Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon) - Hálózat, szolgáltatók fórum

üzenetek

hozzászólások


kabelmania27
(félisten)

Csillapító nélkül, egy osztó után elfogadható a 46-os érték, 50-es érték magas mert közel van a tűréshatárhoz, régebbi modemek pl ubee, tc négy csatornán 52 alatti értékkel tudnak adni.
Földkábeles bekötésnél kisebb a téli-nyári értékek között a különbség mint légkábeles övezetben.

[ Szerkesztve ]


kabelmania27
(félisten)

Igen, ha veszel gigabites routert akkor a modemet át lehet állítani modem üzemmódba, ilyenkor a router funkció kikapcsol és sima modemként működik.
ITT segítenek a tipus kiválasztásában. Lehet ennyi eszközt a modem router része nem tud stabilan kezelni.

[ Szerkesztve ]


kabelmania27
(félisten)

Üdv!
Ha megírod, hogy milyenek a modemértékek meg tudjuk írni, hogy rendben vannak-e az értékek. Amennyiben azt is megírod, hogy milyen osztóval van elosztva a koax kábel és van-e bekötve Fam/Attenuator feliratú csillapító ki tudjuk számolni, hogy milyen a bejövő jelerősség. Amennyiben a modem oldalán nem találod a modem üzemmódot 1270-es számon vagy my vodafone oldalon kapcsold ki az ipv6-ot.


quint
(aktív tag)

Böngészőből (Firefox) nem enged be a Voda Tv-be, azt írja, hogy "Elérted a maximum készülékszámot. Törölj egy készüléket a fiókod alól. (WA204)". 2 hete még tutira működött, egy telefon, egy noti és egy tv (ez utóbbi hiába) volt bejegyezve, ami a soktól (ha jól emlékszem valamikor 10 volt a lehetséges) messze van.

De semmi gond, ott van a Fiókod kezelése link... hmmm, ami 404-es hibára vezet.

Nem ügy, belépek a fiókomba, régen simán meg lehetett találni, hol lehetett eszközöket hozzáadni, kivenni. Most sehol semmi... Nem tudja valaki, hogy merre lehet most eszközöket törölni? Vagy mi a kukimat lehet csinálni WA204 hibánál?

p.s.: Elfelejtettem írni, hogy a mobilalkalmazás működik.


kezo0
(addikt)

Már nem lehet a My Vodafone fiókban eszközt törölni. A naaaaaagy informatikai átállás óta csak a Vodafone TV boxon, a SelfCare appban lehet ezt elvégezni. Akinek meg nincs ilyen boxa, hívhatja a 1270-et.

(De amúgy sokat segít a kereső használata a topikban, mert kb. minden nap megkérdezi ezt itt valaki.)

[ Szerkesztve ]


quint
(aktív tag)

Óh, baz+, hogy az Úr húzná a farkára ezt az agybeteg bandát. Örököltek a UPC-től egy viszonylag tűrhetően használható rendszert, és azt kitartó munkával sikerült lenullázniuk. Az egyedüli sikerük az, hogy a UPC neve kifényesedett az emlékezetemben. Valószínűleg ez lesz majd a Vodával is, ha átveszi a 4iG...

Köszi a segítséget!


TheHardOne
(tag)

zsoltapagyi, CaRlose, meg aki még jelezte.

"örülök", hogy gyűlünk ide. természetesen jó eséllyel (95-99%) nem nálatok van a hiba, nem is a kábelezésben (gondolom ott is évek óta működött bárminemű változás nélkül, csak a felvásárlás, majd modem firmware változás óta van gond). Ahhoz, hogy mi magunk tudjunk rájönni az okára, ha már a Voda szerint minden rendben van, az alábbi, két dologra egy igen/nem-el ha válaszolnátok nekem, az szupi lenne.

1. Mobiltelefonjaitokon, ha Telekomosok vagy DIGIsek vagytok, engedélyezve van-e a VoWIFI, azaz amikor az otthoni hálózat Wifijéhez csatlakoztok, a mobil hanghívások is a vezetékes Voda neten bonyolódnak-e.

2. Tartósan eléritek vagy meghaladjátok-e egyidejűleg a 450-500 nyitott portkapcsolatot TCP és UDP együtt a külvilág felé, azaz fut-e sokminden, pl. torrent, plex, discord, streamek, böngészés, ftp, frissítések, spoti, multiplayer játétok stb. az összes PCk-telefonok-tvk-nas stb. tekintetében, illetve hogy inkább akkor szarakodik-e, amikor sokan használjátok egyszerre.

Ugyanis valószínűleg újabban QoS problémák, meg egyéb szolgáltató oldali kapacitás korlátozások merülnek fel, ami rendszeresen megfekteti a modemet. Vagy csak szimplán elégtelen már a fehér és a fekete (500as) modem képessége 2022 (2023) felhasználói igényeinek kezelésére.

[ Szerkesztve ]


pkaresz
(senior tag)

1 nem
2 igen


cocka
(veterán)

Súgok valamit. A grimbuszok oka főleg a csodás modemeikben keresendő, kiszórják a sok szart, amik vagy hardveresen és/vagy szoftveresen szarok + olyan sávszélességeket kínálnak a usereknek, amikre még mindig nincs kész a hálózat. A kettő együtt okozza ezt a szívássorozatot.

Merthogy én a régi modememmel meg a 150 megabites csomagommal semmi problémát nem tapasztalok, kivéve a pdfben előre jelzett karbantartásokkor.

Szóval ez SEM user errorok miatt történik.


zsoltapagyi
(friss újonc)

1. nem, wifire sem csatlakozom hónapok óta, mert olyan jó a net
2. talán, nem tudom hogy mennyi a 450-500 nyitott port kapcsolat. streamek, spotify, online multi játék menne ha engedné a net. Egyedül használom, konstans rossz volt.


