Garancia kérdés, fogyasztóvédelem - Gazdaság, jog fórum

üzenetek

hozzászólások


luciferc
(őstag)

Ott, hogy 10-ből 9 embernél működik a dolog. Bünti meg nincs rá, úgyhogy megéri. Ha egy ilyen megmozdulás mondjuk a termék árának tízszeresébe fájna, akkor nem szórakoznának. Költség vs. haszon.


Tikakukac
(titán)

Igen ez egy jó játék, de már egészen komoly mennyiségben tudok embert aki nem hajlandó samsung cuccot venni, mert tudja, hogy ez a vége. Ez egyszer viszont beüt és akkor gatya, mert renomét rombolni könnyű, építeni qrva nehéz.


Rabbitf_24
(őstag)
Blog

Sziasztok

Boltban, személyesen vásárolt termékre is érvényes a 14 napos elállás lehetősége?


Semin
(senior tag)

Személyesen nem. Csak akkor jár ha online rendeled meg, akár bolti átvétellel.


asdf_
(veterán)

Nem. A 14 napos elállás lehetősége távollevők között kötött szerződés esetén él.


luciferc
(őstag)

Sokáig én is így gondoltam. De aztán rájöttem, hogy más cégek se feltétlenül jobbak, és az ott csalódottak majd mennek a samsunghoz. Plusz ha valami műszaki ok vagy egyéb miatt a samsung a nyerő, akkor úgyis az lesz. De főleg az első. Az egyik csalódik a samsungban, a másik az LG-ben, a harmadik a Philipsben, aztán cserélnek.
Ezekre egyedül a nagyon komoly és folyamatosan növekvő büntetés a megoldás. Plusz a személyes felelősség. A döntéseket ugyanis nem a cég hozza, hanem emberek. Meg kell találni, hogy ki a felelős a jogsértő döntésért és neki személyes büntetést is adni. Csak pár esetben kellene eljátszani, utána minden illetékes vezető elgondolkodna, hogy megéri-e neki személyesen kifizetni a sok 10 milliós büntetést azzal, hogy mondjuk 10 évre eltiltották hasonló munkaköröktől, meg vezetői pozíciótól. És lehet menni melózni a pultba. Ha meg a kis ügyfeles a szemét, akkor neki megéri-e a céges szabályoknál szigorúbbnak lenni, ha fél éves fizetése bánja.
Mindig van személyes felelős.


BB9000
(senior tag)

"Az egyik csalódik a samsungban, a másik az LG-ben, a harmadik a Philipsben, aztán cserélnek. . ."
Ha szerinted minden tv gyártónál kb ugyanannyi a készülékmeghibásodási arány és a készülékek javításakor felmerülő hozzáállásbeli probléma, akkor szerinted csak véletlen miatt lehet az, hogy az ismerettségi körömben csak és kizárólag Samsung TV-kkel kapcsolatos javítási gondokról hallottam még? Nem a fórumozók közösségétől, hanem személyes ismerőseimről van szó! 4 konkrét eset volt az elmúlt 10-15 évben, amikor szinte csatázni kellett a vevőnek az igazáért a hivatalos Samsung szervizzel szemben. A többi gyártótól származó TV-k közül egyetlen egy hasonló eset se volt!
Ez szerintem nem véletlen. Samsungot én se TV-ben, se más háztartási készülékben nem fogok venni, az tuti.


Tikakukac
(titán)

Itt valamit nagyon félreértettél. Itt sorozatos, durva sztorik pörögnek.

Csalódsz az LG-ben? Simán lehet. Csak amíg mennek az ilyen sztorik Samunál, tudod mi az LG megoldása a garira? 48 órán belül kaptam időpontot a helyszíni panelcserére. Bemondásra, még képet se kértek, telefon fel, cső, ez van, oks, viszik a panelt, add a címet és nézzünk időpontot.

