üzenetek

hozzászólások


tupuk
(aktív tag)

"A többi projekt is csúszott, az F1, F9, Dragon, Dragon v2 is."
Tudom. Kiemelném a legutolsó szót abból amit te is bemásoltál tőlem: "ennyit".

"Ne feledjük, hogy a SpaceX eddig jobbára kipróbált dolgokat lapátolt össze. A BFR/S egy új út lesz, tele olyasmivel, amit más nem csinált még. Teljesen kompozit tartályok és rakétatest ilyen méretben, ilyen megoldású rakétahajtómű ilyen magas égőtér-nyomással, hajtóanyaggal való túlnyomás-biztosítás (eddig ilyen csak az űrsikló LOX tartályánál volt), és a többi. Még ha minden elsőre jól is jön össze (szinte kizárt), akkor is brutális kihívás."
Nagy kihívás ez nem vitás, de azért ne kicsinyeljük le az eddig elérteket sem, nem csak legózni kellett, ha ilyen egyszerű lett volna akkor mások is megcsinálták volna :)

"Az ilyen ígéretek nem az embereinek, hanem a környezetnek szólnak... :)"
A környezetnek IS. De eleve nem mondhat más dátumokat a gyár falain kívül mint belül, mert akkor amikor visszamegy a gyárba, kiröhögik a beosztottjai. Azok is olvassák a híreket, nézik a TV-t.

Akinek volt már komolyabb (pénzes) projekt a vállán és látta hogy még a legjobb minőségű munkások is csak a maximális és folyamatosan fenntartott-hangoztatott nyomás alatt hozzák ki amit ki kell (vagy még úgy se), és a legkisebb, pillanatnyi "kiengedés" hatására azonnal ők is leállnak/belassulnak, az nagyon más szemmel nézi ezt az egészet. Én már éltem ezt meg.

"a gyakorlatias és korrekt projektvezetők nem szabnak irreális célidőpontokat, hanem éppen ellenkezőleg, igyekeznek előre lehűteni az erre vonatkozó nyomást, mert csak tönkreteszi a munkamorált"
És mi a reális célidőpont? :) Ki mondja ezt meg? :)
Az emberekből sokkal többet ki lehet sajtolni ha hajtják őket, sajnos ez van.
Meg én eleve azt mondom, hogy a reális időpont eléréshez irreális időpontot kell megadni, mert csúszás mindenképpen van, akármilyen a dátum. Nyomás alatt kell tartani egy szervezetet hogy produkáljon, ez van.

"Dolgoztam hőerőműben, ahol a 400°C fokos túlnyomásos gőzt elvezető csővezetéken cirka 1 centiméter vastag szigetelés volt, és a külső oldala nagyjából 50°C-os volt 25°C környezeti hőmérséklet mellett."
Na ez érdekes infó, köszi. Akkor sokkal fejlettebb a hőszigetelés mint gondoltam. A cső szigetelés nélkül átmérője mekkora volt? És milyen anyagból volt a cső maga?

A linket köszönöm, jó hosszú fórum, később fogom beleásni magam. De ezt a kommentet pont kiszúrtam ahogy belegörgettem:
"An optimized system of this design massing 50 kg "is projected to produce 1 kg/day of O2: CH4 propellant ... with a methane purity of 98+% while consuming 700 Watts of electrical power." Overall unit conversion rate expected from the optimized system is one tonne of propellant per 17 MWh energy input."

Ez egész jó hír, még ha a Marsra fejleszteni is kell a cuccot nyilván. Egyszerre több rendszer kell párhuzamos működéssel és energiaellátással. Ez a redundancia miatt egyébként is javasolt. Viszont jó sokba fog kerülni...

[ Szerkesztve ]

üzenetek