TheHardOne
(tag)

Köszönöm szépen a válaszokat mindkettőtöknek.


TheHardOne
(tag)

Van ebben is valami. De amit egy ideje próbálnánk megfejteni, az a "mit basztak el" kérdésre adott válasz, és ugye egyre többeknél van probléma. Ugyanis a hálózat, kiépítés, stabilitás, működés stb. valamikor volt. Voltak gondok UPC időkben is, de olyan is volt, hogy két évig egyhuzamban fel se kellett hívni a 1221-t. Mostanában legalább 2 hónapja a 1270-et napi 3x felhívhatnám, de már nincs értelme. Még nem is a felvásárláskor instant kezdődtek a problémák, ami betette a kaput az a firmware frissítés (és feltehetően a hozzá kapcsolódó backend, CMTS stb. variálások) volt, még ha sokan kételkednek is ebben. Ezért lenne fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a problémákat, hogy vissza lehessen csinál(tat)ni. Hacsak nem valami szándékos (üzletpolitikai) döntés. Sajnos a szolgáltató részéről semmiféle hajlandóság nincs a transzparenciára, műszaki részletek hozzáértő megvitatására. Még úgy sem, hogy néha találni segítőkész kollégát az ügyfél(elhárító)szolgálaton.


kezo0
(addikt)

Na, valami alakul... A végösszegekre a matek még nagyon nem jön ki, de legalább már újra megjelentek a kedvezmények. ;]



cocka
(veterán)

hálózat, kiépítés, stabilitás, működés stb. valamikor jó volt.

Hát csak akkor nem 250, 500 és 1000 volt a három csomag, hanem kicsit lejjebb voltak a generált igények. De ha még ezekkel a sebességekkel is jó volt, akkor gyanús, hogy a modemek vagy ha úgy tetszik HGW-k a szarok.

Ezért lenne fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a problémákat, hogy vissza lehessen csinál(tat)ni.

Még ha esetleg meg is tudnád, biztos, hogy minden érintettnek lenne ideje és energiája arra, hogy a vodkafont győzködje, hogy márpedig állítsa vissza a korábbi szoftvert, mert azzal még jó volt?

Sajnos a szolgáltató részéről semmiféle hajlandóság nincs a transzparenciára

Másik szolgáltatásuknál sincs. Nevezetesen: vodkafon TV médiabox. Lényegében szinte semmi nem állítható be rajta, ki vagy téve a hibaüzeneteiknek. Weben is meg appban is meg csak odabiggyesztenek egy WT1807-et és majd én sakkozzam ki, hogy szerintem mi lehet a probléma oka. Jegyzék erről nuku. Majd ha mi, felhasználók összeírjuk és statisztikát vezetünk arról, hogy kinek melyik hibakód milyen esetben és milyen körülmények közt jött elő, akkor talán majd tudunk bővebb felvilágosítást adni bárki másnak is, csak az a probléma, hogy ezzel nem nekünk kéne foglalkozni.

És valahogy ez a hibakódmutogatás is afféle vodafone-os szürrealitás. Tapasztalok valamilyen hibajelenséget, aminek okát egy hibakóddal írják le és bár a hibát én tapasztalom, azt nem tudhatom meg még az ügyfélszolgálattól meg a technikusoktól sem, hogy az adott hibakódot mi miatt írta a rendszer, és miután az ok ismeretlen marad, így azt sem, hogy a hiba érdemben hogy orvosolható. Bizonyos hibakódok esetén puffogtatnak bizonyos hibaelhárítási sablonokat, amik aztán adott esetben vagy működnek vagy nem.
Azaz olyan, mintha direkt nem akarnák, hogy tudd, hogy mi a hiba oka, viszont az érdemi kijavításra sem törekednek, hiszen a webes és appos szolgáltatás csak egy plusz, ami valójában az alapszolgáltatásnak nem része. Így aztán nem is kötelezi őket semmi arra, hogy lehetővé tegyék az ügyfeleknek a zökkenő- és hibaüzenetektől mentes használatot. :C


Nordik
(őstag)

Könnyedén megoldották az üzletben?

Eskuszom a sok negatív vélemény miatt félek bemenni. :U

Egyebkent valóban érthetetlen miért nem lehet online felületen befizetni. A konkurenciánál ez is megoldott…

[ Szerkesztve ]


labeda
(aktív tag)

Ott már ment egyszerűen. Mondjuk a pandémia időszakában kényszerítettek személyes megjelenésre, mert online nem tudják intézni. Ami a pláne, hogy Pécsett egyetlen egy üzlet van, az Árkádbán: (volt) Upc és Vodafone ügyfelek egyben, állandó sorral. Nyitásuk előtt fél órával már odaálltam, így végeztem "hamar".


Pharaoh
(aktív tag)

Köszi, ez volt a gond ipv6 on is volt


z67
(őstag)

Van esetleg tippetek arról, hogy hol találok bővebb infót, hirdetményt a hűségidő alatti díjkorrekcióról? Mikor lett ez meghirdetve?

Köszönöm szépen!


MiZo1990
(aktív tag)

A szolgáltató honlapján, az ÁSZF változások között.
08. 18-tól került be.


z67
(őstag)

Köszönöm szépen! :R :R :R

Most beszéltem velük, és azt állította az ügyintéző, hogy a meglévő szerződésre ez nem vonatkozik. Furcsállottam, így elkértem a beszélgetés számát. Márciusig érvényes a hűség. Egyelőre többet nem tudok tenni ezügyben. Felmondtam volna, de így marad.

üzenetek