csipszikutya blogbejegyzései

[ Új blogbejegyzés ]

  • Szakszervizes kalandjaim 2.0/ Alhambra project vége

    Imádom a szakszervizeket, legalábbis itt a tiszántuliakat nagyon. Eme kis irás egy ujabb szakszerviz csodálatos szoporollerem története lesz.

    Egy kis elözmény: Vezettem itt egy Alhambra project nevü kis blogot, amit itt le is zárok mert lecseréltem aug. közepén, pedig szeptember 16-án ment volna karosszériáshoz, okt. 3-én pedig karosszéria foliázásra volt idöpontom. Lényeg, hogy fájó szivvel de eladtam, uj tulaj meg örül neki.

    Vettem a helyére egy mk2 Volvo V70-et, pedig nem akartam autot venni de mégis vettem. Volvot pedig mindig is szerettem volna. "Elmebeteg" gazdátol, csak röviden. Tulaj 0km-vel vette 2006-ba a németeknél mert az esa-nál volt mérnök és 2 hetente hazajárt nyíregyre vele. Természetesen csak tavasztol öszig, mert mikor jött a tél akkor beállt a fütött garázsba és közlekedett tovább az xc90-el mert az összkerekes szal biztonságosabb, ö mondta, nem én. Szal még téli gumi se volt a kocsihoz.
    Lényeg a lényegben, 280ezer km végig volvo szerviz(281el vettem :D), összes tankolás és pálya matrica blokk külön füzetbe vezetve, perce pontosan mikor mennyiért hol tankolt és mit....

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 16

  • Alhambra project vol. foliázás

    Üdv néktek!

    Eljött még hétfön ez a nap. Menni fog a kocsi teljes karosszéria foliázásra, igaz csak szeptember 17töl.
    Az uj szine megvan, sötét matt szürke. Hál Istennek a forgalmiba is szürke szin szerepel (én azt hittem ezüst, sose néztem, lol) igy ezzel se kell bajlodni.
    Miért foliáztatom és nem festetem? Röviden tömören mer' sokkal olcsobb és ha sérül akkor is olcsobb a javitás és gyorsabb.
    Festésre azt mondták több helyröl, hogy 4-550 magyar jo erös királyi valuta plusz karosszéria munka.
    Foliazas 3M foliával cakkon pakk 260 kasztni meg 150. Szerinten korrekt.


    Én már várom :))

    Blogbejegyzés 6 éve 5

  • Miért eszik kevesebb mint 7 litert az Alhambra?!

    Furcsa. Tudok én néha 5,5-6 literrel eljárkálni, de akkor mondjuk Karcsi bácsi és Kati néni is legyorsul az 1200-es ladával. Nem szoktam, átlag fogyasztásom 8,2-9,5 között szokott mozogni a jobbik Shell gázolajból.

    Vasárnap kimentem Németo.-ba ukrán gázolajjal (Shell v-power) és kijött 1100 km-re 7,6 liter. 1100 km-böl 950 fixen pályán volt. Kiértem, mentem is a szokásos Shell kuthoz tankolni. 1,52 volt litere a V-powernek, harmadik kattanásig tele, kocsiba elötte nagyon max 2 liter gázolaj volt.
    Hazafelé kiváncsi voltam a kocsi szerinti fogyasztásra, Ö ezt mondta:

    Utána számoltam, 6,6-ot számoltam. Szoval még tulzott is a kocsi.
    Pedig nem figyeltem a fogyasztásra, nem nagyon érdekelt, lejebb lesz kép, hogy meg volt pukkasztva a kocsi, 4 ember, klima és persze a németek...: épitkezés, stau és átlag 160-200 km/h.

    Ennyivel jobb lenne a német gázolaj? Mondhatni 1 literrel kevesebb üzemanyag 100 km-n keresztül mintha ukrajnába vagy itthon tankolnék... Pedig un. sose figyelek a fogyasztásra, most pláne nem figyeltem mentem ahogy szoktam és 1 liter minusz...

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 24

  • Alhambra project: Elkezdödött

    Beindult. Késöbb mint szerettem volna, de költséghatékonyság miatt összébb vontam a dolgokat. Ebben a honapban müszakilag lesz tipptopp a kocsi (mondjuk erre mindig is figyeltem).