Az, hogy itt valaha ilyen büntik legyenek meg embereket rakjanak el ilyen jogköröktől... na ne viccelj. Olyan pozikban lehetsz államigazgatásban is bűnlajstromok mellett, hogy ihaj, nem a multikat, főleg itthon a Samut fogják csesztetni :B


luciferc
(őstag)

Ti értetek félre, meg a helyzetet is. Ti egyedi esetekből, egy szűk merítésből indultok ki. A samsungot meg a nagy átlag érdekli. Átlag ember nem tudja ezt az LG gariról. Meg más gariról sem. Teljesen más szemmel nézitek. Olyan információt feltételeztek az embereknél, ami egyrészt nincs meg, másrészt a többséget nem befolyásolja.

szerk: a büntikkel egyetértek, soha nem lesz, ettől függetlenül csak az a megoldás. Tehát megoldás sem lesz.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Meséld el nekem, aki szervizben is dolgozott és mai napig folyamatosan intézi egy cég összes létező elektronikai cuccának garis és garin túli eseményeit, hogy mit tudnak és kik és mennyire szűken látom a világot pls.

Pont jól látom és már értékesítős karrierem vége felé is igen szépen jöttek fel azon emberek, akiket véres-taknyosra szivattak egy munkaeszközzel garival és azzal kezdték, hogy jó, akkor lesz jó support és meglátjuk azon belül mit tudok venni :K


luciferc
(őstag)

Elmondom. Azt, hogy te kivetíted a te ismereted, meg a pár 100 vagy akár ezer (és azért ez már nem tűnik reálisnak) általad ismert ember tapasztalatát véleményét százezrek, sőt milliók vásárlására. Ez klasszikus hiba, amikor nem tudsz elszakadni a saját ismeretedtől és mindent azon keresztül nézel, közben meg sem az ismereteid nem általánosak (szerk: vagyis nem általános ismeret, nem ismeri a többség), sem a merítésed nem reprezentatív. Gondolj bele, eleve csak olyan emberekkel találkoztál, akiknek gondja volt a samsunggal.
Kérdezzél körbe utcán random embereket, hogy vennének-e samsung cuccot. Megkérdezel 100 embert, lehet lesz köztük, 5, de tudod mit, legyen 10, akinek volt rossz tapasztalata (te is tudod, hogy nem lesz ennyi, de legyen). A felük mondja azt, hogy soha többet samsung. Hú, azta, rögtön megváltoztatjuk a hozzáállásunkat, mert az emberek 5%-a (a valóságban meg még 1% sincs) nem hajlandó a legjobb esetben is pár évente esedékes vásárlásánál (és ez csak telefonnál van, minden más inkább 8-10 év) a samsungot megfontolni. Hát, csődbe megyünk, mondja a samsung.
Na ezt látod rosszul.

[ Szerkesztve ]


FunPro
(senior tag)

A Samsung a tv és telefon piacot (lehet még mást is) tekintve egy szemét cég. Technológiailag jó dolgokat készítenek, és addig nincs is baj a cuccaikkal, amíg nem purcan meg valami. Telefonban például a szememben ők a kis Apple, üzletpolitikát tekintve.

Számítástechnika terén ugyanígy állok a hp-hez. Vannak nagyon jó megoldásaik, jó cuccaik, de hogy magamnak soha az életbe nem vennék semmilyen terméket ami hp, az is biztos. Ellenben samsung ssd-t bármikor vennék! :K

[ Szerkesztve ]


luciferc
(őstag)

Én ezzel nem is vitatkozom. Én azzal vitatkozom, amikor valaki ezt az ismeretet úgy tekinti, mint általános ismeret az emberek nagy részénél, amit figyelembe is vesznek. Holott ennél hibásabb feltevés nem sok van.


Tikakukac
(titán)

A fő gond az, hogy te is abba a hibába esel, hogy "szervizben vagy csak rossz cuccokat látsz", pedig megint kiemelem, itt az értékesítés is megvan, tehát látom a kettőből mi csattan le és ki. Hogy épp szerinted meg mi a reprezentatív az meg a legkevésbé sem érdekel, ha nem jobb a merítésed, mint az enyém akkor ezt still megnyertem :K

Megkérdezhetsz 100 embert nyugodtan arról, hogy miként állt xy bolt és márka a placcon 2010-ben és mondjuk ma. Majd utána arról, hogy mi kell ahhoz, hogy a jelenleg épp szakadékba rohanó emagnak mennyi melót kell majd abba rakni, hogy a piacteres baromságával és a support totális felszámolásával visszahozza a vásárlókat. Ez nagyot fog menni például, lehet nem most, csak adj neki időt, saját cégcsoporton belül láttam már elbukni egy bolthálózatot, mert sz@rtak magasra az emberekre.

