az a durva, h szinte majdnem mindenben található cukor valamilyen formában, brutálisan sok cukrot megeszik az, aki egy picit nem figyel oda és sajnos nagyon sokan tojnak rá. Nem véletlenül van ennyi cukorbeteg a világon, illetve nagyon sokan vannak, akik még nem tudják, de nemsokára azok lesznek :(

[ Szerkesztve ]


Scholes9
(PH! nagyúr)

Nem tudom egészség szempontjából mennyire jó ez. Én inkább a többször evés híve vagyok, hogy ne ugrándozzon a vércukorszintem. Diabétes kialakulásának szempontjából ez nagyon nem mindegy. Testépítéshez is sokkal ideálisabb, ha jól tudom.

5-7x eszem egy nap, attól függ, h milyen műszakban dolgozom vagy itthon vagyok e esetleg, illetve van e edzésem aznap. Egyelőre beválni látszik.

[ Szerkesztve ]


Fred23
(PH! kedvence)

Próbáltam már a ketogén diétát, de túl sok szenvedéssel járt, viszont szerintem ott rontottam el, hogy 20g ch fölé mentem. Ugyanis előtte én is sokat olvastam a dologról, és az jött le, hogy ketontestek termelődnek csökkentett ch-tól is, vagyis nincs szükség 50-60g ch alá menni. Viszont így sosem eshettem mély ketózisba, emiatt szenvedhettem sokszor a ketogén diétám alatt. Ha valamikor megint kipróbálom, be fogom tartani a max. 20g-ot, illetve azt is, hogy egy étkezés max. 5g ch!

Az édesítőszerek is problémásak lehetnek, ugyanis azok is inzulin termelésére ösztönzik a testet, ami meg a zsírbontást állítja le. Már az édes íz elég ahhoz, hogy beinduljon az inzulin-termelés. :( Szóval ha valaki biztosra akar menni, kénytelen még az édesítőszerekről is lemondania.


Kamikazeman
(fanatikus tag)

Nagyszerű írás! Paleo diétázom, ami nagyban hasonló. Magas volt a vérnyomásom(ez már 20 éves korom óta) és cukorbeteg is lettem(12-es értéket mértem éhgyomorra) miután 20kg-ot híztam a dohányzásról való leszokás után. Mivel nem akartam gyógyszeren élni 36 évesen, így paleozni kezdtem és sportolni(nem durván csak heti 3-4órát). Néhány nap alatt csökkenni kezdett a cukorszintem, ami most 4 hónap után már teljesen normális(4.5-6 között) és meglepetésemre az eddigi kb.155/90-es vérnyomásom 120/60. Ez utóbbi csak véletlenül derült ki, mikor kíváncsiságból rámértem a még hálistennek élő nagyszüleim vérnyomásmérőjén. Ezt a mérést még másnap is megismételtem, de az érték ugyanennyi volt. A súlyom most 120kg-ról 95kg. Szóval mondhattok bármit, ezek működnek!

Jelenleg vérnyomáscsökkentőt és cukorgyógyszert kellene szednem az orvosok szerint, szerintem meg nem....és ez a jobb! :R

[ Szerkesztve ]


Cancer
(senior tag)

Sziasztok,

Köszi a cikket. Én anno először Dr. Hummel cikkeiben találkoztam a ketogén diétával, de ő még ennél is szűkszavúbban írta a konkrét étrendről. Érdemes beleolvasni a blogbejegyzéseibe, szerintem nagyon lérdekesek.
Ő elsősorban az egészséges életmóddal azon belül is a sejtszintű egészséggel foglalkozik. A ketogén diétát a rákos betegeknek kifejezetten ajánlja, lévén ketózis alatt a rákos sejtek kiéheznek és elpusztulnak.

De nagyon tetszik, hogy így összefoglaltad az előnyöket, veszélyeket. :)


FireKeeper
(PH! nagyúr)
Blog

az ilyen extrém diétákra mindig kicsit ferde szemmel nézek, én úgy tudom se a zsírokat, se a szénhidrátokat se a fehérjéket sem érdemes túl kis mennyiségben fogyasztani, az ideális, ha az arányok jól vannak belőve, és persze az ember kerüli a junk kajákat, szintetikus szutykokat.

én pl július óta figyelek oda kicsit jobban arra, hogy mikor miket mennyit eszek, és viszonylag kevés optimalizálással, magam éheztetése nélkül tudtam azóta kb 8-9 kilót leadni.

[ Szerkesztve ]

üzenetek