    Kellett neki egy vezérlés csere 420000 km-nél, de az olajcsere (motor+válto) pedig 425nél volt esedékes, hát yolo csak kibir +5000 km-t. Kibirt. Mert én vezérlést nem merek cserélni, motorolajat már nagyon tudok, váltoolajhoz ugyis csápossal kell emeleni minek fizessek 2x munkadijat.
    A vezérlés része "uncsi volt", ment ahogy kellett. Az olaj cserék is, de miért cserélek váltoolajat? Nos 30ezrenként és rakok bele ujat. 20ezerböl cakkon pakk megvan, finomabban is vált. Mikor hozzám került a kocsi akkor 5-be gázelvételkor bugott egy kicsit. 3 olajcserével késöbb kb. megszünt a bugás, fokozatokat is finomabban veszi.

    Na ha 1x olyan hülye leszek, hogy eladom poénbol a vezérlés boritásának belsejébe is bele van irva, hogy ha valaki vissza tekerné akkor lepödjön meg, hogy nem is mondjuk 170ezer van benne ;]

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 34

  • Alhambra project ... Elkezdödött

    Üdvözlezetem!

    Elmaradtam picit az irással. Sok minden történt ezalatt a 2 lassan 3 honapja, hogy nem irtam kb. semmit.
    A "kis" projectem elkezdödött. Az elsö és kb. legfontosabb tényezö ebben, hogy szerdán levizsgázott a kocsi, ugy ahogy van. Minden jo, minden király szal hawai.
    Modositások vannak a tervben, harmadjára is.

    Az elsö tehendö, hogy 2 honap alatt sikeresen belevertem 21ezer km-t a kocsiba, mondanom sem kell, hogy hiba nélkül. A maradando élményem ezalatt annyi volt, hogy ápr. 14-én délelött kimentem Frankfurtba, este 10re ki is értem majd gyors allvás és haza. Hazafelé még leugrottam Paksra onnan vissza BP, hogy egy ismerösömet haza hozzam. Amint kiértem BP-röl és az M3-ason végre lehet 130-al menni oda is léptem neki, gyorsba ki is égett a bal elsö tompitottam (emelt fényerejü Osram). Nem gond, megálltam, hogy kicserélem, de a kis kezem az akku miatt nem fért be. Nem baj, 200 km még haza, haza megyek igy, ködlápmát biztos ami biztos rányomtam. Miskolcnál lejövök az M3-rol és kiég a jobb oldali tompitott :D ott több a hely, ki tudtam cserélni. Ja meg valami elmebeteg elvitte a bal oldali tükrömet Pesten, cetlit se birt hagyni, hogy bocs bazmeg'... Szal most van egy Ferrari piros balos tükröm, + 5 loerö :D

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 14

  • Alhambra projekt vol 1.1 mert a muszáj nagy ur

    Hétfö éjszaka ugy gondolta a jobb elsö tompitottam, hogy ö elfárad, kiégett a picsába. Mákom volt, mert épp Budapeströl jöttem haza és csak az utolso pár km-t kellett végig menni félszemmel.
    Másnap reggel bele raktam a tartalék égöt de rendeltem (mindig is ki akartam probálni, hogy mennyire b@sznak át vagy sem) egy-egy H1 és H7-es izzot. Nem szeretek szarozni, azt mondják, hogy az Osram jo, legyen, vettem iyet...

    Röviden, elöre le lövöm a poént brutál megérte.
    De azért kicsit konkrétabban és a szoporollerem hosszabban.
    Engem mindig is hidegen hagyott, hogy milyen szinü a lámpa fénye. Égen földön 2 elvárásom volt/van a lámpám felé. 1. világiton és 2. jol lássak vele (mert megkaptam már, hogy ha fullos kocsit akarok akkor jobban nézne ki ha fehéren világitana a lámpa... hát nem pont leszarom, hogy milyen szine van a lámpával amig jol látok vele? De...)