Voltam olyan meetingen, ahol qrva nagy para volt, mert az egyik top3 gyártó olyan gané laptopokat prezentált céges környezetre, hogy hirtelen úgy beszakadt a céges megrendelés Magyarországon, hogy a nagy-nagy-nagy Lenovo vezérek vették kézbe a sztorit és olyan árat mondtak be a kövi flottára, olyan feltételekkel, hogy belekönnyeztek.

A 8-10 év mondjuk cuki, erősen keresem az ilyen korú cuccokat elektronikában ami működik, nagyjából 0-nál tartok. Kivétel a horror áras ultra prémium, munkára szánt cuccaim. De mondjuk ott meg 10 év meg 20 év garim is van.

Na szóval látsz dolgokat, elég rosszul, de nem ezen fogunk összeveszni. Akinek kevés az elmúlt időszak példatára arról, hogy miért nem kacérkodunk a témával, az nyomja nyugodtan. Mikor már látszik a dolog régen késő lesz. Újfent, ez tapasztalat :K


luciferc
(őstag)

Pedig ezek fontos kérdések, mert így lehet megérteni a működést.

De nézzük:
A samsung eladásai amíg nem csökkennek, addig a te merítésed a csalóka, ez tuti.

Az emag taplósága pont rohadt sok embert érint, míg a samsung granciális gondja meg arányában sokkal kevesebbet. Vagy azt állítod, hogy a termékek 5-10%-a meghibásodik? Akinek nem hibásodik meg, az miért ne venne legközelebb is azt?

egyik top3 gyártó olyan gané laptopokat prezentált céges környezetre, hogy hirtelen úgy beszakadt a céges megrendelés Magyarországon

Ez pont érdektelen. Céges. megint nem ugyanarról beszélünk.

Hát nem tudom, a többség nem cseréli a TV-jét, mosógépét, hűtőjét 5 évente. Milyen samsung cuccok vannak még? Telefon, írtam is. Kis füles meg ilyen drága szarok. Igazad van, ezek gyakrabban cserélődnek, jogos. SSD és társai? Simán viszik az 5-10 évet, miért cserélnéd le?

DE! Ha nincs is 8-10 éves cuccod, az nem azért van, mert mind elromlott, hanem mert újat akartál venni.

Az emberek túlnyomó többsége venne samsungot, innentől kezdve meg érdektelen, hogy te utálod, ilyen lesz a support. Ezt kellene megérteni.

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Jó, lássuk, utolsó megmozdulásom a témában, mert magamnak aztán végképp semmit sem kell bizonygatnom.

A samsung eladásai amíg nem csökkennek, addig a te merítésed a csalóka, ez tuti.

És amikor csökkennek akkor az nem úgy megy, hogy benyomom a féket ám. Ez egy marha nagy vonat irgalmatlan tehetetlenséggel.

Az emag taplósága pont rohadt sok embert érint, míg a samsung granciális gondja meg arányában sokkal kevesebbet. Vagy azt állítod, hogy a termékek 5-10%-a meghibásodik? Akinek nem hibásodik meg, az miért ne venne legközelebb is azt?

Arányában viszont sokkal masszívabb az impact is. Meghibásodik, de 24-48 órán belül nálad megcsinálják? Nem lesz happy az ügyfél, mert elromlott a vacka, de szummázva ez laza pozitív mérleg, környezeti hatásában meg fixen.
Azt állítom, hogy az ipari trend jelenleg az, hogy ortó módon megyünk abba az irányba, amikor nincs már gari időt sem kibíró tech kütyü vagy háztartási eszköz és ez a trend azokat a cégeket nyírja a leghamarabb, akiknek a supportja is olyan vérlázító, mint a hazai garipapíros samsungos brigád.

Ez pont érdektelen. Céges. megint nem ugyanarról beszélünk.

Ok, legyen lakossági és Dell. Ugyanezt eljátszották ők is 8 éve :B

Hát nem tudom, a többség nem cseréli a TV-jét, mosógépét, hűtőjét 5 évente.

Amikor megkotlik akkor sok választásod nincs :B

Milyen samsung cuccok vannak még? Telefon, írtam is. Kis füles meg ilyen drága szarok. Igazad van, ezek gyakrabban cserélődnek, jogos.

Végtelen sok Samu cucc van, teljes lakást felszerelsz Samsung cuccokal és tech bizbaszokkal.

SSD és társai? Simán viszik az 5-10 évet, miért cserélnéd le?