    Mondjuk nappal ez is sárgás, mint ami benne volt (Tungsram) az is ilyen volt nappal. Este mondjuk jol látni, hogy sokkal fehérebb a fénye.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 12

  • Alhambra projekt vol.1

    Egy kis elözmény. Mindig is nagy dög családi autok voltak a családban, kb 8 éves korom ota nem volt olyan kocsi a családba ami kb. 2 tonnánál könnyebb és ne lett volna 7 személyes.
    Most van sajátként egy 2003-as Seat Alhambra kocsikám amibe nagyon sok km-t toltam ebben az évben, esztétikailag messziröl jo, közelröl ám nagyon leharcolt. Ugy volt, hogy 2 hete majdnem eladtam, de lelke van neki, nem tudtam eladni, megtartom, eldöntöttem.
    13 évesen elsö osztrák gazdátol került hozzám, pályás auto volt, tiptop. Pénteken fordult át a számlálom 400ezerre.
    Ugy döntöttem, hogy belevágok egy olyan projektbe amibe szerintem a velem egykoru "fiatal" emberek bele gondolni sem mernek, akarnak. Gyárinál patikább állapotu családi egyterü Alhambrát csinálok :D

    Miért? 13 évig osztrák Seat szervizbe volt szervizelve 320ezerig. Miota nálam van egy VW szervizbe (lesz még áprilisig) szerelve, amivel nem vagyok megelégedve. De tudom, hogy az auto rendbe van müszakilag, bármikor bele merek ülni és elindulok vele, persze ha nagyon messzire mennék akkor olajat cserélnék benne oszt viszon' látásra. Söt azt merem mondani, hogy sokkal de sokkal jobban rendbe van mint egy hasonlo ora szerint fele ennyit futott auto.

    Magába ebbe a projektbe április végén kezdek bele. Mit akarok, hogy akarok?

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 21

  • VW szerviz "szopóroller" következö része, imádom

    Nos, november közepén ugy alakult a dolog, hogy ki kellett menjek a németekhez. ~3000 km oda-vissza volt. Ugye a munkám a kocsihoz köt, ezért az tipptopp állapotban van, nem féltem bele ülni és elindulni, bár azt hozzá teszem, hogy mivel a "kirándulás" elött már inkább 6000 km mint 5000 volt a motorban lévö olajban, azért rápillantottam, hogy mizu van vele (2 csere között kb. 3-4 deci ha fogy, max-ra van töltve és nem megy a min. szintig) és feltötöttem ablakmosoval, mehet a menet.
    Oda eseménytelen volt az ut, csak a szokásos tipushiba idegesitett, hogy ha esik az esö és kap egy nagyobb pocsolyát a bal elsö abs jelado, akkor a müszerfalon kigyullad, de attol müködik tovább, csak világit. Lusta vagyok kiszáritani és mondjuk valami neilonba becsomagolni.
    Na de a lényeg, hazafelé valahogy bécs elött hát ugy alakult, hogy jött egy 80-as tábla nekem meg passautol!! hozzá kellett érjek a pedálokhoz. Fék, 80, tábla vége, tempomaton a gáz gombot nyomom 140ig.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 22

  • Problémáim a magyar rendörséggel de inkább a rendszerrel.

    Munkámbol kifolyolag nagyon sokat utazom autoval szerte az országba, a legtöbbet BAZ megyében közlekedem, heti 2x Budapesten vagyok. Ez számszerüsitve kb. 50.000 km évente, de inkább több mint kevesebb.
    Szeretem betartani a szabályokat, ahol tehetem be is tartom. Talám ami kivétel az az, hogy nem "tögyörgök" 90-el hanem inkább a kényelmesebb, gyorsabb 110-et föuton. Tudom, tudom már most álszent vagyok. De ezt inkább ugy modositanám, hogy állandoan trafi határon mozgok.

    Eme bejegyzésemet annak szentelném, hogy relative anonim kisirjam magat, mert a rendörökkel valo "harcomat" teljes élvezettel kiélem az életben.
    9 éve vezetek, de 2 év alatt magamba raktam kb. 300ezer km-t. És 9 év alatt most kaptam 1 honap alatt 2 birságot is, ami "jogos-nemjogos" alapon lehetne vitatkozni, de nem ez a föcélom most.
    30.000 ft-s példastatuálás hajnal fél3kor Budapesten a BAH csomopontnál. Nem mesélem, lényeg. Korrektül megindokoltam a rendörnek, hogy miért nem érdemlek (10.000 vagy csekken 30.000 ft-s) :)) birságot. Nem hatotta meg, példastatuálás. Juhu.
    Szeged, bele logtam a taxi parkoloval kb 30 centivel a kocsival, rámhivta a rendör a taxis, 20.000ft.
    Tehát ilyen vétségeim voltak 9 év alatt.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 6 éve 51

  • He teso aggyá' má cigit...

    Már kezd unalmas lenni, hogy amint haza érek és borsodba leszállok a vonatrol egyböl meg akarnak késelni egy szál cigiért... Büszke ország vagyunk és jobban teljesitünk. Bünözzünk már jobban könyörgöm mer ez ma' unalmas...
    Anyukám pedig már számtalanszor meghalt. Az oktatás jo ma Magyarországon. Kérem a becses embereket, haladjunk a már korral.
    Köszönöm

    Blogbejegyzés 6 éve 50

  • Harcom az egyik internet szolgáltatoval mával vége

    Itt egészen messze vidéken, nem sok választása van az embernek, hogy megválogassa az internetszolgáltatoját. 2 van itt. Az egyik a nagy rozsaszin a másik egy helyi kis vállalkozás. Az elözönél vagyok. Lassan 6 éve, vezetékes telefon, tv és internet. Az elsö kettövel maradéktalanul meg vagyok elégedve, semmi probléma vele. De az internet. Elvileg 30 megás (elérhetö leggyorsabb).
    "kisebb" problémáim voltak lassan 3 éve. Akkor még csak 10 megás volt, váltottam 30 megára, hátha. Mert olyan problémáim voltak, hogy lassu volt, nagyon lassu. Több eszköz használja itthon a wifit, de én használom leginkább. Interneten is dolgozom, látszükségletem. De az, hogy a gmail 5 perc alatt töltsön be, mert itthon valaki googlézott.... ph lapcsalád betöltése szintén 5 perc, forumra valo irás ugyan ennyi. Meguntam beszoltam telefonon, hogy ez egy szar. Érdekes még a 10 megás idöbe miután betelfonáltam, jo volt a net. Töltöttem le mint állat, yt fhd-ba ment, telefon/tab/mosogép frissitett de nem volt baj a nettel.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 5

  • Hogyan neveled a gyereked thug life edition

    Számos elönnyel jár az ha az ember a maga ura. Én ugy döntöttem, hogy a hétre nekem elég volt, sok a tenni valo, szal hosszu hétvége szerdátol. Járom a várost, veszek ezt, veszek azt, végre idöm is volt bemenni a bankba ami a nálunk a sétálo utcán találhato, vagyis annak a parkolojánál.
    A 8-9 éve megépitett sétálo a föutbol lett kialakitva. Ezt a problémát, hogy nincs fö ut, ugy oldották meg az okos emberek, hogy a sétálo elött elvitték jobbra a föutat 90 fokban.Ugy néz ki most a helyzet, hogy kb 20 féröhelyes parkolo, majd vagy 200 méter sétálo övezet, nuku kocsi.
    Megyek a kocsival nyugisan a föuton és mennék be a sétálo parkolojához. Tehát félre érteni ne tessenek, most jo kedvem volt, "betartottam" a kresszt. Index balra majd uzsgyi elöre. Fékezek mert gyalogosok. 2 anyuka + baba kocsi mögöttük egy 40 körül férfi a kis szerintem max 5 éves fiával sétál mögöttük. Illedelmesen jelzek nekik,hogy menjenek, én ráérek. Lassan tolják a hölgyek a baba kocsikat mire megszolal az egyik.
    - nézd már, jobbra indexel és elöre megy, nem tud kanyarodni? (amugy ballra indexeltem, de nem baj :) )
    nálam mivel jo idö volt, le volt huzva az ablak, zene se ment, ezért hallottam be amit mondott
    illedelmesen kiszolok, hogy:
    - a föut vonalat ugy kell elhagyni, hogy irányjelzéssel jelzem, hogy merre hagyom el
    - o de rendes, nem tudtam, köszönöm.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 6