Az SSD pont kivétel. De amúgy kapacitás miatt fogod cserélni. Jellemzően hibás SSD-t nem is látok. Ellenben nonstop klónozom őket nagyobbra váltás miatt.

DE! Ha nincs is 8-10 éves cuccod, az nem azért van, mert mind elromlott, hanem mert újat akartál venni.

Azért van 10 év után cserélve a Seasonic tápom, mert 10 év volt a gari a régire és ugyanennyi volt az újra is. Akart venni a tök új tápot. Ugyanez igaz a konfigomra a házat kivéve és nagyjából minden másra is, 5 évig lazán elmenne egy konfig, csak ugye a gari 3 év max. Anno kiszámoltam megéri-e ezeket a lomokat garin kívül hagyni a semmiben. És nem éri meg. Lásd az LG OLED-em. Ha nem gariban lenne a panel cserélve, akkor többet buknék, mint amennyibe kerülne a 2 gennel újabb verzió ráfizuval :B

Az emberek túlnyomó többsége venne samsungot, innentől kezdve meg érdektelen, hogy te utálod, ilyen lesz a support. Ezt kellene megérteni.

Egyfelől az emberek ostobák és jobb esetben legalább tanulnak a hibáikból. Másfelől pedig csak az a kérdés a kritikus tömeget mikor éri el az utálat. Ha elérte, akkor igen izgis nagy board összehívások lesznek. Ismétlem: láttam már ilyet, tehát ez megtörténik, a kérdés mindig csak az időpont :R


arcitec
(addikt)

Ezt a gari után nem éri meg tartani nem értem, kifejtenéd? Seasonik tápra 10 lejárt gari után cserélve újra meghibásodás nélkül stb ...? :((

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

A matek ezy. A még éppen garis és relatíve friss hardver árára annyira kicsit kell csak dobni (nem árt, ha a fordulót BF-re teszed vagy épp egy jobb akcióhullámra), hogy 3 évig megint 100%-is nyugodtan lehess, hogy nem éri meg hagyni elavultatni és reckírozni, hogy behal a VGA vagy egy lap vagy egy TV panel vagy egy bármi. Pedig többnyire ha bajom van magamnak javítok, tehát csak alkatrész ár játszik igazán.
A konfigomra valami 50k-t dobtam rá 3 év után, ami nevetségesen kevés. TV-re valami 30-at. Na most csak gondold át, ezek az összegek milyen szinten állnak azzal szemben, hogy egy kupleráj hulladék minőségű minden ami a placcon van és bárminek baja van garin túl ilyen összegekért hozzád sem szólnak :B
Kivétel azok a cuccok, amik még javíthatóak és jók az alkatrészek is. Egy igen tuti mosogatógépem van, aminek 2 típushibája van, az egyik 110 forintból javítható és 2-3 évente jön elő, a másik meg használattól függően 4-5 évente és 30 perc a csere valamint úgy 20k a gyári alkatrész. Nyilván ilyen esetben nem veszek új eszközt, hanem javítok.

[ Szerkesztve ]


arcitec
(addikt)

Nálam sok év alatt 1 HDD adta meg magát gariban van olyan ssd ami vagy 20 éves. ;]
Szóval nálam elavulnak a cuccok és többnyire akkor cserélődnek, persze vannak kivételek,
de nem a lejárt garancia okán.
Kinek mi, de nálam az nem érv, hogy csak mennyit dobok rá és ismét garis.. :D :)) :D

[ Szerkesztve ]


Tikakukac
(titán)

Ezt hívom munkanéven lottós embereknek. Lehet erre is menni, nyilván. :K

Van vagy 50 laptopom ami működik és 30 évesek is lazán vannak ebben a pakkban. Ezen az alapon mehetnék én is ezen az úton, ha nem tudnám, hogy a céges flottában a felső liga milyen számokat bír produkálni elhullásban. De sajnos tudom.
Azt kell megérteni, hogy itt nem csak a gari a lényeg. Az mondjuk az 50%-a. Fogyasztás/lóerő arányban orbitális ugrások vannak, az elavulásnál pedig érdemes berakni a tarcsiba, hogy szó szerint leírod nullára olykor az egyes hardvereket. Ha úgy tetszik, egy elavult és lassú és sokat zabáló hardvered van, aminek az értékvesztését ha beraktad volna egy új garis cuccba, ülhetnél a jobb architectúrában, totál védve a hibáktól :B

üzenetek