  • "mit" vagyis kit találtam, avagy mellettem az utódom :)

    Mellettem az utódom. Asszonykám rámszól, hogy menjünk már egy kis kocsikázást az éjszakába csak úgy, olyan rég csináltuk. Menjünk. Tank tele, olaj csere megvolt, azért élünk, hogy ami pénzt megkeressünk elverjük. Inkább kikocsikázom mint sörre költsek.
    Ha már kocsikázunk, akkor ülljünk be egy gyors kajálásra is valahova, csak úgy. Jó, induljunk haza, holnap meló, késő is van, jól is sikerült a kis este.
    Indulunk, megyünk. Balra nézek, vissza az útra, majd balra kapom a fejem. MI A JÓ ö2319ü84ureöwhd, Te is láttad? - azt hiszem. Gyors tükör, senki nem jön, satu, kézi és padló. Hát ott volt a régi autóm, a Kocsika névre hallgatott. Lassan fél éve nem láttam, tudtam, hogy aki megvette az kivitte magát angliába. Hát haza jött.
    Beálltam egy gyors képre, a mostani mellé. Nagyon jó volt látni, imádtam, családtag volt.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 11

  • Miért cseréltettek velem kettöstömegüt és miként lett ez ingyen és bérmentve...

    Szeretek eljárni autos találkozokra, ha az idöm is engedi. Egy Seat Alhambrával kolbászolok össze-vissza nap mint nap. Picit erösebb az auto, mint azt a gyárba kitalálták én pedig ki is használom a teljesitményét, mert állando rohanásban vagyok. Ezt nem ugy kell érteni, hogy 180al járkálok közuton, de ha egy körforgalomnál ki tudok löni, hogy akár 3-4 autot is megelözzek akkor bizony vissza 2 és padlo. Autos találkozon pedig szinte mindig rajthoz állok ha van egy kis gyorsulás.
    Na hát ezt nem birta a 40ezret futott kuplungom. Egyik este indulnék végre haza, piros lámpa. Megállok, rakom 1-be a kocsit de egy picit nehezen vette, áhh nem gond. Kuplung fel, 2be majd vissza 1. Be is vette, indulok el és csak forog a motor a kocsi meg nem mozdul, mögöttem meg anyázás. Na hát fingom sem volt, hogy mi a baj, de az feltünt, hogy felengedett kuplungnál az összes fokozatot be tudta venni. Szerencsémre 50 méterre ott egy benzinkut, eltoltam oda a kocsit.
    Jön a tréler, majd vw szerviz. Másnap estére kész a kocsi, kapott erösebb kuplungot, x összeg és csokolom.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 19

  • Különbség gázolaj és gázolaj között avagy több pénzért kevesebb kilómétert..

    Relative közel lakom az ukrán határhoz, így oda járok tankolni. Kint Shell kuton tankolok "prémium" gázolajat. Mondjuk sok választásom nincs mert vagy a simát választom vagy a V-poweres dieselt és mivel ~ 30 ft a kettö között a különbség nem szoktam vacillálni sokat, mindig ez megy bele átlag 75-80 liter között.
    Az autoban kb. 5 liter üzemanyag mindig marad, mert sose lehet kiszámitani a határt, igy inkább biztosra megyek.
    Ezzel a mennyiséggel 1300-1400 km-t szoktam megtenni, ez 13 tankolás átlaga alapján tudom mondani, meg vagyok vele elégedve, tekintve azt, hogy még sosem fizettem ennyi gázolajért 20000 ft-nál többet, ~ 19000 ft szokott lenni.
    Sajnos az utobbi 2 tankolásom itt magyarországon volt esedékes és a környékemen csak Mol kut van. Mint a két alkalommal ugy sikerült mennem, hogy 2-3 liternél több gázolaj nem volt a kocsiba, igy 76 és 78 liter ment bele a kocsiba. Itt is a "prémium" gázolajat választottam ~ 390 ft-s liter áron.
    Érdekes és ide akarok kilyukadni, hogy ezzel a gázolajjal 1070 kmnél többet nem mertem menni, mert féltem, hogy már nem érek oda a kutra.

    Folytatás...

    Blogbejegyzés 7 éve 11